Carlos Tavares: «Η Alfa Romeo είναι η κορωνίδα της Stellantis»
Ο Carlos Tavares αρνείται να πουλήσει την Alfa Romeo και πώς θα μπορούσε άλλωστε; Είναι το διαμάντι στο στέμμα της Stellantis.
Η Stellantis μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα ευρύστερνο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου να μη δείχνει καμία διάθεση να καταργήσει ή να πουλήσει κάποια μάρκα. Ιδιαίτερα την Alfa Romeo.
Κατά τη διάρκεια του ντεμπούτου της ολοκαίνουργιας Alfa Romeo Milano, ο Carlos Tavares εξέφρασε περίτρανα τη στήριξή της στην ιστορική ιταλική φίρμα. Την αποκάλεσε μάλιστα «το μεγαλύτερο στολίδι» της Stellantis κι επιβεβαίωσε τον ερχομό της επόμενης γενιάς Stelvio το 2025, με τη νέα Giulia να ακολουθεί το 2026.
«Δεν πουλάμε, κύριοι» ξεκαθάρισε ο Carlos Tavares σχετικά με προσεγγίσεις εξαγοράς της Alfa Romeo
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι τόσο εσωτερικές, όσο κι εξωτερικές φωνές, τον πίεσαν να μειώσει τον αριθμό των εμπορικών σημάτων που συνθέτουν τον όμιλο. Ωστόσο, μας διαβεβαίωσε ότι δεν έχει καμία τέτοια πρόθεση.
Αποκάλυψε μάλιστα ότι άλλες εταιρείες είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για την απόκτηση της Alfa Romeo, αλλά του πήρε μόνο ένα δευτερόλεπτο για να αρνηθεί τις προσφορές.
Ο Tavares δήλωσε με περηφάνια ότι δεν θα πουλήσει καμία μάρκα της Stellantis στους Κινέζους, επικρίνοντας τη στρατηγική που ακολουθούν οι ανταγωνιστές του. «Η Volvo πουλήθηκε στην Geely κι η MG στη SAIC. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ στη Stellantis, ούτε με την Alfa Romeo ούτε με άλλη μάρκα».
Προς επίρρωση των παραπάνω, ανακοίνωσε ότι ο όμιλος θα επενδύσει περισσότερα από €5 δισεκατομμύρια στην Ιταλία, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ενός giga-factory μπαταριών και της παραγωγής 15 νέων μοντέλων σε τοπικά εργοστάσια.
Επιπλέον, η παραγωγή του θερμικού Fiat Panda με την ονομασία Pandina στο εργοστάσιο του Pomigliano d'Arco θα παραταθεί έως το 2030, τρία χρόνια περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπάρχουσα τρίτη γενιά του ιταλικού αυτοκινήτου πόλης παρουσιάστηκε το 2012, δηλαδή θα είναι 18 ετών μέχρι να ολοκληρωθεί η παραγωγή.
Πριν ανέβει στη σκηνή ο Carlos Tavares, ο CEO της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, περιέγραψε τα μελλοντικά σχέδια της μάρκας. Επιβεβαίωσε το ντεμπούτο της νέας γενιάς Stelvio το δεύτερο 6άμηνο του 2025, ακολουθούμενο από τη Giulia το 2026. Και τα δύο μοντέλα θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα STLA Large, κοινή με το νέο Dodge Charger Daytona.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η νέα Alfa Romeo Giulia θα είναι ένα ιταλικό Dodge Charger;
Ο Imparato υπογράμμισε επίσης τη μοναδική θέση της μάρκας στην παγκόσμια αγορά. Τόνισε ότι η Alfa Romeo είναι κατά πάσα πιθανότητα η αυτοκινητοβιομηχανία με την ευρύτερη γκάμα παγκοσμίως. Εκτείνεται από το υπεραυτοκίνητο 33 Stradale των €2 εκατομμυρίων μέχρι το προσιτό B-SUV Milano των €30.000.
Τόνισε περαιτέρω την επιτυχία της 33 Stradale αποκαλύπτοντας ότι οι 33 μονάδες εξαντλήθηκαν σε μόλις επτά εβδομάδες, δημιουργώντας μια λίστα αναμονής 50 θλιμμένων επίδοξων αγοραστών.
Σύμφωνα με τον Imparato, η Alfa Romeo Milano θα είναι διαθέσιμη σε 28 χώρες μέχρι το τέλος του 2024, με «πολλές ακόμη αγορές» να ακολουθούν το 2025. Ο Διευθύνων Σύμβουλος μίλησε για τη μελλοντική επέκταση της ιταλικής μάρκας με εμφατικό τρόπο: «Θέλω να πουλάω Alfa Romeo παντού – Αυστραλία, Ιαπωνία, Μεξικό. Όταν είσαι έτοιμος να πληρώσεις, εμείς είμαστε εδώ!».