HVO: To καύσιμο που θα μπορούσε να σώσει το ντίζελ

HVO: To καύσιμο που θα μπορούσε να σώσει το ντίζελ

Στο Βέλγιο άνοιξαν τα πρώτα πρατήρια συνθετικού ντίζελ. Το HVO10 είναι προσώρας διαθέσιμο σε τρία πρατήρια, ενώ σε άλλους 100 διατίθεται στην Ολλανδία. Ένα καύσιμο από τη βιομηχανία τροφίμων που πληροί τα σημερινά αυστηρά πρότυπα εδώ και χρόνια.

Neste MY Renewable Diesel

Η εξειδικευμένη φιλανδική εταιρεία στο βιώσιμο ντίζελ, η Neste, λανσάρει το «Neste MY Renewable Diesel» στη βελγική αγορά. Ένα καύσιμο που παράγεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες από τη βιομηχανία τροφίμων (ζωικά λίπη ή λάδια τηγανίσματος που έχουν υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο). Και διατίθεται στη βελγική αγορά στα πρατήρια Q8 και Texaco με την ετικέτα HVO100.

Στα χαρτιά, αυτό το καύσιμο τα έχει όλα. Το HVO προέρχεται από το «Hydrotreated Vegetable Oil», κάτι ως «υδροθεραπευμένο φυτικό έλαιο». Είναι συνθετικό παραφινικό ντίζελ, πιστοποιημένο ως βιώσιμο καύσιμο, μιας και παρασκευάζεται από βιώσιμα φυτικά έλαια ή από την επανεπεξεργασία ανάλογων αποβλήτων (λίπη, ζώα, μαγειρικά έλαια, υπολείμματα λαδιών κ.λπ.). Αυτό το βιοκαύσιμο είναι συμβατό με όλους τους υπάρχοντες κινητήρες ντίζελ και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των οχημάτων ή της υποδομής διανομής.

Neste HVO10

Η χρήση του θα επέτρεπε στους οδηγούς ντίζελ να μειώσουν τις εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των καυσίμων σε σύγκριση με το ορυκτό ντίζελ, εξηγεί η Neste. «Δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 20 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030», προσθέτει ο Carl Nyberg, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της επιχειρηματικής μονάδας Renewable Road Transport από τη Neste.

Αυτός ο τύπος καυσίμου, που θα μπορούσε να αναβάλει την εγκατάλειψη του κινητήρα ντίζελ, έχει όμως ένα σημαντικό πρόβλημα. Είναι πολύ ακριβότερος από παραδοσιακό ντίζελ που πωλείται στα πρατήρια. Το HVO100 κοστίζει €2,86 το λίτρο έναντι €1,68 που κοστίζει στο Βέλγιο το ντίζελ Β7 -στην Ελλάδα η μέση τιμή είναι €1,49 σύμφωνα με το δελτίο του υπουργείου για την 18/10. Η Neste πιστεύει ότι αυτή η τιμή θα μειωθεί όταν αυξηθεί η προσφορά.

Neste HVO10

Ο Peter Zonneveld, διευθυντής πωλήσεων Ευρώπης της Neste υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μόνα τους δεν θα είναι αρκετά για να αντικαταστήσουν τις 4.500 εκατομμύρια τόνους της τρέχουσας ζήτησης πετρελαίου και ότι «όλες οι λύσεις θα είναι απαραίτητες». «Υπολογίσαμε το συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Neste MY είναι το φθηνότερο ανά τόνο μειωμένου CO2», ισχυρίζεται ο Zonneveld.

Το καύσιμο είναι προς το παρόν διαθέσιμο σε ιδιώτες σε περισσότερους από 100 πρατήρια στην Ολλανδία και σε περισσότερους από 500 σε όλον τον κόσμο, περιλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube