Η Porsche ως πρότυπο στο επιχειρείν
H Porsche δεν είναι καλή μόνο στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτων, αλλά και στις συμβουλευτικές υπηρεσίες για επιχειρήσεις οποιουδήποτε κλάδου.
Η Porsche είναι γνωστή ως μια εταιρία που όχι μόνο γλίτωσε την χρεοκοπία αλλά αναπτύχθηκε με εντυπωσιακό ρυθμό και σήμερα έχει τεράστια κέρδη. Αρκετές άλλες εταιρίες φαίνεται ότι θέλουν να μάθουν πώς τα κατάφερε.
Το 1993, που ανέλαβε την εταιρία ο Wendelin Wiedeking, η Porsche πουλούσε περίπου 14.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως και δούλευε με απώλειες €122 εκατ. προ φόρων. Το 2013 η γερμανική εταιρία σημείωσε 162.000 πωλήσεις, και με περιθώριο κέρδους που φτάνει το 17%, αρκετά υψηλότερο από το 10% εταιριών όπως η Audi και η BMW, ήρθε πολύ χρήμα στα ταμεία της. Τις τεχνικές που την οδήγησαν στην επιτυχία είναι πρόθυμη να τις μεταδώσει και σε άλλες επιχειρήσεις.
Το τμήμα Porsche Consulting, που αριθμεί 360 εργαζόμενους, έχει αναλάβει να μεταλαμπαδεύσει σε άλλους την πείρα που αποκτήθηκε στην πορεία της από το χείλος της χρεοκοπίας ως την εταιρία που προσφέρει κέρδη €2,6 δισ. στον όμιλο VW σήμερα. Η British Ariways, η ελβετική τράπεζα UBS, η SAP και η Fresenius Medical Care είναι μερικές μόνο από τις εταιρίες που απευθύνθηκαν στην Porsche Consulting για συμβουλές με σκοπό τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών τους.
Η Porsche Consulting είναι βέβαια ένα μικρό παρακλάδι της φίρμας με πωλήσεις €83,5 εκατ. το 2013, όταν συνολικά τα έσοδα της Porsche ήταν €14,3 δισ. Βασική διαφορά της σε σχέση με άλλες, μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρίες είναι ότι χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον μηχανικούς και γενικότερα ανθρώπους εξειδικευμένους στο αντικείμενο. Οι οποίοι αποφεύγουν τις περίπλοκες αναλύσεις και αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα ολιστικά, όχι μόνο στη ρίζα του.
[Πηγή: Automotive News Europe]