Κινεζικές εταιρείες μετακομίζουν σε δυτικά εργοστάσια στη Ρωσία
Η συνεργασία Ρωσίας και Κίνας επιτρέπει σε κινεζικές εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή τους σε εργοστάσια που άφησαν πίσω τους οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
H Chery, μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες, φέρεται να έχει ξεκινήσει τη συναρμολόγηση οχημάτων σε ρωσικά εργοστάσια που ανήκαν στο παρελθόν στη Mercedes-Benz, στη Nissan και στη Volkswagen.
Οι κινεζικές εταιρείες λέγεται ότι είναι υπεύθυνες για πάνω από το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη χώρα, μετά την αποχώρηση των δυτικών εμπορικών σημάτων. Η Ρωσία φέρεται να αυξάνει τους δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει περισσότερες κινεζικές εταιρείες να εγκαταστήσουν εκεί τις γραμμές παραγωγής τους.
Έφυγαν οι Δυτικοί, χαράς ευαγγέλια για τους Κινέζους
Η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία πριν από σχεδόν τρία χρόνια, με αποτέλεσμα μια σειρά δυτικών εμπορικών σημάτων να αποσυρθούν από τη χώρα λόγω ενός μείγματος κυρώσεων και πολιτικών πιέσεων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Ρωσία απειλεί να εθνικοποιήσει εργοστάσια ξένων εταιριών στο έδαφός της!
Αυτό άφησε ένα σημαντικό κενό στην αγορά σε πολλούς τομείς της αγοράς, γεγονός που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν άλλες εταιρείες. Ένας από τους μεγάλους κερδισμένους φαίνεται να είναι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς το Reuters αναφέρει ότι οι μάρκες από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία.
Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση φέρεται να είχε ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να εξαγοράσουν εργοστάσια που ανήκαν σε δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Επικαλούμενη πέντε άτομα που γνωρίζουν το θέμα, το άρθρο αναφέρει ότι η Chery κατασκευάζει τώρα οχήματά της σε ρωσικά εργοστάσια που εγκαταλείφθηκαν από τη Mercedes-Benz, τη Nissan και τη Volkswagen.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Continental ξεκίνησε πάλι την παραγωγή ελαστικών στη Ρωσία;
Ωστόσο, φαίνεται ότι ο ρόλος στη διαδικασία παραγωγής είναι αρκετά περιορισμένος καθώς το δημοσίευμα αναφέρει ότι τα εργοστάσια χρησιμοποιούνται μόνο για την τελική συναρμολόγηση. Τα αυτοκίνητα είναι «σχεδόν τελειωμένα» όταν φτάνουν στη ρωσική επικράτεια.
Η κίνηση θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να παρακαμφθούν οι δασμοί, καθώς η Ρωσία στοχεύει τα εισαγόμενα οχήματα με υψηλότερα τέλη. Η Chery λέγεται ότι ελέγχει σχεδόν το 20% της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, επομένως η τελική συναρμολόγηση στη χώρα θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να διασφαλίσει την ηγετική θέση της.
Τα εργοστάσια λέγεται ότι κατασκευάζουν τα μοντέλα Tiggo και Exeed, με το Tiggo 7 να μετονομάζεται σε Xcite X-Cross 7. Ενώ παραμένει ασαφές πόση συναρμολόγηση γίνεται στην πραγματικότητα στη Ρωσία, οι ιταλικές αρχές επέβαλαν πρόσφατα πρόστιμο στην DR Automobiles για εισαγωγή ολοκληρωμένων αυτοκινήτων από την Κίνα. Τη στιγμή που δηλώνει στο κοινό ότι κατασκευάζονται στην Ιταλία.