Οθόνες θα μπαίνουν πλέον και στο κέντρο του τιμονιού

Οθόνες θα μπαίνουν πλέον και στο κέντρο του τιμονιού

Οθόνες, τώρα απειλούν να μπουν και στο κέντρο του τιμονιού, αφού κατάφερε να μετακομίσει ο αερόσακος.

τιμονιού

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεμένουν σιγά-σιγά από σημεία που δεν έχουν τοποθετήσει οθόνες. Κάποια μοντέλα έχουν τρεις στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα, όπως η Porsche Taycan. Ενώ υπάρχουν εδώ και 10ετίες στα πίσω προσκέφαλα. Τώρα, ήρθε η ώρα να χωρέσουν και στον αφαλό του τιμονιού.

Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε μια νέα πατέντα της ZF, του γερμανικού προμηθευτή ανταλλακτικών. Το τμήμα της που ασχολείται με θέματα παθητικής ασφάλειας κατάφερε να εξελίξει έναν αερόσακο που δεν θα βρίσκεται πλέον στον αφαλό του τιμονιού, αλλά θα ξετυλίγεται από το πάνω μέρος της στεφάνης.

Στις πόσες οθόνες χορταίνει άραγε ο καταναλωτής; 

τιμονιού

Με αυτόν τον τρόπο ελευθερώθηκε χώρος για να στεγάσει στο κέντρο του τιμονιού μία κεντρική οθόνη ή πολλαπλές οθόνες αφής, δηλώνει η ZF Lifetec. Αλλά και πέρα από το αν θα χρησιμοποιηθεί για κάτι ανάλογο, είναι σημαντικό να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στο σχεδιασμό ενός τιμονιού χωρίς να πλήττεται η ασφάλεια.

Θα μπορούσαν για παράδειγμα να αναβιώσουν τα κομψά 3άκτινα τιμόνια που φορούσαμε aftermarket στα αυτοκίνητά μας πριν δύο 10ετίες. Ο αερόσακος στον αφαλό έχει επιβάλλει μια χοντροκομμένη και πιο ογκώδη σχεδίαση που δεν θα μας λείψει καθόλου, όταν εκλείψει.

τιμονιού

Επίσης, το να δώσεις περισσότερο εκμεταλλεύσιμο χώρο στους μηχανικούς στο κέντρο του τιμονιού μπορεί να είναι σωτήριο την εποχή της ημιαυτόνομης οδήγησης, αφού θα καθιστούσε δυνατή την εγκατάσταση επιπλέον αισθητήρων.

Ώστε να γνωρίζει το όχημα αν εξακολουθείτε να προσέχετε το δρόμο ή επαφίεστε στα ηλεκτρονικά για να σας σώσουν, συμπληρώνει η ZF Lifetec. Στο αισθητικό κομμάτι, προσώρας ο νέος αερόσακος δεν μπορεί να συνδυαστεί με ένα πλήρως στρογγυλό τιμόνι. Αναγκαστικά πρέπει να έχει επίπεδο το πάνω μέρος.

Και βέβαια, εγείρονται και ζητήματα ασφάλειας για το τι θα συμβεί αν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο πάνω τμήμα. Ή τι θα γίνει αν κατά το τρακάρισμα, το τιμόνι είναι στριμμένο, οπότε ο αερόσακος ξεδιπλωθεί από πιο χαμηλά από το ιδανικό. 

τιμονιού

Για να δώσουμε μια ρομαντική χροιά στη νέα εφεύρεση, να σας θυμίσουμε κάποια παλιότερα μοντέλα που έδειξαν τον δρόμο. Το ένα ήταν η Pontiac Bonneville, που ήταν γεμάτη φυσικούς διακόπτες στο κέντρο του τιμονιού.

τιμονιού

Και βέβαια, το Mazda MX-81 Aria, ένα πρωτότυπο που ξεχείλιζε από φουτουριστικές ιδέες. Μία εκ των οποίων ήταν ότι αντί για τιμόνι, έπρεπε να περιστρέψετε αυτό που ήταν ουσιαστικά ένας ιμάντας, τυλιγμένος γύρω από ένα σταθερό ορθογώνιο σύμπλεγμα. Ευτυχώς δεν μπήκε στην παραγωγή.

τιμονιού

Αμέτρητα πρωτότυπα της δεκαετίας του '70 και του '80 είχαν αντισυμβατικά συστήματα διεύθυνσης, όπως το Citroën Karin κι η Maserati Boomerang. Η φωτογραφία δείχνει το τιμόνι της Ιταλίδας.

Ή μήπως καλύτερα να αφήσουμε τα τιμόνια στην ησυχία τους; Με ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment, επιπλέον οθόνη μόνο για τον συνοδηγό και head-up display, έχουμε ήδη αρκετούς περισπασμούς, δε νομίζετε;

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube