Akio Toyoda: Ο εχθρός είναι οι εκπομπές CO₂, όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης!

Akio Toyoda: Ο εχθρός είναι οι εκπομπές CO₂, όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης!

Ο ισχυρός άνδρας της Toyota δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος από το ηλεκτρικό «μπουστάρισμα» της αυτοκινητοβιομηχανίας και εξηγεί το γιατί.

Άστραψε και βρόντηξε ο Akio Toyoda στην πρόσφατη ομιλία του στα μέλη του ιαπωνικού συνδέσμου κατασκευαστών. Ο ισχυρός άνδρας της Toyota δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος από το ηλεκτρικό «μπουστάρισμα» της αυτοκινητοβιομηχανίας, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για ανεπανόρθωτες ζημιές στη βιομηχανία της χώρας, στις εξαγωγές, αλλά και στο εργατικό της δυναμικό.

Ο Toyoda, μίλησε και στη γλώσσα των αριθμών, κάνοντας λόγο ότι στην Ιαπωνία θα χαθούν περισσότερες από 5,5 εκατ. θέσεις εργασίας έως το 2030 εξαιτίας της μετάβασης της αυτοκινητοβιομηχανίας στη νέα ηλεκτρική εποχή. Μάλιστα, ζήτησε από την κυβέρνηση να σκεφτεί πολύ καλά τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η «πράσινη» αλλαγή στους πολίτες και κατ’ επέκταση στον κοινωνικό ιστό της χώρας.

Θυμίζουμε, πως η ιαπωνική κυβέρνηση στοχεύει να είναι «carbon free» έως το 2050, ποντάροντας ουσιαστικά τα πάντα… στον ηλεκτρισμό. Ωστόσο, ο ισχυρός άνδρας της Toyota πιστεύει ότι ο εν λόγω οδικός χάρτης είναι λάθος. Δεν είναι εύκολα πραγματοποιήσιμος και σίγουρα θα πλήξει σε πολύ μεγάλο βαθμό μια κατασκευάστρια-εξαγωγική χώρα όπως την Ιαπωνία.

toyoda

«Η Ιαπωνία είναι μια βιομηχανική χώρα. Οι πιέσεις που ασκούν οι πολιτικές δυνάμεις για την άμεση μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, θεωρώ ότι είναι λανθασμένες. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τους εργαζόμενους μας και φυσικά τη βιομηχανική μας βάση. Πρέπει οι στόχοι μας να συμβαδίζουν με το κοινό καλό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές, παράγουν σχεδόν 10 εκατ. οχήματα ετησίως «in-house», εκ των οποίων, ποσοστό υψηλότερο του 50%, εξάγεται. Ο Toyoda, θεωρεί ότι έως το 2030 η παραγωγική ικανότητα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας θα διατηρηθεί σε καλό επίπεδο, εμφανίζοντας συνολικά μια μικρή πτώση της τάξεως των 2 εκατ. οχημάτων.

Για όσο διάστημα δηλαδή υπάρχουν στο προσκήνιο οι κινητήρες εσωτερικής καύσης οι Ιάπωνες κατασκευαστές θα μπορούν να παράγουν υβριδικά ή μοντέλα plug-in hybrid. Μόλις όμως απαγορευτούν αυτού του είδους τα οχήματα-κινητήρες, η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας θα δεχτεί ένα μεγάλο χτύπημα.

«Θα χαθούν σχεδόν 8 εκατ. πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και περισσότερες από 5,5 εκατ. θέσεις εργασίας στη χώρα μας. Αν πιστεύετε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ο εχθρός, είστε γελασμένοι. Σε λίγο καιρό δεν θα είμαστε σε θέση να παράγουμε σχεδόν κανένα όχημα», ανέφερε χαρακτηριστικά στα μέλη του συνδέσμου για να προσθέσει:

«Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι ο εχθρός όλων μας. Οφείλουμε ωστόσο να προσαρμοστούμε στις συνθήκες και στο περιβάλλον κάθε χώρας ξεχωριστά. Θα πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στο πως θα χρησιμοποιήσει ο καθένας την τεχνολογία που διαθέτει εφόσον το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Μια συνολική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στους στόχους που έχουν ήδη τεθεί. Δε ζητήσαμε ποτέ να αλλάξει αυτό. Προσαρμογή ζητήσαμε. Εμείς ως Toyota επενδύουμε στην ηλεκτροκίνηση αλλά έχουμε και την τεχνογνωσία να προσφέρουμε υβριδικά οχήματα που θα σέβονται το περιβάλλον και θα πληρούν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Η τεχνολογία κάθε μέρα κάνει άλματα προόδου. Αδυνατώ να καταλάβω προς τι όλοι αυτοί οι περιορισμοί. Εμάς στόχος είναι και θα παραμείνει να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας στη χώρα μας και τη βιομηχανική της υπόσταση», τόνισε για πολλοστή φορά στον επίλογο της ομιλίας του.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube