Σταματά η παραγωγή του MINI Clubman μετά από 17 χρόνια
To MINI Clubman μάς αποχαιρετά και μαζί χάνονται κι οι περίφημες πόρτες του.
Το MINI Clubman σταματάει να παράγεται μετά από 17 χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας, καθώς η βρετανική εταιρεία προάγει ως έμμεσο αντικαταστάτη στη θέση του το αμιγώς ηλεκτρικό Aceman.
Το MINI Clubman κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2007 ως μια στέισον έκδοση του χάτσμπακ MINI με μια ιδιαίτερης έμπνευσης πίσω πόρτα που άνοιγε στα δύο. Η συνολική του παραγωγή ανέρχεται στα 1,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η γκάμα της MINI θέλει ένα συμμάζεμα ενόψει της ηλεκτρικής εποχής και το Clubman ήταν ο πιο αδύναμος κρίκος
Πρόγονός του μπορεί να θεωρηθεί το Traveller του 1960, που στη συνέχεια ονομάστηκε Clubman και μετά 1000HL. Έπαυσε να παράγεται το 1970 κι επέστρεψε 37 χρόνια μετά.
Η δεύτερη γενιά του σύγχρονου MINI Clubman ήρθε το 2015. Εγκατέλειψε τις ασυνήθιστες πίσω πόρτες για μια πιο συμβατική διάταξη, ενώ παρουσιάστηκε κι έκδοση John Cooper Works με 306 PS.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MINI Aceman, έρχεται το πρώτο μόνο ηλεκτρικό MINI
Το Clubman έχει προσφερθεί με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων κατά τη σχεδόν 20ετή παραγωγή του. Από βενζινοκινητήρα 1,4 lt έως ντίζελ 2,0 lt, με 6τάχυτο μηχανικό κι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ αργότερα προστέθηκαν τα αυτόματα επτά κι οκτώ σχέσεων, με το πρώτο να είναι διπλού συμπλέκτη.
Όταν έφτασε το 2007, η γενιά R55 επικρίθηκε για το περίεργο στιλ και την κακή πρακτικότητά της. Στη δεξιά μεριά είχε μια μικρή πίσω πόρτα που άνοιγε ανάποδα από την μπροστινή. Τέλεια για αγορές με το τιμόνι αριστερά, όπως η δική μας, καθώς οι επιβάτες έβγαιναν στο πεζοδρόμιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI Clubman Cooper S
Ωστόσο, η MINI επέλεξε να μην αλλάξει το αμάξωμα για τις δεξιοτίμονες αγορές, πράγμα που ήταν πρόβλημα στη Μεγάλη Βρετανία. Η δεύτερη γενιά δεν είχε τέτοιες ιδιοτροπίες.
Συναρμολογήθηκε στο εργοστάσιο της μάρκας στο Cowle, αλλά τώρα θα δώσει τη θέση του στο ηλεκτρικό κροσόβερ Aceman και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις βενζίνης του νέου Cooper - σε 3θυρα, 5θυρα και κάμπριο αμαξώματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η αποχαιρετιστήρια έκδοση του MINI Clubman
Αυτές θα παράγονται μέχρι το 2030, όταν το εργοστάσιο θα μεταβεί σε 100% παραγωγή EV μετά από μια επένδυση 600 εκατομμυρίων λιρών από τη μητρική εταιρεία BMW και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αρκετοί κατασκευαστές αναδιαμορφώνουν την γκάμα τους για να ανοίξουν τον δρόμο για την ηλεκτρική εποχή. Συμπεριλαμβανομένης της Ford που τερμάτισε την παραγωγή του Fiesta για να ανοίξει τον δρόμο για την παραγωγή του ηλεκτρικού crossover Explorer και του Puma EV.