H Nio έριξε τον χρόνο ανταλλαγής μπαταρίας κάτω από τα 2,5'
Γιατί να φορτίζεις την μπαταρία σου, αν μπορείς να την ανταλλάξεις με κάποια φουλαρισμένη; Η Nio έχει τη λύση.
Πολλοί σκεπτικιστές της ηλεκτροκίνησης διατείνονται ότι θα αγοράσουν EV μόνο όταν ο ανεφοδιασμός διαρκεί όσο και σε ένα θερμικό μοντέλο. Άραγε τους αρκούν τα 2'24”; Διότι τόσο ακριβώς χρειάζονται οι σταθμοί ανταλλαγής μπαταρίας 4ης γενιάς της Nio.
Η κινεζική εταιρεία χτυπάει στο μαλακό υπογάστριο όσους θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αργούν να φορτίσουν. Έχει πάνω από 2.400 σταθμούς ανταλλαγής μπαταρίας στην Κίνα κι επεκτείνει το δίκτυό της και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Όχι πως η Nio παραμελεί την παραδοσιακή φόρτιση.
«Θέλω το ηλεκτρικό μου να γεμίζει σε 3'. Και να βγάζει όσο το ντιζελάκι μου, πάνω από 1.000 km. Τα ξαναλέμε σε 30 χρόνια! Τι εννοείς ότι τα ηλεκτρικά Nio το κάνουν ήδη;»
Το Nio ΕΤ9 Thunder είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που φορά 900 volt αρχιτεκτονική και μπορεί να «γεμίσει» πάνω από 250 km σε μόλις 5'. Αλλά ακόμα κι αυτά τα κορυφαία χαρακτηριστικά, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν την ξενοιασιά που προσφέρει μια γεμάτη μπαταρία σε λιγότερο από 2,5'.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nio, έτοιμη να φέρει τα πρώτα μοντέλα της στην Ευρώπη
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nio κατασκευάζει μπαταρίες 150 kWh ημί-στερέας κατάστασης, οι οποίες είναι διαθέσιμες μόνο μέσω συνδρομής κι όχι στα μοντέλα που είναι για αγορά.
Ώστε να χρησιμοποιούνται μόνο όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη για κάλυψη πολύ μεγάλης απόστασης κι όχι επειδή κάποιος αγχώδης θέλει να πηγαινοφέρνει μια τεράστια μπαταρία στα καθημερινά δρομολόγια, για να καρπωθεί την παραπάνω αυτονομία της 2-3 φορές τον χρόνο. Πολύ σωστό περιβαλλοντικά.
Και πόση αυτονομία μπορεί να αποκτήσει κάποιος μέσα σε λίγα λεπτά; 4ψήφιο νούμερο. Το Nio ET7 φόρεσε τις μπαταρίες των 150 kWh ημί-στερέας κατάστασης και κάλυψε τρεις αποστάσεις άνω των 1.000 km σε πραγματικές συνθήκες.
Τα 2'24" πάντως δεν ισχύουν σε όλους τους σταθμούς ανταλλαγής της Nio, αλλά μόνο στους βελτιωμένους 4ης γενιάς. Οι νέοι σταθμοί είναι πιο γρήγοροι από τις τρεις προηγούμενες γενιές κατά βελτίωση 22%.
Μπορούν να φιλοξενούν 23 πακέτα μπαταριών ανά πάσα στιγμή, που σημαίνει ότι ο κάθε σταθμός μπορεί να εκτελεί έως και 480 ανταλλαγές καθημερινά. Η Nio εξόπλισε επίσης τους νέους σταθμούς με την κατάλληλη τεχνολογία, ώστε η όλη διαδικασία να μπορεί να ξεκινήσει χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι.
Οι σταθμοί είναι επίσης αρκετά ευέλικτοι για να υποστηρίζουν οχήματα από άλλες μάρκες. Εκτός από τα μοντέλα της Nio και της υπό-μπράντας της Onvo, η κινεζική εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνίες με τη Geely, την Cherry, τη FAW, την GAC και τη Changan ώστε μελλοντικά να καρπώνονται κι αυτές την αγχολυτική τεχνολογία.