Τέλος ο κινητήρας των 2,0 lt στο Mazda MX-5, μένει ο 1,5

Τέλος ο κινητήρας των 2,0 lt στο Mazda MX-5, μένει ο 1,5

Το λατρεμένο Mazda MX-5 δεν θα διατίθεται πλέον με το δίλιτρο μοτέρ, εξαιτίας των κανονισμών εκπομπών ρύπων.

Mazda MX-5

Πέρσι τέτοια εποχή δοκιμάζαμε το Mazda MX-5 με το μοτέρ των 2,0 lt και 184 ίππων, αλλά οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων μάς στερούν την ισχυρότερη έκδοση του ιαπωνικού ρόουντστερ. Το καλό νέο είναι ότι υπάρχουν ακόμα κάποια διαθέσιμα αυτοκίνητα, για αυτό κι η επιλογή εμφανίζεται στον ελληνικό διαμορφωτή.

Τα κακά μαντάτα για το αγαπημένο Mazda MX-5 αφορούν όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο, με μόνη εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Ιανουάριο του 2020. Η είδηση προφανώς δεν αγγίζει την αμερικανική αγορά, όπου ο μικρότερος 1,5 δεν διατίθεται καν καθώς κρίθηκε ανεπαρκής από θέμα απόδοσης.

Αν θέλετε οπωσδήποτε ένα δίλιτρο Miata, θα πρέπει να προβείτε άμεσα σε αγορά, όσο ακόμα είναι διαθέσιμο

Mazda MX-5

Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για ατμοσφαιρικά 4κύλινδρα σύνολα. Με το 1,5 να αποδίδει 132 ίππους στις 7.000 rpm και 152 Nm στις 4.500. Ακούγονται πενιχρά, αλλά δεν είναι, δεδομένου ότι το Miata ζυγίζει κάτω από 1.000 kg. 

Την ίδια στιγμή, ο δίλιτρος κινητήρας είναι σαφώς πιο ταιριαστός, με 184 ίππους στις 7.000 rpm και 205 Nm στις 4.000. Επιβαρύνεται όμως με φόρο πολυτελείας, ακριβότερα τέλη κυκλοφορίας, καίει — θεωρητικά — 0,6 λίτρα παραπάνω ανά 100 km κι έχει μια διαφορά στην τιμή αγοράς άνω των €9.000.

Mazda MX-5

Για όσους ζητούν το απόλυτο Mazda MX-5, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει ακόμα απόθεμα λίγων αυτοκινήτων. Μόλις πουληθούν, η επιλογή των 2,0 lt θα παύσει να εμφανίζεται στον διαμορφωτή της ελληνικής αντιπροσωπείας. Αν λοιπόν το λέει η καρδιά σας και — το κυριότερο — η τσέπη σας, καλύτερα να βιαστείτε για να αποκτήσετε ένα από τα τελευταία δίλιτρα μοντέλα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Porsche 984 ζύγιζε κάτω από 900 kg και θα τρόμαζε το MX-5

Τι συστήματα μετάδοσης κίνησης θα φοράει το Miata στο μέλλον; Οι Ιάπωνες εξετάζουν και την επιλογή της ηλεκτροκίνησης, αλλά σε μελλοντικό χρόνο. Αφού «οι κύριες αγορές του MX-5 είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ευρώπη κι η Ιαπωνία. Με εξαίρεση την τελευταία, οι υπόλοιπες δύο αγορές στρέφονται προς τον εξηλεκτρισμό. Επομένως, είναι κάτι που πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας». 

Mazda MX-5

Τάδε έφη ο Kato Matsue, υπεύθυνος εξέλιξης κινητήρων, σε περσινή του συνέντευξη. Και συνέχισε: «Μέχρι το 2030, όλα τα προϊόντα μας θα έχουν κάποια μορφή εξηλεκτρισμού κι αυτό θα αφορά και το Miata. Αλλά δεν μπορώ να πω πότε ακριβώς μια μπαταρία θα ενσωματωθεί στο MX-5».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Suzuki Jimny: Κόπηκε από την Ευρώπη λόγω ρύπων

Η τρέχουσα γενιά θα συμπληρώσει κάμποσα ακόμα χρόνια στο κουρμπέτι. Άλλωστε, μόλις ανακοινώθηκε η επετειακή 35th Anniversary Edition για τα 35 χρόνια του δημοφιλούς μοντέλου. Θα προσφέρεται μόνο με τον κινητήρα των 2,0 lt, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν γνωρίζουμε καν αν θα προσφέρεται εκτός Ιαπωνίας.

Mazda MX-5

Το 2024 είναι μια κακή χρονιά για τα προσιτά σπορ μοντέλα στην Ευρώπη, δεδομένου ότι τα Toyota GR86 και Subaru BRZ θα σταματήσουν να πωλούνται φέτος. Όχι λόγω αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων, αλλά λόγω των νέων κανόνων ασφαλείας GSR2 που θα τεθούν σε ισχύ το 2025.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube