Diess: H πραγματική πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι τα αυτόνομα οχήματα
Ο ισχυρός άνδρας της VW είπε πως η ηλεκτροκίνηση έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το μέλλον ανήκει στις υπηρεσίες κινητικότητας.
Ο επικεφαλής της Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα και όχι τα ηλεκτρικά ήταν η «πραγματική επανάσταση» για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη έως το 2035.
«Η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει πραγματικά τη βιομηχανία μας όπως τίποτα άλλο πριν», δήλωσε ο Diess στο Μόναχο πριν από την επίσημη έναρξη της έκθεσης αυτοκινήτου IAA, προσθέτοντας ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση ήταν σχετικά εύκολη συγκριτικά με την πρόκληση της αυτόνομης οδήγησης.
«Η πραγματική αλλαγή των κανόνων του παιχνιδιού είναι το λογισμικό και η αυτόνομη οδήγηση», συμπλήρωσε.
Το σχόλιο του Diess σηματοδοτεί τον στόχο που έχει βάλει ο 62χρονος μάνατζερ, ο οποίος προσπαθεί να μεταμορφώσει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης λέγοντας βασικά ότι η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα (για τα οποία η πρόκληση είναι πλέον να επιτύχουν πωλήσεις)έχει ολοκληρωθεί.
Καθώς η πίεση για την δραστική μείωση των ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνεται, η Greenpeace και η γερμανική περιβαλλοντική ΜΚΟ Deutsche Umwelthilfe (DUH) δήλωσαν ότι θα κινηθούν νομικά εναντίον των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, εάν δεν καταφέρουν να εντείνουν τις πολιτικές τους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ο Diess, ο οποίος βρέθηκε αντιμέτωπος με ακτιβιστές της Greenpeace πριν από την είσοδό του στον χώρο της ΙΑΑ (φωτό άρθρου), δεν έχει ως στόχο μόνο να ξεπεράσει την Tesla και να μετατρέψει τη Volkswagen στον μεγαλύτερο πωλητή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο έως το 2025. Θέλει επίσης να καταστήσει τις υπηρεσίες λογισμικού για αυτόνομα αυτοκίνητα βασικό πυλώνα των μελλοντικών δραστηριοτήτων του ομίλου, γι 'αυτό η Volkswagen αγόρασε την εταιρεία AI, ανταγωνιστή της Waymo της Alphabet Inc.
Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν ρίξει δισεκατομμύρια δολάρια την τελευταία δεκαετία για να υλοποιήσουν το όραμα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, αλλά υπάρχουν ακόμη πολλά εμπόδια όπως οι νόμοι που απαιτούν για λόγους ασφαλείας συνεχή ανθρώπινη παρουσία στο τιμόνι.
«Έως το 2030 ... περίπου το 85% της δραστηριότητάς μας θα είναι τα αυτοκίνητα και το υπόλοιπο 15% θα έχει να κάνει με υπηρεσίες κινητικότητας», δήλωσε ο Diess. Τα παραπάνω δικαιολογούν την κίνηση του ομίλου να προχωρήσει στην εξαγορά της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Europcar, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για να κερδίσει το στοίχημα σε δυνητικά προσοδοφόρες υπηρεσίες κινητικότητας του μέλλοντος.