Η Alfa Romeo είχε από το 1981 την τεχνολογία «cylinder on demand»!
Εφαρμόστηκε στην Alfetta 2.0i CEM. Παρά τα πολύ καλά αποτελέσματα οι Ιταλοί δεν προχώρησαν σε μαζική παραγωγή.
Τα αρχικά «CEM» στο πίσω μέρος της Alfetta 2.0i ήταν αυτά που διαφοροποιούσαν τη συγκεκριμένη έκδοση από όλες τις υπόλοιπες.
Η τεχνολογία «Electronic Engine Management» εξελίχθηκε από την Alfa Romeo σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Γένοβας. Η πρώτη εφαρμογή έγινε το 1981 όταν η Afla Romeo έφτιαξε μια ειδική έκδοση της Alfetta με τον 4κύλινδρο δίλιτρο Bialbero στον οποίο το σύστημα είχε τη δυνατότητα να κόβει την τροφοδοσία και τη λειτουργία των δύο κυλίνδρων, όταν το απαιτούμενο φορτίο ήταν μικρό, με σκοπό την οικονομία καυσίμου.
Ένας αριθμός από τη συγκεκριμένη έκδοση του αυτοκινήτου διατέθηκε σε ταξιτζήδες του Μιλάνο για χρονικό διάστημα ενός έτους. Παράλληλα το 1983 βγήκαν από το εργοστάσιο 991 Alfetta 2.0i CEM, οι οποίες δόθηκαν σε επιλεγμένους πελάτες της Alfa Romeo με την προϋπόθεση αυτοί να αναφέρουν στοιχεία σε τακτά χρονικά διαστήματα στην εταιρεία, σχετικά με τις επιδόσεις και την κατανάλωση.
Παρά το γεγονός ότι τα συνολικά αποτελέσματα της ενέργειας ήταν εξαιρετικά καλά και ενθαρρυντικά, η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν μπήκε ποτέ στη διαδικασία μαζικής παραγωγής. Να πούμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που οι Ιταλοί ενώ ανακάλυπταν πρώτοι μια τεχνολογία ή κάποια πρωτοπόρα εφαρμογή, την έβαζαν στο συρτάρι και την... ξεχνούσαν.
Για την ιστορία να σημειώσουμε πως η Alfa Romeo έδινε την εποχή εκείνη κατανάλωση για την Alfetta 2.0i CEM της τάξης των 6,6 lt/100 km για ταχύτητα 90 km/h, 8,7 lt/100 km για ταχύτητα 120 km/h και 11 lt/100 km για κίνηση αποκλειστικά μέσα στην πόλη.
Το αυτοκίνητο απέδιδε 130 PS/5.400 rpm και φυσικά, ήταν πισωκίνητο.