GP Γαλλίας, FP1: «Ένα-δύο» οι Mercedes
O Hamilton ήταν ο ταχύτερος, μπροστά από τον Bottas, με τις δύο Ferrari πολύ πιο πίσω.
Ο Lewis Hamilton έγραψε τον καλύτερο χρόνο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές για το Γαλλικό GP, οι οποίες έληξαν πρόωρα λόγω ενός ατυχήματος του Marcus Ericsson κατά το οποίο η Sauber πήρε φωτιά.
O Hamilton ήταν κατά λίγο πάνω από ένα δέκατο πιο γρήγορος από τον team-mate του, τον Valtteri Bottas. O Daniel Ricciardo ήταν 3ος με τη Red Bull και οι Ferrari έδειξαν σημαντικά πιο αργές.
Οι δοκιμές, όπου τα λάθη των οδηγών ήταν πολλά, έληξαν λίγα λεπτά πριν τον κανονικό, όταν ο Marcus Ericsson είχε μια σοβαρή έξοδο στη Στροφή 11. Το πίσω μέρος της Sauber γλίστρησε απότομα καθώς ο Σουηδός κατέβαζε ταχύτητες για τη δεξιά μεγάλης διάρκειας, και το μονοθέσιο διέσχισε εκτός ελέγχου την επιφάνεια διαφυγής για να χτυπήσει με δύναμη στον τοίχο.
Με την πρόσκρουση πήρε φωτιά η δεξιά πλευρά του κινητήρα, αλλά ο Ericsson κατάφερε και βγήκε πριν ακόμα καταφτάσουν οι κριτές για να σβήσουν τη φωτιά. Ήταν το πιο δραματικό συμβάν σε μια επεισοδιακή περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Οι Brendon Hartley, Kimi Raikkonen και Stoffel Vandoorne έκαναν όλοι από νωρίς τετακέ στη Στροφή 6, την επίσης μεγάλης διάρκειας δεξιά με το μεγάλο κερμπ στο εσωτερικό της, λίγο πριν την πίσω ευθεία. Πιθανώς να έπεσαν θύματα της αλλαγής κατεύθυνσης του ανέμου.
Ο Ericsson είχε την πρώτη του «στιγμή» όταν έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στην προτελευταία στροφή, την αριστερή Κ14, ενώ λίγο αργότερα ο team-mate του, ο Charles Leclerc, σταμάτησε κάθετα στην πίστα μετά από μισό τετακέ στην Κ1.
Ο Hamilton απέφυγε το τετακέ, αλλά είχε μια έξοδο μπαίνοντας στο σικέιν Mistral, που σπάει στα δύο την τεράστια πίσω ευθεία. Ο Βρετανός, που πήγαινε τέρμα γκάζι, έπιασε τον Vandoorne, που «πήγαινε επικίνδυνα αργά», και αναγκάστηκε να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη επιφάνεια διαφυγής, ενώ ο Βέλγος κατηγόρησε την ομάδα του ότι δεν του έδωσε την απαραίτητη πληροφορία.
Ο Ricciardo ήταν πρώτος μέχρι τα μισά της περιόδου, πριν ο Bottas φορέσει ένα καινούργιο σετ ultrasoft λάστιχα για να τον πλησιάσει στα 0,030” και στη συνέχεια να τον περάσει κατά 0,010” γράφοντας χρόνο 1’ 32” 566.
O Αυστραλός όμως υποβιβάστηκε από τον Hamilton, που ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων με 1’ 32” 273 πριν βελτιώσει οριακά την επίδοσή του στο 1’ 32” 231.
O Ricciardo υποβιβάστηκε στην 3η θέση, αλλά έμεινε άνετα μπροστά από τις δύο Ferrari, με τον Raikkonen μισό δευτερόλεπτο πιο αργό από τη Red Bull του Αυστραλού.
Ο Vettel ήταν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Hamilton και κατέληξε στην 5η θέση, ένα μόλις δέκατο μπροστά από τον Romain Grosjean με τη Haas.
O Max Verstappen πέρασε όλη σχεδόν την πρώτη ώρα στο γκαράζ, αλλά βγήκε στην πίστα το τελευταίο ημίωρο για να πάρει αρχικά την 9η θέση στη λίστα των χρόνων. Προς το τέλος της περιόδου ο Ολλανδός άρχισε να βελτιώνει και ανέβηκε 7ος, μπροστά από τον Pierre Gasly που πέρασε με ελάχιστη διαφορά τον Sergio Perez.
Ο Gasly τελεί υπό έρευνα επειδή χρησιμοποίησε ένα σετ λάστιχα για περισσότερο από το επιτρεπόμενο όριο των 40 λεπτών. Η Toro Rosso είπε ότι αυτό συνέβη λόγω απώλειας της επικοινωνίας με το μονοθέσιο του Γάλλου, τον οποίο δεν μπόρεσαν να ειδοποιήσουν να σταματήσει εγκαίρως.
Ο Kevin Magnussen συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, αφού γλίτωσε παρά τρίχα μια σύγκρουση με τον Perez, καθώς πήγαινε αργά ενώ ο Μεξικανός κυνηγούσε χρόνο.
Τα λάθη συνεχίστηκαν και στο δεύτερο μισό της περιόδου, με τον Esteban Ocon να αποφεύγει για εκατοστά την μπαριέρα αφού βγήκε εκτός πίστας στην Κ6. Ο Leclerc είχε μια δεύτερη έξοδο, αυτή τη φορά στην Κ8, πριν ο Ericsson βγει από την πίστα με πολύ σοβαρότερες συνέπειες.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΤΟ PAUL RICARD
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.231s | - | 25 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m32.371s | 0.140s | 29 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m32.527s | 0.296s | 25 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m33.003s | 0.772s | 23 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.172s | 0.941s | 19 |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m33.318s | 1.087s | 22 |
7 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m33.331s | 1.100s | 15 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m33.685s | 1.454s | 23 |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m33.719s | 1.488s | 26 |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m34.108s | 1.877s | 23 |
11 | Carlos Sainz | Renault | 1m34.258s | 2.027s | 25 |
12 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m34.484s | 2.253s | 14 |
13 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m34.513s | 2.282s | 21 |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m34.592s | 2.361s | 21 |
15 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m34.664s | 2.433s | 25 |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m34.862s | 2.631s | 20 |
17 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m34.881s | 2.650s | 28 |
18 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m34.993s | 2.762s | 24 |
19 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m35.021s | 2.790s | 24 |
20 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m35.105s | 2.874s | 25 |