Πώς οι Γερμανοί έφτασαν να χάσουν την κινεζική αγορά;

Πώς οι Γερμανοί έφτασαν να χάσουν την κινεζική αγορά;

Οι Γερμανοί κατασκευαστές ανέκαθεν πουλούσαν πολύ στην κινεζική αγορά, τη μεγαλύτερη του πλανήτη. Όχι πια.

κινεζική αγορά

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βιώνουν μία απότομη πτώση των πωλήσεών τους στην κινεζική αγορά μετά από χρόνια κυριαρχίας, με το μερίδιό τους να συρρικνώνεται γοργά.

Το τρίτο 3μηνο του 2024, η VW, η Porsche, η BMW κι η Mercedes-Benz σημείωσαν σημαντική μείωση στις ταξινομήσεις τους στην κινεζική αγορά, χάνοντας έδαφος σε σχέση με τους τοπικούς ανταγωνιστές. Οι Κινέζοι αγοραστές προτιμούν μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα κι εκεί η κυριαρχία των εγχώριων εταιρειών είναι αδιαμφισβήτητη έναντι των δυτικών.

Οι Κινέζοι θεωρούν τα δυτικά μοντέλα ακριβότερα κι υποδεέστερα τεχνολογικά. Γιατί να τα προτιμήσουν λοιπόν;

κινεζική αγορά

Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά. Οι πωλήσεις της BMW στην Κίνα μειώθηκαν κατά 30%, η Porsche έπεσε 29%, η VW είχε μείωση 15% κι οι παραδόσεις των Mercedes-Benz υποχώρησαν κατά 13%. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο -29% η Porsche στην κινεζική αγορά

Δεν είναι ότι οι Κινέζοι οδηγοί δεν θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητα. Απλώς δεν θέλουν να αγοράζουν γερμανικά μοντέλα, προτιμώντας να ξοδεύουν τα χρήματά τους είτε σε φθηνότερα κινεζικά EV που υπόσχονται να κάνουν τα ίδια με λιγότερα χρήματα. Είτε — κατά δήλωσή τους — δαπανώντας το ίδιο ποσό, αλλά επιλέγοντας ένα προϊόν με περισσότερη τεχνολογία.

κινεζική αγορά

Αν και τα γερμανικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 15% των πωλήσεων στην κινεζική αγορά, το μερίδιό τους μειώνεται και μάλιστα ταχέως. Πριν από την πανδημία, κατείχαν το 25% της πίτας, αναφέρει το Bloomberg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BYD e2, αξιοπρεπέστατο ηλεκτρικό αλά ID.3 με μόλις €11.500

Κι όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναν τομέα που έχει αναπτυχθεί πολύ περισσότερο στην Κίνα σε σχέση με την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ, η VW, η Porsche, η BMW κι η Mercedes-Benz είναι ακόμη πιο πίσω. Παρότι κι οι τέσσερις μάρκες προσφέρουν EV, τα μοντέλα τους αντιπροσωπεύουν μόνο το 10% της αγοράς.

κινεζική αγορά

Πώς εξηγείται αυτή η μετατόπιση ενδιαφέροντος; Οι Κινέζοι αγοραστές θεωρούν ότι τα εγχώρια μοντέλα είναι καλύτερα κατασκευασμένα κι έχουν περισσότερες δυνατότητες. Την ίδια στιγμή, είναι και σημαντικά πιο προσιτά. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen ID.7, φτιάχτηκε για την Κίνα αλλά δεν αρέσει στους Κινέζους!

Ο ανταγωνισμός με εταιρείες όπως οι BYD, Xpeng και Nio μοιάζει ολοένα και πιο αδυσώπητος, αλλά οι γερμανικές μάρκες δεν έχουν εναλλακτική λύση, αναφέρει το δημοσίευμα. Καμία εταιρεία δεν πρόκειται να αποχωρήσει αμαχητί από τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη. Άλλωστε, πολλές από αυτές έχουν επενδύσει τεράστια ποσά για να φτιάξουν εργοστάσια στην Κίνα.

κινεζική αγορά

Προσπαθούν λοιπόν να αναπτύξουν συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες, ώστε να μειώσουν το κόστος παραγωγής. Και να φτιάξουν μοντέλα κομμένα και ραμμένα στις απαιτήσεις των εγχώριων αγοραστών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Toyota bZ3C, κινεζικό ηλεκτρικό με τη βοήθεια της BYD

Κάτι που άλλωστε κάνει κι η Toyota, ζητώντας τη βοήθεια της BYD ώστε να εξελίξει ένα φθηνότερο υβριδικό σύστημα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube