GP Ιαπωνίας, δυναμική επιστροφή για τον Verstappen
O Max Verstappen έκλεισε σύντομα την κακή παρένθεση της Αυστραλίας παίρνοντας μία εύκολη νίκη στη Suzuka. Στη δεύτερη θέση ο Sergio Perez, με τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το βάθρο κατόπιν… εντολής.
Την 57η νίκη της καριέρας του πανηγύρισε στη Suzuka o Max Verstappen, με τον Ολλανδό να πλαισιώνεται από τον Sergio Perez για ένα ακόμα βάθρο για τους αυστριακούς. Σταθέρα δεύτερη δύναμη η Ferrari, με τον Sainz να τερματίζει τρίτος και τον Leclerc να βλέπει την καρό σημαία από την τέταρτη θέση.
Η εκκίνηση δεν επιφύλασσε μεγάλες αλλαγές στις εμπρός θέσεις. Είχε όμως μία σύγκρουση που έφερε κόκκινη σημαία. Daniel Ricciardo και Alex Albon συγκρούστηκαν και κατέληξαν στα προστατευτικά ελαστικά. Αμφότεροι βγήκαν από τα μονοθέσιά τους, χωρίς την παραμικρή δυσκολία. Η κόκκινη σημαία έδωσε την ευκαιρία στην Mercedes να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική της, βάζοντας και στους δύο οδηγούς της τη σκληρή γόμα.
Max Verstappen και Sergio Perez ολοκλήρωσαν το τρίτο 1-2 για την Red Bull, με τον Carlos Sainz να τερματίζει τρίτος έπειτα από έναν ακόμα μεστό αγώνα
Αυτό φαίνεται να δυσκόλεψε τον Lewis Hamilton, μιας και ο Charles Leclerc με τη μέση τον προσπέρασε, δείχνοντας πως η Scuderia είχε καλό αγωνιστικό ρυθμό. Ο χορός τον pit-stop άνοιξε με την McLaren να προσπαθεί να επωφεληθεί και τον Alonso να ακολουθεί, συνεχίζοντας με την μαλακή γόμα (όπως και ξεκίνησε).
Την ίδια στιγμή, στη Ferrari αποφάσισαν να ανακατέψουν την τράπουλα, ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική για τους πιλότους τους. O Sainz, ακολούθησε την αναμενόμενη στρατηγική φορώντας ένα δεύτερο σετ μέσης γόμας. Όπως ακριβώς και οι πιλότοι της Red Bull. Από την άλλη, ο Leclerc έμεινε στην πίστα, θέλοντας να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit-stop. Αυτό του επέτρεψε να διατηρήσει την πρωτοπορία για μερικούς γύρους.
Πρόθεση της Ferrari ήταν ο Leclerc να καθυστερήσει όσο ήταν δυνατόν τον Verstappen. Κάτι που δεν μπόρεσε να κάνει για πολύ, με τον Ολλανδό να προσπερνά εύκολα τον Μονεγάσκο. Στις πιο πίσω θέσεις, οι οδηγοί της Mercedes αντιμετώπιζαν προβλήματα με τη διαχείριση των ελαστικών τους, γεγονός που δεν τους επέτρεψε να έχουν βλέψεις για κάτι παραπάνω από ένα καλό πλασάρισμα στη δεκάδα.
LAP 21/53
Verstappen re-takes the lead from Leclerc! 🔁
The Ferrari is trying to make it to a one-stopper, and the Red Bull sweeps by.#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/tDsP23WiuQ— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
H ολοκλήρωση των pit-stop βρήκε τον Sergio Perez πίσω από τους Norris και Leclerc, ωστόσο ο Μεξικανός τους πέρασε εύκολα, επιστρέφοντας στη δεύτερη θέση. Την ίδια στιγμή, ο Sainz είχε πέσει στην πέμπτη θέση, πίσω από τους Leclerc και Norris έχοντας όμως αρκετά πιο φρέσκα ελαστικά.
Η Mercedes αναγκάστηκε να προχωρήσει και σε τρίτη αλλαγή ελαστικών στους πιλότους της, τη στιγμή που η κατάσταση στην κορυφή ήταν ξεκάθαρη. Ο Verstappen είχε σημαντική διαφορά από τον Perez, ο οποίος με τη σειρά του είχε σημαντική διαφορά από τον Leclerc. Ο τελευταίος δεν είχε βλέψεις για κάτι παραπάνω, πέρα από το να διατηρήσει την τρίτη θέση.
Δέκα γύρους πριν το φινάλε, ο Lando Norris υπό την πίεση του Sainz μπλόκαρε τους τροχούς του, δίνοντας τη δυνατότητα στον Ισπανό να τον προσπεράσει και να βρεθεί στην τέταρτη θέση. Όλα τα βλέμματα τώρα ήταν στραμμένα στη Ferrari. Θα άφηνε τους οδηγούς της να μονομαχήσουν ή θα έδινε κάποια εντολή; Οι Ιταλοί ακολούθησαν τη λογική, δίνοντας εντολή στον Sainz, με τα πιο φρέσκα λάστιχα να προσπεράσει τον Leclerc, χωρίς να υπάρξει μονομαχία.
LAP 46/53
Carlos gets it done!
It's a smooooooth pass around the outside of T1 to put the Spaniard up onto the podium! 🌶️#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/wr2JWWJiGU— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Ο Sainz έχοντας καλύτερο ρυθμό άνοιξε αμέσως τη διαφορά, κάνοντας μάλιστα τον ταχύτερο, μέχρι εκείνη τη στιγμή γύρο. Συνολικά, η Scuderia ακολούθησε μία επιτυχημένη στρατηγική, ειδικά στην περίπτωση του Leclerc, καθώς πήρε από τους δύο πιλότους της το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τερμάτισαν πάνω από την McLaren, χωρίς να μπορέσουν να απειλήσουν τη Red Bull που επέστεψε στις εργοστασιακές της ρυθμίσεις.
Έτσι ο Max Verstappen, πήρε τη νίκη και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, επιστρέφοντας στην κορυφή μετά την εγκατάλειψη στην Αυστραλία. Ο Perez ολοκλήρωσε το τρίτο 1-2 της Red Bull σε τέσσερις αγώνες, με τον Sainz να παίρνει το τρίτο του φετινό βάθρο.
Leclerc, Norris, Alonso, Russell, Piastri, Hamilton και Tsunoda ολοκλήρωσαν τη δεκάδα, με τον Ιάπωνα να κάνει μία ακόμα καλή εμφάνιση, αφήνοντας τον επίσης εξαιρετικό Nico Hulkenberg στην 11η θέση.