Δοκιμές WLTP: Αύξηση στις πωλήσεις του Αυγούστου, αλλά όχι και στα κέρδη

Δοκιμές WLTP: Αύξηση στις πωλήσεις του Αυγούστου, αλλά όχι και στα κέρδη

Η πρεμούρα των εταιρειών να ταξινομήσουν -και να πουλήσουν- μη πιστοποιημένα κατά WLTP μοντέλα απογείωσε τις πωλήσεις. Αλλά σε πολλές περιπτώσεις με πώληση κάτω του κόστους.

Μία ερώτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των νέων δοκιμών εκπομπών WLTP στην Ευρώπη μόλις απαντήθηκε: Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις αυξήθηκαν τον Αύγουστο και σε μικρότερο βαθμό τον Ιούλιο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να προωθήσουν τα μη πιστοποιημένα οχήματα πριν από την προθεσμία της 1ης Σεπτεμβρίου.

Οι ταξινομήσεις του Αυγούστου αυξήθηκαν κατά 49% στην Ισπανία, 40% στη Γαλλία, 25% στη Γερμανία, 23% στη Βρετανία, 9,3% στην Ιταλία -και 53% στο Βέλγιο, την έκτη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης. Οι πωλήσεις του Αυγούστου είναι παραδοσιακά χαμηλές, αλλά ακόμα και έτσι, ο εποχικά διορθωμένος ετήσιος ρυθμός πώλησης SAAR* αυξήθηκε στο εκπληκτικό νούμερο των 18,4 εκατ. οχήματα τον Αύγουστο, από το ήδη ισχυρό νούμερο των 14,7 εκατ. μονάδων του Ιουλίου.

* Seasonally Adjusted Annual Rate (SAAR) είναι η προσαρμογή ρυθμού που χρησιμοποιείται για οικονομικά και επιχειρηματικά δεδομένα, όπως αριθμοί πωλήσεων ή στοιχεία απασχόλησης, προκειμένου να εξαλειφθούν οι εποχικές διακυμάνσεις των δεδομένων.

Τα στοιχεία πωλήσεων ήταν ένας συνδυασμός μεγάλων εκπτώσεων των κατασκευαστών αυτοκινήτων σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, τις οποίες η εταιρεία αναλύσεων IHS Markit αποκαλεί «τακτικές ταξινομήσεις» -που σημαίνει ταξινομήσεις των ίδιων των αντιπροσώπων ή των κατασκευαστών για να προλάβουν την προθεσμία. Και, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμενόταν να καλοδεχτούν τέτοιες ισχυρές πωλήσεις, η πραγματικότητα είναι ότι πολλά αυτοκίνητα πουλήθηκαν με μικρό ή καθόλου κέρδος.

Το «φαινόμενο WLTP» ήταν ιδιαίτερα έντονο στην Ισπανία, σύμφωνα με τους αναλυτές της IHS Markit. Οι εταιρικές ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 86% και οι ταξινομήσεις των χρονομισθώσεων κατά 82%. Οι ταξινομήσεις των ίδιων των ντίλερ ανήλθαν σε περίπου 20.000 -λίγο κάτω από το 20% των συνολικών πωλήσεων του μήνα.

Να θυμίσουμε ότι το πρότυπο μετρήσεων WLTP ή Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure έχει τεθεί σε εφαρμογή για νέα μοντέλα από την 1η Σεπτεμβρίου 2017 και την 1η Σεπτεμβρίου 2018 για τα υπάρχοντα μοντέλα. Επιδιώκει δε να καλύψει το χάσμα που υφίσταται μεταξύ των εκπομπών της εργαστηριακής μέτρησης και των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν δυσκολία να περάσουν όλα τα μοντέλα και τις παραλλαγές τους μέσω της νέας διαδικασίας δοκιμών, η οποία είναι χρονικά μεγαλύτερη από την προηγούμενη ομολογκασιόν NEDC ή New European Driving Cycle.

WLTP test

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο πρότυπο μέτρησης WLTP: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε [video]

Μέχρι τον Αύγουστο, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων βρίσκονταν σε καλό δρόμο, με εκτιμώμενη αύξηση 4,8%. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι απίθανο να επιτευχθεί, για διάφορους λόγους, ανέφεραν οι αναλυτές: Από τη μια μεριά, οι μεγάλες εκπτώσεις και τα κίνητρα του Ιουλίου και του Αυγούστου δελέασαν τους αγοραστές, φέρνοντάς τους τις εκθέσεις νωρίτερα από τον Σπετέμβριο που συνήθως συρρέουν, όταν εμφανίζονται τα νεώτερα μοντέλα. Αλλά από την άλλη, υπήρξαν κλεισίματα παραγγελιών για αυτοκίνητα που είχαν ήδη δρομολογηθεί για να ταξινομηθούν αυτομάτως αυτό το φθινόπωρο.

«Η πρόοδος αυτόν τον μήνα (τον Αύγουστο) είναι πιθανό να σημαίνει μετριοπαθείς επιδόσεις τους επόμενους μήνες για ορισμένες αγορές, ειδικά εάν οι πελάτες που σχεδίαζαν την αγορά ενός καινούργιου αυτοκίνητου προσελκύστηκαν από το ήδη ταξινομημένο απόθεμα», ανέφερε ο Ian Fletcher, αναλυτής της IHS. Η IHS Markit προβλέπει ότι η ευρωπαϊκή αγορά θα αυξηθεί κατά 1,1% εφέτος, με περαιτέρω επιβράδυνση το 2019. Μια άλλη ερευνητική εταιρεία, η LMC Automotive, αναμένει αύξηση κατά 1,5%.

Ασαφής η φορολόγηση βάσει των εκπομπών
Η επόμενη ερώτηση θα είναι πώς οι 20 περίπου ευρωπαϊκές χώρες που επιβάλλουν φορολογία με βάση τις εκπομπές θα λάβουν υπόψη τα αποτελέσματα του WLTP. Οι εκτιμήσεις από την ΕΕ και από τους αναλυτές υποδηλώνουν ότι τα στοιχεία για τις εκπομπές CO2 θα είναι περίπου 10% υψηλότερα σε σχέση με όλα τα επίπεδα -αν και η πραγματική ποσότητα ρύπων μπορεί να μην έχει αλλάξει. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η φορολογία θα εξακολουθήσει να βασίζεται σε αριθμούς NEDC, οι οποίοι πρέπει να «συσχετίζονται» με τα αποτελέσματα των WLTP για τα παλαιότερα μοντέλα και τα συσχετισμένα αποτελέσματα να είναι υψηλότερα από τα «καθαρά» αριθμητικά στοιχεία του NEDC.

Car fleet sales

Η ΕΕ δήλωσε ότι οι νέες δοκιμές εκπομπών θα είναι ουδέτερες από πλευράς εσόδων, αλλά πολλές χώρες δεν έχουν εξηγήσει πώς θα προσαρμόσουν τη φορολογική κλίμακα για να το επιτύχουν αυτό. Μέχρι στιγμής, η Γερμανία και η Φινλανδία δήλωσαν ότι το νούμερο κατά WLTP θα εφαρμοστεί στη φορολογία από την 1η Σεπτεμβρίου, με τη Φινλανδία να λέει ότι θα μετριάσει κάθε αύξηση, αναπροσαρμόζοντας τη φορολογική κλίμακα. Ο αντίκτυπος θα είναι αμελητέος στη Γερμανία, όπου οι φόροι άνθρακα είναι δύο ευρώ ανά γραμμάριο πάνω από τα 95 g/km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Παγκόσμιες πωλήσεις: Η άνοδος συνεχίστηκε και στο Α’ 6μηνο 2018

Ωστόσο, πρόσφατη μελέτη της Autovista διαπίστωσε ότι οι φόροι στη Γαλλία θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά αρκετές χιλιάδες ευρώ για τα μέσου μεγέθους και πάνω αυτοκίνητα, εάν ληφθούν υπόψη τα αριθμητικά στοιχεία του WLTP. Δεδομένης αυτής της αβεβαιότητας, μια έκθεση την εβδομάδα που μας πέρασε από το δίκτυο τηλεοπτικών ειδήσεων BFM είπε ότι οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να «ταξινομήσουν ό,τι κινείται» τον Αύγουστο.

Σε σημείωμα αυτή την εβδομάδα, η LMC υποθέτει ότι ορισμένες από τις υψηλές πωλήσεις του Αυγούστου οφείλονται σε ιδιώτες αγοραστές και κυρίως σε αγοραστές στόλων που ήθελαν να «κλειδώσουν» τη φορολογική κλίμακα της επιχείρησής τους που αφορά τους ρύπους. «Προνοητικοί αγοραστές είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν αγορές προτού εφαρμοστούν οι υψηλότεροι φόροι που συνδέονται με εκπομπές CO2», ανέφερε η LMC. Η LMC δήλωσε ότι ένας λόγος για το σχετικά μικρό κέρδος στην Ιταλία τον Αύγουστο θα μπορούσε να είναι ότι δεν υπάρχει φορολόγηση βάσει εκπομπών. Αυτός εξάλλου είναι και ο ένας από τους λόγους που η ιταλική αγορά παραμένει ανεπηρέαστη από την ευρωπαϊκή κατρακύλα του ντίζελ -ο άλλος είναι η πολύ υψηλή τιμή της βενζίνης (η τρίτη ακριβότερη στην Ευρώπη).

WLTP test

Κοιτώντας ακόμα μακρύτερα, η προθεσμία WLTP για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα είναι η 1η Σεπτεμβρίου 2019. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μάθει το μάθημά τους ήδη από το καλοκαίρι και αυτή τη στιγμή δουλεύουν πυρετωδώς για να πιστοποιήσουν τα νέα και τα υπάρχοντα μοντέλα πολύ πριν από την παραπάνω προθεσμία. 

Μια σχεδόν βεβαιότητα είναι ότι οι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν μια ιλιγγιώδη σειρά αριθμών κι ένα επίτομο λεξικό συντομογραφιών και ακρωνύμων τα επόμενα χρόνια. Από την 1η Ιανουαρίου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να αναγράφουν τα στοιχεία εκπομπών που παράγονται βάσει NEDC και WLTP έως το τέλος του 2020 στα πιστοποιητικά συμμόρφωσης, στους εκθεσιακούς χώρους, στους online διαμορφωτές μοντέλων και στην ετικέτα ενεργειακής απόδοσης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube