Το αφεντικό της κινεζικής Geely αγοράζει μερίδιο 9 δις ευρώ στη Daimler
Tο πακέτο μετοχών αξίας 9 δις κάνει τον Li τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας που έχει στην ιδιοκτησία της τα επιβατικά, φορτηγά και van της Mercedes-Benz.
Ο Li Shufu, πρόεδρος της Geely, αγόρασε το 9,69% του μετοχικού πακέτου της Daimler AG, σύμφωνα με ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας.
Αυτό το πακέτο μετοχών, αξίας 9 δισεκατομμυρίων ευρώ με τις σημερινές τιμές μετοχών της Daimler, κάνει τον Li τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας που έχει στην ιδιοκτησία της τα επιβατικά, φορτηγά και van της Mercedes-Benz. Πηγές από τους Reuters ανέφεραν από τις αρχές του μήνα ότι η Geely διαπραγματευόταν την αγορά μετοχών της Daimler, καθώς ο όμιλος αναζητά στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη τεχνολογίας ηλεκτρικών οχημάτων. Ως αντίδραση στις απαιτήσεις της κινεζικής κυβέρνησης για πιο καθαρά οχήματα, στη μάχη κατά της περιβαλλοντικής μόλυνσης.
Η Daimler πάντως χαρακτήρισε την επένδυση προσωπική του Li Shufu, και όχι της Geely. «Έχουμε τη χαρά να καλωσορίσουμε τον κύριο Li Shufu ως έναν ακόμη αξιόπιστο μακροχρόνιο επενδυτή, ο οποίος αναγνωρίζει την καινοτόμο στρατηγική της Daimler και τις προοπτικές για το μέλλον», απάντησε η Daimler μέσω του εκπροσώπου της όταν του ζητήθηκε σχόλιο. «Η Daimler γνωρίζει τον Li Shufu ως έναν εγνωσμένης αξίας και ανταγωνιστικό επιχειρηματία, με προχωρημένη σκέψη».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Παγκόσμιο Top 10 για το 2017: Όμιλοι, μάρκες και μοντέλα
Τις τελευταίες εβδομάδες η Geely έχει αυξήσει τη συμμετοχή της σε ποσοστό περίπου στο 10% στη Daimler, μέσω διάφορων χρηματιστηριακών εξαγορών. Ο Li ξεπερνά την Kuwait Investment Authority ως ο μεγαλύτερος επενδυτής στο σύνολο του ομίλου της Daimler.
Η Geely κατέχει επίσης τη Volvo αλλά και το 49,9% της Μαλαισιανής αυτοκινητοβιομηχανίας Proton. Τον περασμένο Δεκέμβριο η Geely επένδυσε $3,9 δις ευρώ ώστε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στον τομέα φορτηγών της Volvo. Επίσης, πέρσι πήρε τον έλεγχο της Lotus ενώ από το 2013 έχει αγοράσει την Manganese Bronze Holdings, διασώζοντας την εταιρεία κατασκευής των κλασικών μαύρων λονδρέζικων ταξί. Ταυτόχρονα, σχεδιάζει επίσης να αναπτύξει στην Ευρώπη τη νέα μάρκα Lynk & CO, η οποία ξεκίνησε τις πωλήσεις τον περασμένο χρόνο στη μητρική της αγορά, στην Κίνα.