Το διαζύγιο Volvo Polestar κρίνει την τύχη της δεύτερης

Το διαζύγιο Volvo Polestar κρίνει την τύχη της δεύτερης

Η Volvo δεν θέλει πλέον να αναλαμβάνει τις ζημίες της Polestar και σκοπεύει να μεταφέρει τη χρηματοδότηση της νέας φίρμας των EV στη μητρική εταιρεία, Geely.

Polestar

Η Volvo σημείωσε αποτελέσματα-ρεκόρ για το έτος 2023, με αύξηση 15% στις πωλήσεις της.

H σουηδική εταιρεία πούλησε συνολικά τη χρονιά που μας πέρασε 708.716 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 113.419 ήταν ηλεκτρικά και το 21% στον κύκλο εργασιών της (35,4 δισ. ευρώ). Για το 2024, υπολογίζει να αναμένει διψήφια αύξηση στις πωλήσεις.

Η επιτυχία ή όχι του Polestar 4 θα μπορούσε να αποτελέσει τον αποφασιστικό παράγοντα για τη μοίρα της φίρμας

Από την άλλη, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 17% (1,25 δισ. ευρώ). Που παραμένει ακόμα ένα πολύ θετικό νούμερο, φυσικά. Αλλά επειδή πλέον είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, η Volvo θέλει να βελτιώσει την εικόνα της μεταξύ των επενδυτών. Πόσο μάλλον που τα επόμενα χρόνια θα επιβαρυνθούν έτι περαιτέρω από βαριές επενδύσεις.

Polestar 4
H εμπορική επιτυχία του Polestar 4 θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιβίωση της σουηδικής φίρμας. Ο Όμιλος Geely με παρόμοιες φίρμες στο πορτφόλιό του ή θα την αδρανοποιήσει ή θα αναπροσανατολίσει τη δραστηριότητά της. Αλλά δεν μπορούμε να πιθανολογήσουμε πού...

Η πιο σημαντική ανακοίνωση κατά τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων ήταν λοιπόν το προγραμματισμένο διαζύγιο από την Polestar. Μια ανακοίνωση που εκτιμήθηκε ξεκάθαρα, καθώς οι μετοχές της Volvo εκτινάχθηκαν κατά 30% στο άνοιγμα των συναλλαγών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Καλύτερη επίδοση 15ετίας για την Volvo στην Ελλάδα

Η Volvo που κατέχει το 48% της Polestar, δεν θέλει πλέον να αναλαμβάνει το αναλογούν στις ζημίες της. Η αναλογία με την Geely, η οποία κατέχει το 52%, σύντομα θα τροποποιηθεί, αν και δεν γνωρίζουμε τις νέες αναλογίες. Ωστόσο, η Volvo θα πρέπει να διατηρήσει μόνο ένα συμβολικό μερίδιο και έχει ήδη ανακοινώσει ότι δεν θα παρέχει πλέον πρόσθετη χρηματοδότηση στην Polestar. Η οποία με τη σειρά της προχωρά σε απολύσεις προσωπικού για να μειώσει τα έξοδα.

Επομένως, η εταιρεία του «Πολικού Αστέρα» θα αποτελέσει εντός ολίγου άστρο του γαλαξία των εμπορικών σημάτων του Ομίλου Geely. Γαλαξίας όμως που είναι γεμάτος με φίρμες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεσαίας/υψηλής κλάσης με Zeekr, Jiyue ή ακόμα και smart, της οποίας τελευταίας το 50% ελέγχεται από την Geely

Η επιτυχία ή όχι του Polestar 4 θα μπορούσε επομένως να αποτελέσει τον αποφασιστικό παράγοντας για τη μοίρα της μάρκας.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube