Βλαντιμίρ Πούτιν σε αξιωματούχους, «μόνο ρωσικά αυτοκίνητα»
Τέρμα οι Mercedes-Benz, οι BMW και τα Audi για ανώτερους αξιωματούχους στη Ρωσία. Ο πρόεδρος της χώρας Βλαντιμίρ Πούτιν απαιτεί να οδηγούν αποκλειστικά με αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής.
Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, το τοπίο της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αλλάξει ριζικά.
Έχοντας εδραιωθεί στη χώρα, ξένες μάρκες όπως η Renault, η Nissan, η Volkswagen… έχουν εκκαθαρίσει τα εργοστάσιά τους και εγκατέλειψαν τη Ρωσία υπό τις διεθνείς κυρώσεις που αποφασίστηκαν κατά της Ρωσίας. Οι μάρκες πολυτελείας δε, σταμάτησαν να εμπορεύονται πλέον τα προϊόντα τους απευθείας στη ρωσική αγορά.
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν δηλώνει χαρούμενος που οι δημόσιοι υπάλληλοί του θα αρκούνται σε λιγότερο πολυτελή αυτοκίνητα
Έτσι λοιπόν, η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία αναδιοργανώνεται και προσπαθεί να ανακάμψει από μια τεράστια πτώση (-61% στην τοπική παραγωγή το 2022 σε σύγκριση με το 2021). Ειδικά με την πρόσφατη επανεκκίνηση της Avtovaz που εξακολουθεί να κατασκευάζει Lada Vesta, Largus , Granta και Niva, ο πρόεδρος Πούτιν θέλει τώρα όλοι οι ανώτεροι αξιωματούχοι στη χώρα να οδηγούν ρωσικά αυτοκίνητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legend: Vladimir Kadannikov 1941-2021, σωτήρας της AvtoVAZ
Αποφασισμένο για προφανείς λόγους που σχετίζονται με τον οικονομικό πατριωτισμό και το παράδειγμα που πρέπει να δοθεί, το μέτρο αυτό θα υποχρεώσει τους υπαλλήλους των υπουργείων και όλους τους ανώτατους δημόσιους υπαλλήλους να εγκαταλείψουν τις ξενόφερτες πολυτελείς μπερλίνες.
Οι καλύτεροι μεταξύ τους θα μπορούν επομένως να κινούνται με Aurus Senat, αυτή τη μεγάλη ρωσική λιμουζίνα που κυκλοφόρησε το 2018 και κατασκευάζεται από τη NAMI, τη ρωσική κρατική δομή που αγόρασε τα περιουσιακά στοιχεία της Renault στη Ρωσία πέρυσι στη συμβολική τιμή του ενός ρουβλίου.
Φυσικός αντίπαλος των μοντέλων της Rolls-Royce και της Bentley (με την οποία μοιάζει πολύ), η Senat έχει επωφεληθεί από την τεχνογνωσία της Porsche στην εξέλιξη του κινητήριου συστήματός της -V8 και V12 για να διαλέξετε. Το πρόβλημα είναι ότι κατασκευαζόταν στην Yelabuga σε μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε μεταξύ της Ford, της Sollers και των Αμερικανών που έφυγαν ύστερα από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Διαφορετικά, θα πρέπει να αρκεστούν σε μοντέλα όπως το Lada Vesta, μια μικρή μπερλίνα μήκους 4,4 μέτρων, τροφοδοτούμενη από έναν μικρό βενζινοκινητήρα 1,6 ή 1,8 λίτρων.
Ο ίδιος ο Βλαντιμίρ Πούτιν είναι χαρούμενος που οι δημόσιοι υπάλληλοί του θα αρκούνται σε λιγότερο πολυτελή αυτοκίνητα: «Όλη αυτή η γραφειοκρατία πρέπει να καταλάβει ότι πρέπει να αναπτύξουμε τις εθνικές μας μάρκες αυτοκινήτων και να βελτιώσουμε την ποιότητά τους», είπε σε Ρώσους δημοσιογράφους από τη Ria Novosti.