Αυτό είναι το ΜΙΝΙ του 2023
Τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον, τα νέα μοντέλα και το όραμά της για το 2030.
Η ΜΙΝΙ αποκάλυψε τις πρώτες (έστω και καμουφλαρισμένες) εικόνες για το πώς θα είναι το νέο της τρίθυρο μοντέλο που θα βγει στην αγορά το 2023. Παράλληλα αναφέρθηκε εκτενώς και στις προθέσεις της και τα σχέδιά της για το μέλλον, στο πλαίσιο των οποίων εντάσσεται και ο πλήρης εξηλεκτρισμός της μάρκας έως το 2030, αλλά και η είσοδός της σε νέες κατηγορίες της αγοράς.
Αρχικά και σε ό,τι αφορά στο τρίθυρο ΜΙΝΙ, η εταιρεία ξεκαθάρισε πως αυτό θα συνεχίσει να παράγεται στη Βρετανία, στο εργοστάσιο της Οξφόρδης το οποίο ορίζεται ως το «σπίτι της ΜΙΝΙ». Στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζεται από το 2025 και το ΜΙΝΙ Convertible, το οποίο σήμερα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της VDL Nedcar στην Ολλανδία.
Παρά το βαρύ καμουφλάζ του αυτοκινήτου στις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία, είναι ξεκάθαρο ότι το νέο ΜΙΝΙ θα διατηρήσει τις συμπαγείς αναλογίες που αποτελούν τον πυρήνα του μοντέλου από το 2000 όταν και πρωτοκυκλοφόρησε υπό την ομπρέλα της BMW. Θα εξακολουθήσει να προσφέρεται με μια επιλογή από κινητήρες εσωτερικής καύσης και ως EV, με τη ΜΙΝΙ να λέει πως τα αυτοκίνητα με τους συμβατικούς κινητήρες θα συνεχίσουν να διατίθενται σε περιοχές που δεν είναι έτοιμες να κάνουν τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Η νέα τρίθυρη έκδοση είναι επίσης πολύ πιθανό να έχει και μια πεντάθυρη παραλλαγή, αν και αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί. Το τρίθυρο ΜΙΝΙ του 2023 θα ενσωματώνει μια ολοκαίνουργια εσωτερική σχεδίαση, η οποία θα χρησιμοποιεί νέα τεχνολογία για να επεκτείνει τις επιλογές εξατομίκευσης.
Οι λεπτομέρειες δεν έχουν επιβεβαιωθεί, αλλά η ΜΙΝΙ είπε ότι ο πίνακας οργάνων «θα έχει επιφάνειες που θα λειτουργούν ως καμβάδες που μπορούν να προσαρμοστούν από τον πελάτη για να ταιριάζουν στις απαιτήσεις του», επιτρέποντας ουσιαστικά τον επανασχεδιασμό της καμπίνας κατά βούληση.
Την ίδια χρονιά, η ΜΙΝΙ θα παρουσιάσει και δύο νέα μοντέλα που εξελίχθηκαν στην Κίνα. Το ένα θα είναι ένα το συμπαγές σουπερμίνι Minor και το άλλο ένα crossover θα θα έρθει να τοποθετηθεί κάτω από το καινούργιο Countryman. Το τελευταίο θα είναι διαθέσιμο ως EV αλλά και με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα κατασκευάζεται στη Λειψία.
Αναφορικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης η ΜΙΝΙ διευκρίνισε πως το 2025 θα βγει από την γραμμή παραγωγής το τελευταίο αυτοκίνητο με τέτοιον κινητήρα. Στόχος είναι από το 2027 το 50% και πλέον των πωλήσεών της να αφορά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από το 2030 να είναι μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη μάρκα.
Παράλληλα, ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον σχεδιάζεται η εταιρεία και για τη σειρά John Cooper Works, για την οποία λέει πως στο μέλλον θα διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη.
Τέλος, στα σχέδια της ΜΙΝΙ είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας της στην κινεζική αγορά σε συνεργασία με την Great Wall Motors, έτσι ώστε τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου να παράγονται εκεί.