Ανακοινώθηκε και επίσημα: Το 50% της smart αγόρασε η κινεζική Geely
Η κινεζική εταιρεία θα κατασκευάζει πλέον όλα τα smart που θα διατίθενται στη διεθνή αγορά.
Μόλις χθες είχαμε γράψει πως η Daimler προτίθεται να πουλήσει το 50% της smart στην κινεζική Geely Automobile Holdings.
Σήμερα ανακοινώθηκε η πώληση με τον πλέον επίσημο τρόπο και μαζί με αυτήν και οι λεπτομέρειες της συμφωνίας. Με βάση αυτήν δημιουργήθηκε μια κοινοπραξία με έδρα την Κίνα, στην οποία οι δύο εταιρείες κατέχουν το ίδιο ακριβώς ποσοστό (50-50) με την Geely να αναλαμβάνει την κατασκευή, διαχείριση και διάθεση όλων των αυτοκινήτων smart στην παγκόσμια αγορά.
Ίση εκπροσώπηση θα υπάρχει και το ΔΣ της κοινοπραξίας με την Daimler να εκπροσωπείται από τους Hubertus Troska, Britta Seeger και Markus Schäfer και την κινεζική Geely από τον ίδιο τον πρόεδρο της Geely Holding, Li Shufu, τον An Conghui και τον Daniel Donghui Li.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένα νέο εργοστάσιο (στην Κίνα βεβαίως) το οποίο θα παράγει αμιγώς ηλεκτροκίνητα smart και τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην αγορά από το 2022.
Μέχρι το 2022 η Daimler έχει αναλάβει την υποχρέωση να εξακολουθήσει να παράγει τις διάφορες εκδόσεις του smart στα εργοστάσια που διατηρεί στο Hambach της Γαλλίας και στο Novo Mesto της Σλοβενίας.
Η smart ανακοίνωσε την Τετάρτη στους υπαλλήλους της πως θα σταματήσει να παράγει το smart fortwo στο Hambach αλλά τους καθησύχασε πως όλες οι θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν. Οι 800 εργαζόμενοι θα απασχολούνται στη νέα γραμμή συναρμολόγησης που θα παράγει το μελλοντικό Mercedes EQA, το ηλεκτρικό SUV με τους 272 ίππους και τα 400 km αυτονομίας που προγραμματίζεται να βγει στην αγορά από το 2020. Η ανακοίνωση χαροποίησε ιδιαίτερα τα συνδικάτα που στα τέλη του 2015 είχαν συμφωνήσει σε μειώσεις μισθών. Να σημειώσουμε πως πέρυσι η Daimler είχε ανακοινώσει μια επένδυση της τάξης των € 500 εκατ. για τη μετατροπή του εργοστασίου ώστε αυτό να μπορεί να φιλοξενήσει την παραγωγή της EQA.
Η Daimler αντιμετώπιζε προβλήματα που είχαν να κάνουν με την πτώση πωλήσεων των smart στη Βόρειο Αμερική (που ήταν μια βασική της αγορά) αλλά και στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου. Πέρυσι, οι παγκόσμιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 4,6%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η πτωτική αυτή πορεία κόστιζε στην εταιρεία περίπου $ 700 εκατ. ετησίως.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Daimler AG, Dieter Zetsche τόνισε πως πλέον προσβλέπουν σε μια ενίσχυση του brand το οποίο αποτελεί ούτως ή άλλως συνώνυμο της αστικής κινητικότητας. Η συνεργασία μας με την Geely Holding –είπε – θα ενδυναμώσει τη θέση μας στην αγορά με την παραγωγή και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης.
Να θυμίσουμε πως η Κίνα είναι η χώρα που επενδύσει τα περισσότερα χρήματα στην ηλεκτροκίνηση σε μια προσπάθεια τόσο να προλάβει τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, όσο και να περιορίσει τη μεγάλη ρύπανση που προκαλούν τα ορυκτά καύσιμα.