Αυτά είναι τα EV που σταματά να επιδοτεί η Γαλλία
Dacia Spring, MG4 και Tesla Model 3 βγαίνουν από το κάδρο των κρατικών επιδοτήσεων στη Γαλλία. Ποιος ο λόγος;
Η Γαλλία, εδώ και καιρό είχε εξαγγείλει πως θα λάβει μέτρα κατά των κινεζικών EV, προκειμένου να ανακόψει τον φρενήρη ρυθμό εξάπλωσής τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που εισήχθη στη Γαλλία, σε μία από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, για να υπάγεται στο καθεστώς των κρατικών επιδοτήσεων ένα αυτοκίνητο θα λαμβάνεται υπόψιν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και στο στάδιο παραγωγής τους.
Ως εκ τούτου, από τις κρατικές επιδοτήσεις (φτάνουν τις €7.000) εξαιρούνται τρία από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της εγχώριας αγοράς. Ο λόγος για τα Dacia Spring, MG4 και Tesla Model 3. Κοινός παρονομαστής των αυτοκινήτων αυτών; Η Κίνα, η χώρα κατασκευής τους.
Στο εξής, η Γαλλία για να επιδοτεί τα EV θα ελέγχει το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους. Μέχρι στιγμής Dacia Spring, MG4 και Tesla Model εξαιρέθηκαν από τις κρατικές επιδοτήσεις
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG4 Excite 51 kWh
Σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις που ανακοινώθηκαν φέτος, η ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται κατά την παραγωγή των εν λόγω αυτοκινήτων είναι τέτοια που δεν τους επιτρέπει να επιδοτηθούν από τη γαλλική κυβέρνηση.
Κάπως έτσι, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπου η πλειονότητα της ενέργειας προέρχεται από ορυκτά καύσιμα βρίσκονται πλέον σε δεινή θέση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τα φθηνά αυτοκίνητα από την Κίνα, ειδικά τα EV, που παίρνουν μερίδιο αγοράς από αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής. Η Επιτροπή άνοιξε μια έρευνα για την υποστήριξη του Πεκίνου προς τους εγχώριους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε νέα μέτρα και δασμούς. Αξίζει πάντως να αναφέρουμε πως η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία είναι αντίθετη σε τέτοιου είδους πολιτικές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Γαλλία σταματά τις επιδοτήσεις στα κινεζικά EV
Στα της Γαλλία τώρα, η λίστα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μπορούν να πριμοδοτηθούν, δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων μεταξύ άλλων 24 EV του Ομίλου Stellantis και 5 της Renault. Το Model Y της Tesla, το οποίο κατασκευάζεται στη Γερμανία, δικαιούται επιδότηση, σε αντίθεση με το Model 3. Ομοίως, το #1 της Smart, που κατασκευάστηκε στην Κίνα, δεν βρίσκεται στη λίστα, σε αντίθεση με το ForTwo, που κατασκευάζεται στη Γαλλία.
Από τη λίστα των μοντέλων που δεν δικαιούνται επιδότηση ξεχωρίζουν επίσης BMW iX3 καθώς και τα Atto 3 και Dolphine της BYD. Στον αντίποδα, τα Kia Niro και Hyundai Kona που κατασκευάζονται στην Κορέα και την Τσεχία βρίσκονται κανονικά στην «επιδοτούμενη» λίστα.
Συνολικά, περίπου το 65% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στη Γαλλία παραμένουν στη λίστα των επιδοτούμενων αυτοκινήτων.
«Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος πήγαν σε οχήματα με πολύ φτωχό αποτύπωμα άνθρακα», δήλωσε χαρακτηριστικά την Πέμπτη ο υπουργός οικονομικών της Γαλλίας, Bruno Le Maire. «Για να δικαιούται το μπόνους, ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχει περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, κατά τα στάδια κατασκευής και μεταφοράς».
Το σίγουρο είναι πως με τη νέα αυτή ρύθμιση η κυβέρνηση του προέδρου Emmanuel Macron ήθελε να καταστήσει τα γαλλικά και ευρωπαϊκής κατασκευής EV πιο προσιτά για τους εγχώριους καταναλωτές σε σχέση με τα φθηνότερα οχήματα που παράγονται στην Κίνα.
Οι επιδοτήσεις της γαλλικής κυβέρνησης για τα EV αγγίζουν το ένα δις και αν μη τι άλλο οι επιτελείς της προτιμούν το ποσό αυτό να διακινείται εντός της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ωστόσο, ελλείψει φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων ευρωπαϊκής κατασκευής, το ένα τρίτο όλων των κινήτρων παρέχεται στους καταναλωτές που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Μένει να δούμε αν αντίστοιχες πολιτικές εφαρμοστούν και σε άλλες χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία που έχουν ανακοινώσει αντικίνητρα κατά των κινεζικών EV.