Χαλαρώνουν οι δασμοί της ΕΕ, κερδισμένοι οι Tesla, MINI, CUPRA
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναπροσάρμοσε τους δασμούς που είχε επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά, με μεγάλους κερδισμένους την Tesla, τη MINI και την CUPRA.
Το σίριαλ των ευρωπαϊκών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά συνεχίζεται. Η επιβολή τους ξεκίνησε στις 5 Ιουλίου και τώρα η Ευρώπη χαμηλώνει τους δασμούς σε εταιρείες που κατάφεραν να την πείσουν ότι δεν τους άξιζε κάτι τέτοιο. Όπως την Tesla, τη MINI και την CUPRA.
Η αρχική έκθεση της ΕΕ ζήτησε την επιβολή δασμών 20,8% στα Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, δηλαδή το Model 3. Ποσοστό που έχει πλέον μειωθεί σε μόλις 9% κατόπιν προσφυγής. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ζήτησε επανυπολογισμό κι αφού οι ιθύνοντες διαπίστωσαν ότι όντως έλαβε λιγότερη κρατική ενίσχυση από άλλες εταιρείες, συμφώνησαν να της μειώσουν τους δασμούς.
Μειωμένοι δασμοί για τις περισσότερες εταιρείες του δυτικού κόσμου, μεγάλοι χαμένοι οι Κινέζοι
Ωστόσο, η ΕΕ δεν τους αφαίρεσε εντελώς επειδή έκρινε ότι η Tesla προμηθεύεται μπαταρίες σε χαμηλότερη τιμή από τη συνήθη. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους η Ευρώπη υποστηρίζει ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν βοήθεια από το κινεζικό κράτος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO Stellantis, «δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά; Είναι παγίδα!»
Αποκτώντας έτσι αθέμιτο οικονομικό πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών αυτοκινήτων που κατασκευάζουν αυτοκίνητα σε άλλα μέρη του κόσμου. Η έκθεση της ΕΕ απαριθμούσε πολλούς ακόμα τρόπους με τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Κίνα μπορούν να λάβουν βοήθεια, όπως φθηνή γη, επιχορηγήσεις και δάνεια με ευνοϊκούς όρους.
Η Tesla δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που επωφελείται από την αναθεωρημένη τιμολογιακή δομή της ΕΕ. Το νέο ηλεκτρικό MINI της BMW αρχικά τιμωρήθηκε με δασμό 37,6%, τον μέγιστο διαθέσιμο κι ο οποίος εφαρμόστηκε μόνο σε αυτοκινητοβιομηχανίες που η ΕΕ δήλωσε ότι αρνήθηκαν να συνεργαστούν στις έρευνες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δασμοί, θα τους μειώσει η ΕΕ στα «κινεζικά» EV των BMW και VW;
Αλλά μετά από την αναθεώρηση, η MINI θα αντιμετωπίσει τώρα μια πολύ μικρότερη επιβάρυνση, πλέον στο 21,3%. Το Tavascan της CUPRA μειώθηκε επίσης από το 37,6% στο 21,3%, αν και ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η ισπανική εταιρεία θέλει να επιτύχει περαιτέρω μειώσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το CUPRA Tavascan στη Βαρκελώνη, ηλεκτρικά όνειρα
Οι αμιγώς κινεζικές μάρκες δεν έλαβαν αντίστοιχα ευνοϊκές ρυθμίσεις. Ο δασμολογικός συντελεστής της BYD μειώθηκε από το 17,4% στο 17%, της Geely από το 19,9% στο 19,3% και της SAIC έπεσε από το 37,6% στο 36,6%.