Η Geely είναι η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στο τοπ 10

Η Geely είναι η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στο τοπ 10

Ο Όμιλος Geely ξεπέρασε σε πωλήσεις τη Mercedes-Benz και την BMW το πρώτο 3μηνο του 2024.

Geely

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές κι οι CEO τους έχουν προειδοποιήσει για την απειλή των κινεζικών οχημάτων εδώ και αρκετό καιρό. Μάλιστα, τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζουν να αυξήσουν τους εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά EV. Αλλά δεν είχαμε δει κάποια εταιρεία από την ασιατική χώρα στο τοπ 10 των πωλήσεων. Μέχρι τώρα και την Geely. 

Το πρώτο 3μηνο του 2024, ο Όμιλος Geely – γνωστός επίσημα ως Zhejiang Geely Holding Group – πούλησε 730.000 οχήματα παγκοσμίως. Έγινε έτσι ο πρώτος κινεζικός κατασκευαστής που μπήκε στη 10άδα στο παγκόσμιο διάγραμμα πωλήσεων, σύμφωνα με το Nikkei Asia.

Φοβού τους Κινέζους και προσιτά μοντέλα φέροντας

Geely

Η Geely, η οποία κατέχει πολλά καθιερωμένα σήματα όπως τη Volvo και τη Lotus, καθώς και νεοφανείς μάρκες όπως η Polestar και η Zeekr, ξεπέρασε τον Όμιλο της Mercedes-Benz και την BMW.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Zeekr 001 φορτίζει από 10 στο 80% σε λιγότερα από 11,5'

Έτσι, βρέθηκε στην 10η θέση, με τον όγκο των πωλήσεών της να αυξάνεται κατά 27% σε σχέση με το 2023. Το πρώτο 3μηνο του περασμένου έτους, η Geely ήταν στη 12η θέση παγκοσμίως. Η Toyota βρέθηκε στην κορυφή πουλώντας 2,52 εκατομμύρια οχήματα (πτώση 5%), ακολουθούμενη από τον Όμιλο Volkswagen με 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα (αύξηση 3%) και τον Όμιλο Hyundai με 1,76 εκατομμύρια οχήματα (πτώση 2%).

Geely

Αλλά κι άλλες κινεζικές εταιρείες σημείωσαν θεαματική πορεία. Η BYD, η Changan Automobile, η Chery και η SAIC εξασφάλισαν μια θέση στο τοπ 20 στο παγκόσμιο διάγραμμα πωλήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Toyota ζητά βοήθεια από την BYD και στα υβριδικά;

Μαζί, οι πέντε Κινέζοι είδαν τον συνδυασμένο όγκο των πωλήσεών τους να αυξάνεται περισσότερο από 20% από έτος σε έτος, ενώ η συνολική αύξηση των πωλήσεων για τις 20 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν μόλις 2%.

Geely

Η Volvo, που ανήκει στον Όμιλο Geely, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 12%, ενώ η BYD κατέγραψε άνοδο 13%. Η κύρια αιτία για την αύξηση ήταν οι εξαγωγές. Η Geely είδε τις πωλήσεις της στο εξωτερικό να αυξάνονται κατά 43% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η BYD σημείωσε μνημειώδη αύξηση 150%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo EX30 Single Motor Extended Range, μίνι Model Y

Σε ολόκληρο το 2023, η Κίνα εξήγαγε 1,2 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας (υβριδικά, PHEV και αμιγώς ηλεκτρικά), σημειώνοντας αύξηση 78% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η Κίνα θα δει τις εξαγωγές μπαταριοκίνητων οχημάτων να φτάνουν τα 3,5 εκατομμύρια τη χρονιά που διανύουμε.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube