Η ηλεκτρική BMW i4 M50 γίνεται αγωνιστικό για αναβάσεις

Η ηλεκτρική BMW i4 M50 γίνεται αγωνιστικό για αναβάσεις

Μετά τη δίαιτα σε εσωτερικό και μονώσεις, η «αναβασιάρικη» i4 M50 ζυγίζει 200 kg λιγότερο από το εργοστασιακό μοντέλο.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα όσο ανεβαίνει το υψόμετρο κι ο αέρας λεπταίνει. Από την άλλη, ζυγίζουν πολύ, κάτι που ποτέ δεν μπορεί να είναι πλεονέκτημα σε αγωνιστική χρήση. Μια BMW i4 M50 αποχαιρετά την πολυτελή της καμπίνα κι ετοιμάζεται να αλλάξει καριέρα.

Δημιούργημα της ρουμανικής αγωνιστικής ομάδας Engage Racing, η i4 M50 μετατρέπεται σε πραγματικό αγωνιστικό. Με πομπώδη αεροδυναμικά βοηθήματα κι ακραίες επιλογές, παρότι διατηρεί την εργοστασιακή της μπαταρία και το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Σε μια ανάβαση όπως το Pikes Peak, τα ηλεκτρικά έχουν προβάδισμα επειδή δεν χάνουν ισχύ από την πιο λεπτή ατμόσφαιρα

BMW i4 M50

Η αγωνιστική i4 M50 έχει αποκτήσει και παρατσούκλι. Ονομάζεται «Elsa» και στην εξέλιξή της συμμετείχε κι η τοπική αντιπροσωπεία της BMW.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW i4 M50

Το αποτέλεσμα είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό, με εμφάνιση που προκαλεί ηλεκτροσόκ. Στόχος της ομάδας είναι να συμμετάσχει στο Pikes Peak στις ΗΠΑ το ερχόμενο καλοκαίρι. 

BMW i4 M50

Το μεγαλύτερο μέρος της εξοικονόμησης βάρους προήλθε από την αφαίρεση μεγάλου μέρους του εσωτερικού κι όλης της ηχομόνωσης. Οι κυρτές οθόνες έχουν μείνει στη θέση τους. Υπάρχει περιθώριο για λίγο ελάφρωμα ακόμα, όταν τα δύο παρμπρίζ αντικατασταθούν με πανάλαφρα πολυανθρακικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Kimera K39, μια σύγχρονη Lancia 037, έτοιμη για το Pikes Peak

Μία i4 M50 εργοστασιακών προδιαγραφών αγγίζει τα 2.220 kg, οπότε τώρα πρέπει να βρίσκεται οριακά πάνω από τους δύο τόνους. Λογικά θα τους φτάσει με την αλλαγή των παρμπρίζ. Για σύγκριση, αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο Tesla Model 3 Performance περιορίζεται στα 1.850 kg, παρά τον πλουσιότατο εξοπλισμό.

BMW i4 M50

Η δρομίσια BMW επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,8” και — πιο σημαντικό για αγωνιστική χρήση σε ανάβαση — έχει ρεπρίζ που σοκάρουν. Τα 80-110 km/h απαιτούν 1,6”, ενώ τα 110-140 km/h μόλις 2,1”. Παρά το βάρος των 2,2+ τόνων, ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 36 m.

Όλα αυτά χάρη στους 544 ίππους και τα 795 Nm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την εξαιρετική πρόσφυση που χαρίζει η τετρακίνηση των δύο μοτέρ. 

BMW i4 M50

Η Engage Racing σκοπεύει να διαγωνιστεί στους τελευταίους αγώνες του ρουμανικού πρωταθλήματος αναβάσεων και του πρωταθλήματος time attack. Θα χρησιμεύσουν ως δοκιμές εξέλιξης για το πολλά υποσχόμενο 2025.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube