H BMW φέρνει το μέλλον: Θα αλλάζουμε λωρίδα με το βλέμμα
Το νέο Active Lane Change με ενεργοποίησης ματιών θα είναι μέρος του συστήματος Highway Assistant επιπέδου 2+ της BMW.
Η BMW φέρνει το μέλλον πιο κοντά με προηγμένες τεχνολογίες. Το σύστημα Active Lane Change θα ενεργοποιείται με τα μάτια, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάξει λωρίδα απλά κοιτάζοντας τον αντίστοιχο καθρέφτη.
Αποτελεί μέρος του πακέτου Driving Assistance Professional κι επιτρέπει την hands-free οδήγηση των κορυφαίων BMW σε ταχύτητες έως και 135 km/h, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες και τα όρια ταχύτητας.
Ούτε φλας δεν θα χρειαστεί να βγάλετε, λέει η BMW. Αρκεί μια ματιά σας...
Χάρη στην προσθήκη του Active Lane Change, τώρα ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να κουνήσει τα χέρια του ούτε όταν θέλει να αλλάξει λωρίδα.
Η BMW το περιγράφει ως ένα πρωτοποριακό σύστημα που θα προτείνει αλλαγή λωρίδας στον οδηγό. Για να λάβει έγκριση από τον χειριστή, αρκεί αυτός να κοιτάξει τον αντίστοιχο πλαϊνό καθρέφτη και το αυτοκίνητο θα μετακινείται προς τα πλάγια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ JiYue 01, το πρώτο μαζικό EV με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4
Το νέο Active Lane Change με τεχνολογία ενεργοποίησης ματιών θα παρουσιαστεί στη νέα Σειρά 5 και θα προστεθεί στην iX τον Μάρτιο. Στη συνέχεια θα ενσωματωθεί στις X5, X6 (εξαιρουμένων των μοντέλων M Competition) και X7 τον Απρίλιο.
Οι Γερμανοί θέλουν να απαλλάξουν τα χέρια του οδηγού κι από τον κάματο του να ψάχνει του κουμπί που ενεργοποιεί τη Siri, τον φωνητικό βοηθό της Apple.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 6,7 φορές πιο ασφαλής από τον άνθρωπο η αυτόνομη οδήγηση
Διαθέσιμο σε ιδιοκτήτες των οποίων τα οχήματα διαθέτουν BMW Operating System 9, οι οδηγοί θα μπορούν πλέον να ξυπνούν τη Siri απλά απευθυνόμενοι σε αυτή, χωρίς να πατήσουν το αντίστοιχο κουμπί.
Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή διεξάγεται ένας αγώνας δρόμου μεταξύ των κατασκευαστών για το ποιος θα ενσωματώσει πρώτος συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Η Mercedes-Benz φαίνεται να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από την BMW, αφού επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3. Το σύστημα είναι διαθέσιμο στις S-Class και η EQS στη Γερμανία μέσω της λειτουργίας Drive Pilot.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τιρκουάζ φώτα σε Mercedes-Benz; Σημαίνουν αυτόνομη οδήγηση
Το σύστημα προσφέρεται ως προαιρετικός εξοπλισμός με το κόστος του να ανέρχεται στα €5.000 για την S-Class και στα €7.430 για την ηλεκτρική EQS.
Μπορεί να λειτουργήσει σε συνθήκες συμφόρησης και σε συγκεκριμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων με ταχύτητες μέχρι 60 km/h.
Επιπλέον, μπορεί να ελέγξει την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, την απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, να αλλάξει λωρίδες και να αποφύγει ατυχήματα σε απρόσμενες καταστάσεις.