BYD, «ελάτε να συντρίψουμε τις ιστορικές μάρκες»
Ύστερα από τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 6μήνου ’23, η κινεζική BYD καλεί τους ομολόγους της να ενωθούν για να κάνουν την Κίνα «ηγέτη στην αυτοκινητοβιομηχανία» και «να γκρεμίσουν του γηραιούς θρύλους».
Ο Wang Chuanfu, ο ιδρυτής της BYD μίλησε ύστερα από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εταιρείας του.
Ο Κινέζος κατασκευαστής πούλησε 1.385.455 ηλεκτροκίνητα οχήματα (+74,8% σε σύγκριση με πέρυσι) και τώρα κατέχει ένα τεράστιο μερίδιο αγοράς με 37,2%.
Ο Wang Chuanfu, επικεφαλής της BYD, μέσα από ισχυρές έως και απειλητικές παρατηρήσεις, κουνά το δάχτυλο σε Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Ιάπωνες ιστορικούς κατασκευαστές
Ο επικεφαλής της φίρμας κάλεσε τους Κινέζους ομολόγους του να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Συγκεκριμένα, ζητά από 12 μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβανομένων των FAW, Xpeng, Nio και Li Auto, να συνεργαστούν για να κάνουν την Κίνα ένα μεγάλο έθνος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μήπως λοιπόν η BYD εξελίσσεται στον μελλοντικό παγκόσμιο ηγέτη στην αυτοκινητοβιομηχανίας;
«Οι ιστορίες μας είναι διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά πηγαίνουν προς την ίδια κατεύθυνση. Δεν υπάρχει καμία διάκριση ανάμεσα σε εσάς και εμάς», είπε στους ομολόγους του ο Wang Chuanfu.
Και ολοκλήρωσε τη δήλωσή του καλώντας τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να «γκρεμίσουν τους γηραιούς θρύλους» και «να δημιουργήσουν νέες φίρμες παγκόσμιας κλάσης».
Τα λόγια του Chuanfu αποτελούν ισχυρές, έως και απειλητικές παρατηρήσεις, που κουνούν το δάχτυλο σε Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Ιάπωνες ιστορικούς κατασκευαστές. Το αφεντικό της BYD είναι πεπεισμένο ότι «ήρθε η ώρα για τις κινεζικές μάρκες».
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα 1,4 δισεκατομμύρια Κινέζοι «χρειάζονται να δουν μια κινεζική μάρκα να γίνεται παγκόσμια». Οι περισσότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν θετικά στα σχόλια του Wang Chuanfu, καθώς υπάρχει έντονο εθνικιστικό πνεύμα στην Κίνα.
Στο Weibo, ο γενικός διευθυντής της Nio, William Li, για παράδειγμα δήλωσε το εξής: «Είμαι περήφανος για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία! Πρέπει να μάθουμε από την επιτυχία της BYD».
Η ίδια ιστορία από την πλευρά της Li Auto. Ο επικεφαλής της εταιρείας, Li Xiang, θα ήθελε να «χαιρετήσει την BYD» και «να χειροκροτήσει όλους τους συμμετέχοντες στη νέα ενεργειακή εποχή».
Ο γενικός διευθυντής της Great Wall Motor, Wang Yuanli, δεν έδειξε την ίδια ζέση στην απάντησή του στο μήνυμα του Wang Chuanfu. Το αφεντικό της κινεζικής φίρμας πιστεύει ότι σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή, «οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να είναι μαζί».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To 58% των κατασκευαστών στην Κίνα μετρά μόλις 10 χρόνια ζωής
Με τα λόγια του, φαίνεται μάλλον να ενθαρρύνει τον ισχυρό ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά για να αναδειχτούν οι καλύτερες μάρκες, θεωρώντας ότι τότε και μόνο τότε θα μπορέσει συλλογικά η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας να αντιμετωπίσει τους ιστορικούς κατασκευαστές.