![Ford](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/ford-mach-e.jpg?itok=WQWG_nLW)
Η Ford επενδύει σε range-extender EVs καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών μειώνονται
Η Ford κάνει στροφή προς τα REx αυτοκίνητα ως απάντηση στη διστακτικότητα των καταναλωτών για τα αμιγώς ηλεκτρικά και τον ανταγωνισμό από την Κίνα.
![](/sites/default/files/styles/thumbnail/public/images/users/papachristopoulos_1.jpg?itok=vX1oAeFD)
![Ford](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/ford-mach-e.jpg?itok=WQWG_nLW)
Η Ford ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με range-extender (REx), σε μια προσπάθεια να κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή σε μεγαλύτερες κατηγορίες, καθώς το 2024 σημειώθηκε πτώση 9% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών της.
Ο CEO της Ford, Jim Farley, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εργάζεται πάνω σε SUV και pick-up με τεχνολογία REx, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει πότε θα λανσαριστούν.
Η Ford αλλάζει στρατηγική και ετοιμάζει ηλεκτρικά με range-extender για αυτονομία χωρίς συμβιβασμούς
Τα REx, όπως το LEVC TX, διαφέρουν από τα plug-in hybrid, καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν κινεί τους τροχούς, αλλά τροφοδοτεί μια γεννήτρια που είτε φορτίζει την μπαταρία είτε παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Ο Farley αναφέρθηκε σε συνεντεύξεις με ιδιοκτήτες REx μοντέλων της Li Auto, τα οποία έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην κατηγορία των premium SUV στην Κίνα.
«Μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι οι πελάτες τα θεωρούν ηλεκτρικά» δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «δεν τα βλέπουν ως hybrid ή plug-in hybrid, καθώς το 95% των χιλιομέτρων που διανύουν είναι ηλεκτρικά, ενώ τα φορτίζουν κάθε βράδυ».
Παρά την κυκλοφορία των Explorer και Capri στην Ευρώπη, η Ford πούλησε μόλις 105.000 EVs το 2024, ενώ τα έσοδα από το τμήμα Model E μειώθηκαν κατά 35%, καθώς η εταιρεία αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μεγάλες εκπτώσεις, κυρίως στα Mustang Mach-E και F-150 Lightning στις ΗΠΑ. Συνολικά, η Ford κατέγραψε ζημιές 5,08 δισ. ευρώ στον τομέα των ηλεκτρικών της, ξοδεύοντας περισσότερα στην ανάπτυξη νέων μοντέλων από όσα εισέπραξε από τις πωλήσεις.
Ο Farley παραδέχθηκε ότι οι πελάτες στις ΗΠΑ παραμένουν διστακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά, ακόμα και πριν από την εκλογή του Donald Trump, ο οποίος έχει εκφράσει επιφυλάξεις για την ηλεκτροκίνηση.
«Η οικονομική εξίσωση είναι άλυτη. Τα μεγάλα SUV και pick-up έχουν κακή αεροδυναμική, είναι βαριά και απαιτούν τεράστιες και ακριβές μπαταρίες» δήλωσε ο Farley, σημειώνοντας ότι η λύση βρίσκεται στα REx, τα οποία επιτρέπουν τη μείωση του κόστους παραγωγής. «Ο πελάτης μπορεί να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα με κόστος αντίστοιχο ενός αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, δεν υπάρχουν άξονες μετάδοσης ή διπλά συστήματα κίνησης, ενώ η προσθήκη ενός μικρού κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι οικονομικά αμελητέα».
Η Stellantis ετοιμάζεται να λανσάρει το Ram 1500 Ramcharger, ένα REx pick-up με αυτονομία 560 km, χάρη σε μπαταρία 168 kWh και έναν V6 κινητήρα 3,6 lt, που λειτουργεί ως γεννήτρια και παρέχει συνολική ισχύ 663 ίππων. Την ίδια στιγμή, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς φέρεται να έχει ακυρωθεί.
Στην Ευρώπη, το Mazda MX-30 R-EV είναι το μοναδικό διαθέσιμο REx μοντέλο, αλλά η Leapmotor θα λανσάρει τον Μάρτιο το C10 REx. Το SUV μεσαίου μεγέθους διαθέτει μπαταρία 28,4 kWh, ηλεκτροκινητήρα 213 ίππων και ένα μικρό βενζινοκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, προσφέροντας συνδυαστική αυτονομία έως 950 km και εκπομπές μόλις 10g CO2/km, σύμφωνα με τη Leapmotor.
Η Lotus ανακοίνωσε επίσης ότι αναπτύσσει εκδόσεις Hyper Hybrid των ηλεκτρικών της μοντέλων, οι οποίες αναμένονται από το 2026, σηματοδοτώντας στροφή από την αρχική της στρατηγική για αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.
Παρά την πιθανή κατάργηση των κινήτρων για τα EVs στις ΗΠΑ, η Ford παραμένει δεσμευμένη στο πρόγραμμα ανάπτυξης μιας προσιτής ηλεκτρικής πλατφόρμας. «Η ικανότητα να βγάζουμε κέρδος από EVs μαζικής παραγωγής είναι κάτι που έχει παγκόσμια σημασία» κατέληξε ο Farley.