Αποτυχία εξαγοράς για τη SsangYong
Άσχημα νέα για τη SsangYong, με τη Edison Motors να μην καταβάλλει το ποσό εξαγοράς και να ζητά αναβολή. Αναφορά που απορρίφθηκε από τη SsangYong που πρέπει να βρει άλλον επενδυτή.
Τζίφος! Η συγχώνευση-εξαγορά της SsangYong από την Edison Motors δεν θα πραγματοποιηθεί. Η δεύτερη παραβίασε τους όρους της συμφωνίας μη καταβάλλοντας το υπόλοιπο που είχε προγραμματιστεί για τις 25 Μαρτίου και ζητώντας την αναβολή προγραμματισμένης συνάντησης με τους πιστωτές για την 1η Απριλίου. Η κορεατική εταιρεία αποφάσισε να μην ανταποκριθεί θετικά σε αυτό το αίτημα, ιδίως λόγω της απουσίας της κατάθεσης.
Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Ιανουάριο, η SsangYong είχε κατονομάσει ως εξαγοράστρια εταιρεία μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της επίσης κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Edison Motors. Η κοινοπραξία είχε συμφωνήσει να πληρώσει 305 δισ. γουόν (περίπου 255 εκατομμύρια δολάρια με την τότε ισοτιμία) για τη SsangYong, της οποίας πλειοψηφικός μέτοχος είναι η ινδική Mahindra με μερίδιο 75%.
Η Mahindra αγόρασε τη SsangYong το 2011, αλλά δεν κατάφερε να τη μετατρέψει σε βιώσιμη επιχείρηση. Και τελικά σταμάτησε να επενδύει για να διατηρήσει απαραίτητα κεφάλαια λόγω των δικών της μειούμενων πωλήσεων.
Η Edison Motors είναι μια startup που ιδρύθηκε μόλις το 2015 και κατασκευάζει ηλεκτρικά λεωφορεία και εξελίσσει ηλεκτρικά φορτηγά. Με την εξαγορά της SsangYong σκόπευε να μπει στον στίβο με τα ηλεκτρικά crossover και SUV.
Ο Κορεάτης κατασκευαστής εξήγησε ότι πήρε αυτήν την απόφαση, «προκειμένου να διαφυλαχτούν τα συμφέροντα όλων των ενδιαφερόμενων πιστωτών και να μη χαθεί η δυναμική για μια (νέα) συμφωνία συγχώνευσης και εξαγοράς».
Επιπλέον, η SsangYong θεωρεί ότι η οικονομική κατάστασή της έχει βελτιωθεί και ότι πάντως είναι καλύτερη απ’ ό,τι ήταν το 2021. Κάτι θα της επιτρέψει να εξασφαλίσει τη συνέχεια των δραστηριοτήτων της, περιμένοντας έναν νέο αγοραστή ή έναν επενδυτή.