GP Ιταλίας: Ο Raikkonen στην pole, μπροστά από τον Vettel
O Hamilton όμως πίεσε τις Ferrari απρόσμενα πολύ.
Ο Kimi Raikkonen πήρε, πάνω στο νήμα, την πρώτη του pole position από το περσινό GP του Μονακό, πετυχαίνοντας κι ένα νέο απόλυτο ρεκόρ μέσης ωριαίας ταχύτητας στη Formula 1 (263,587 km/h).
Ο Φιλανδός της Ferrari ήταν 2ος πίσω από τον Lewis Hamilton μετά τις πρώτες προσπάθειες στην Q3, αλλά βελτίωσε στη συνέχεια την επίδοσή του περισσότερο απ’ ό,τι ο Βρετανός της Mercedes.
Ο Sebastian Vettel πήρε την pole για λίγα δευτερόλεπτα περνώντας τη γραμμή του τερματισμού μετά τον Hamilton και πριν τον Raikkonen, όμως ο Φιλανδός ολοκλήρωσε το γύρο του γράφοντας χρόνο κατά 0,161” καλύτερο από του team-mate του.
Το κλειδί της επιτυχίας του Raikkonen ήταν η φοβερή του επίδοση στον τρίτο τομέα, όπου ήταν ενάμισι δέκατο ταχύτερος από τον Vettel – βοηθούμενος ίσως κι από το slipstream του Γερμανού.
Ο Hamilton βελτίωσε κι αυτός στη δεύτερή του προσπάθεια, αλλά όχι αρκετά, καταλήγοντας 0,014” πίσω από τον Vettel (που δήλωσε ότι δεν ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του).
Ο Valtteri Bottas ήταν 4ος, 0,136” πίσω από τον Hamilton, από τον οποίο ήταν σαφώς πιο αργός όλο το διήμερο.
Ο Max Verstappen κατέληξε αναμενόμενα στην 5η θέση, ενάμισι δευτερόλεπτο από την κορυφή, αλλά καθαρά μπροστά από τον Romain Grosjean και τον Carlos Sainz που τον ακολούθησαν στην κατάταξη. Ο Esteban Ocon πήρε την 8η θέση, μόλις μισό δέκατο πίσω από τον Sainz.
Ο Pierre Gasly κατατάχτηκε 9ος αφού είχε καταφέρει να μπει στην πρώτη δεκάδα με μια τέλεια επίδοση στην Q2. Η Toro Rosso όμως δεν είχε την ταχύτητα για να απειλήσει τους πρώτους οκτώ.
Μια Williams προκρίθηκε στην Q3 για πρώτη φορά φέτος, χάρη σε μια εξαιρετική προσπάθεια του Lance Stroll, που έκανε τον 10ο χρόνο στην Q2.
Αντίθετα, ο Kevin Magnussen με τη δεύτερη Haas αποκλείστηκε από τη δεκάδα, αφού βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Fernando Alonso στο πρώτο σικέιν, στον τελευταίο γρήγορο γύρο του. Ο Alonso το πλήρωσε κι αυτός, καταλήγοντας 13ος και λέγοντας γελώντας στον ασύρματο «Ο Magnussen ήθελε κόντρες στην είσοδο της Στροφής 1». Πολλοί θα πουν όμως ότι αυτός έφταιγε που πήγε να προσπεράσει το Δανό έχοντας επωφεληθεί από το slipstream του.
Μετά την Q2, ο ομαδάρχης της Haas, Guenther Steiner, και ο επικεφαλής της McLaren, Zak Brown, φάνηκε να έχουν μια συζήτηση σε υψηλούς τόνους επί του θέματος, το οποίο θα ερευνούσαν οι αγωνοδίκες μετά τις κατατακτήριες.
Ο Magnussen πάντως παρά λίγο να περάσει στην Q3, αφού με την πρώτη του προσπάθεια ήταν μόλις 0,002” πιο αργός από τον Gasly. Τελικά πήρε την 11η θέση, ελάχιστα μπροστά από τον Sergey Sirotkin με τη δεύτερη Williams.
O Nico Hulkenberg δεν έκανε γρήγορη προσπάθεια στην Q2, αφού έτσι κι αλλιώς θα ξεκινούσε από την τελευταία σειρά, λόγω της τιμωρίας του για το πολλαπλό ατύχημα στην εκκίνηση του Spa, την περασμένη Κυριακή. Ο Γερμανός της Renault όμως συμπλήρωσε ένα γύρο, πράγμα που σημαίνει ότι θα ξεκινήσει τον αγώνα μπροστά από τον Daniel Ricciardo, που δεν έτρεξε στην Q2 και θα είναι τελευταίος λόγω των ποινών για αλλαγές στο κινητήριο σύστημα της Red Bull.
O Sergio Perez με τη δεύτερη Force India ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q1, καθώς η ομάδα αδράνησε και ο Μεξικανός προσπεράστηκε στο τέλος από τους δύο οδηγούς της Williams, τον Hulkenberg και τον Gasly. Ο Perez έκανε μία μόνο προσπάθεια και κατέληξε μόλις 0,001” πίσω από τον Grosjean, που ήταν ο τελευταίος που προκρίθηκε.
Ο Charles Leclerc έκανε ένα λάθος στην τελευταία του προσπάθεια, δεν βελτίωσε και υποβιβάστηκε στη συνέχεια στη 16η θέση, ρωτώντας στον ασύρματο «γιατί είμαστε τόσο αργοί;» αφού κατέληξε 0,002” από τη 15η θέση.
Ο Brendon Hartley ήταν 18ος με τη δεύτερη Toro Rosso και η ομάδα του είπε ότι έχασε ενάμισι δέκατο στην πρώτη στροφή του τελευταίου του γύρου. Χωρίς αυτό το λάθος, είναι πιθανό να είχε προκριθεί αφού ο χρόνος του ήταν 0,133” πιο αργός από εκείνον του 15ου.
Ο Marcus Ericsson, που είχε το φοβερό ατύχημα με τη Sauber στην FP2 την Παρασκευή, ήταν τελικά προτελευταίος μπροστά από τον Stoffel Vandoorne με τη δεύτερη McLaren.
H ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ GP ΣΤΗ ΜΟΝΖΑ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. |
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m19.119s | - |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m19.280s | 0.161s |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m19.294s | 0.175s |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m19.656s | 0.537s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m20.615s | 1.496s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m20.936s | 1.817s |
7 | Carlos Sainz | Renault | 1m21.041s | 1.922s |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m21.099s | 1.980s |
9 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m21.350s | 2.231s |
10 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m21.627s | 2.508s |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m21.669s | 2.550s |
12 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m21.732s | 2.613s |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m22.568s | 3.449s |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m21.888s | 2.769s |
15 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m21.889s | 2.770s |
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m21.934s | 2.815s |
17 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m22.085s | 2.966s |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m22.048s | 2.929s |
19 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | - | - |
20 | Nico Hulkenberg | Renault | - | - |