e-CMP: Η ηλεκτρική πλατφόρμα της PSA προσεχώς στη FIAT;
Προκειμένου να επιταχύνει την επίθεσή της στην κατηγορία των EV, η FIAT θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ειδική πλατφόρμα που έχει εξελίξει το Groupe PSA.
Παρόλο που σκοπεύει να αγοράσει τις ποσοστώσεις ρύπων της Tesla για να περιορίσει την έκθεσή της στους νέους κανονισμούς που επιβάλλει η Ευρώπη, ο όμιλος FIAT Chrysler παραμένει πολύ πίσω στην εξέλιξη μιας ηλεκτρικής γκάμας. Ενώ στις αρχές Μαρτίου, στη Γενεύη, παρουσίασε το FIAT Centoventi, ένα πρωτότυπο-πρόκριμα του μελλοντικού ηλεκτρικού Panda, ο ιταλοαμερικανικός όμιλος θα μπορούσε να επιλέξει να συνεργαστεί με το γαλλικό γκρουπ της PSA για να επωφεληθεί από την τεχνολογία της πλατφόρμας e-CMP.
Ο Mike Manley, ο οποίος διαδέχτηκε τον Sergio Marchionne λίγες μέρες πριν από το θάνατό του στο διευθυντικό θώκο της FCA, δήλωσε στους συναδέλφους μας στο Bloomberg ότι σκέφτεται να χρησιμοποιήσει «αποκλειστικά» την ηλεκτρική αρχιτεκτονική που εξέλιξε το Groupe PSA. Σχεδιασμένη για μοντέλα των κατηγοριών σουπερμίνι και κόμπακτ, η πλατφόρμα e-CMP συνδυάζεται προς τα παρόν με κινητήρα 136 ίππων, συζευγμένο με συστοιχία μπαταριών 50kWh, συνδυασμός που αποδίδει περίπου 350 km αυτονομίας στον κύκλο WLTP.
Για τη FIAT, το στοίχημα είναι στρατηγικό, καθώς αφορά τόσο τον περιορισμό της επένδυσης όσο -κυρίως- να εξοικονομήσει χρόνο για να λανσάρει το συντομότερο δυνατό τα πρώτα 100% ηλεκτρικά μοντέλα της. Μεταξύ των ομίλων PSA και FIAT, η ιδέα μιας προσέγγισης δεν είναι καινοφανής. Ήδη από τα τέλη Μαρτίου, και από τους δύο κατασκευαστές, έχει αναφερθεί η ιδέα για μια «σούπερ πλατφόρμα».