Οι κανονισμοί ρύπων «σκοτώνουν» τον 6κύλινδρο της 911 GT3
Η 911 GT3 παραμένει ανόθευτη κι ατμοσφαιρική. Για δύο χρόνια ακόμα το πολύ.
Ο υπέροχος ατμοσφαιρικός επίπεδος 6κύλινδρος της 911 GT3 έχει ακόμα δύο χρόνια ζωής. Μετά, η μη συμμόρφωσή του με τους κανονισμούς εκπομπής ρύπων θα αναγκάσει τους τεχνικούς της Porsche να τον αλλοιώσουν.
Με ποιον τρόπο; Δεν γνωρίζουν ακόμα. Αυτό που ξέρουν είναι ότι αν θέλουν η 911 GT3 να συνεχίσει να πωλείται όταν θα ισχύει το Euro 7, θα πρέπει να καταφύγουν είτε στην υπερτροφοδότηση, είτε στον εξηλεκτρισμό.
Η 911 GT3 θα πέσει θύμα των περιβαλλοντικών ανησυχιών, αλλά είμαστε σίγουροι ότι οι τεχνικοί θα κάνουν τα πάντα ώστε να παραμείνει μια πραγματική Porsche
Η ανανεωμένη 911 GT3 παρουσιάστηκε επίσημα μες στον Οκτώβρη, με τη γενιά 992.2 να αποτελεί το καλύτερο δώρο για τα 25 χρόνια του θρυλικού μοντέλου. Επιμένει στον ανόθευτο χαρακτήρα της, με ατμοσφαιρική αναπνοή και στροφάρισμα στις 9.000 rpm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ολοκαίνουργια Porsche 911 GT3 για τα 25α της γενέθλια
Όχι πως δεν έχει οικολογική συνείδηση. Ο κινητήρας φέρει πλέον δύο GPF φίλτρα σωματιδίων και τέσσερις καταλυτικούς μετατροπείς. Για να μη χάσει σε απόδοση, φοράει τους πιο ζόρικους εκκεντροφόρους της 911 GT3 RS, νέες εισαγωγές αέρα και διαφορετικές κυλινδροκεφαλές. Έτσι, η ισχύς παρέμεινε στους 510 ίππους, αλλά η ροπή μειώθηκε από τα 470 Nm στα 450 Nm. Η κατά 8% κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης κουκουλώνει το πρόβλημα.
Αλλά οι βελτιώσεις που έγιναν αρκούν μόνο μέχρι το 2026. Ο Andreas Preuninger, αφεντικό της Porsche GT, αποκάλυψε ότι η υιοθέτηση του Euro 7 θα σημάνει το τέλος του υπέροχου μοτέρ. «Θα μπορούσε να ζήσει για πάντα αν δεν ήταν οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων», δήλωσε στο Autocar. «Δεν νομίζω ότι θα καταφέρουμε να ευθυγραμμιστούμε με τις απαιτήσεις του Euro 7 χωρίς ηλεκτροκίνηση ή τούρμπο».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το ήπιο Euro 7 δίνει παράταση ζωής στον V6 της Alfa Romeo
Αν κι η Porsche διαθέτει ήδη υβριδικό σύστημα στην 911, ο Preuninger θεωρεί ότι δεν είναι κατάλληλο για ένα μοντέλο με τον χαρακτήρα της 911 GT3. «Το ίδιο σύστημα στην GTS αποδίδει εξαιρετικά, αλλά υπάρχει λόγος που δεν το υιοθετούμε στην GT3. Για παράδειγμα, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε το PDK II — το κιβώτιο ταχυτήτων που φοράμε στην Carrera — το οποίο είναι περισσότερο από 20 kg βαρύτερο από το Sport PDK μας».
«Είτε βάλουμε τούρμπο είτε μπαταρίες, προσθέτουμε βάρος στο χειρότερο δυνατό σημείο: Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Κι αυτό είναι κάτι που δεν το θέλουν οι αγοραστές μας.»