GP Γαλλίας: Άνετη νίκη Hamilton, σύγκρουση Vettel με Bottas
O Lewis Hamilton κυριάρχησε στο πρώτο Γαλλικό GP μετά από μια δεκαετία και ξαναπέρασε επικεφαλής στο πρωτάθλημα αφού ο Sebastian Vettel συγκρούστηκε με τον Valtteri Bottas στην πρώτη στροφή.
Ο Hamilton τερμάτισε άνετα μπροστά από τον Max Verstappen, για να περάσει 14 βαθμούς μπροστά από τον Vettel που κατάφερε τελικά να πάρει την 5η θέση.
Αρκετά πίσω από τον Vettel τερμάτισε ο Bottas, τον οποίο χτύπησε και γύρισε ο Γερμανός στη Στροφή 1 του πρώτου, και πολύ χαοτικού, γύρου.
Ο Vettel έκανε εξαιρετικά γρήγορη εκκίνηση από την 3η θέση του grid, ήρθε δίπλα στον Bottas και θα τον περνούσε αν δεν ήταν μπροστά του ο Hamilton. Με τη Mercedes του Φιλανδού δίπλα του στην είσοδο της πρώτης στροφής, ο Γερμανός έκοψε μεν, αλλά μπλόκαρε τους τροχούς του και χτύπησε τον Bottas που έκλεινε τη γραμμή του για να στρίψει.
Με την επαφή έσκασε το πίσω αριστερό λάστιχο του Bottas κι έσπασε η πτέρυγα της Ferrari. Τη χαριστική βολή στην πτέρυγα έδωσε μια δεύτερη επαφή, αυτή τη φορά με τη Haas του Grosjean, καθώς ο Vettel προσπαθούσε να ξαναμπεί στο ρυθμό του αγώνα. Και οι δύο πάντως συνέχισαν, όπως και ο Bottas, που έφτασε στα pits σχεδόν χωρίς λάστιχο.
Στην ίδια στροφή, ο Pierre Gasly έχασε το πίσω μέρος της Toro Rosso κι έπεσε πάνω στον Esteban Ocon, με αποτέλεσμα και οι δύο να εγκαταλείψουν από τον πρώτο γύρο του GP της πατρίδας τους.
Η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας και να παγιωθεί η σειρά, με τον Hamilton μπροστά από τον Verstappen, που είχε βγει εκτός πίστας για να αποφύγει τους Vettel και Bottas. Τρίτος ο Carlos Sainz, που είχε περάσει από την εξωτερική της Στροφής 2 τον Daniel Ricciardo, ο οποίος είχε ανοίξει πολύ τη γραμμή του βουτώντας βαθιά στη Στροφή 1.
Όταν ο αγώνας ξανάρχισε στον 5ο γύρο, ο Hamilton άρχισε να ανοίγει αμέσως διαφορά από τον Verstappen, που ήταν άνετα 2ος αφού ο Ricciardo χρειάστηκε κάμποσους γύρους για να ξαναπεράσει τον Sainz.
O Ισπανός έχασε κι άλλη θέση από τον Raikkonen, που είχε μείνει πίσω βγαίνοντας εκτός πίστας για να γλιτώσει το χάος της πρώτης στροφής.
Σταματώντας στα pits για καινούργιο ρύγχος, ο Vettel άλλαξε και λάστιχα, βγάζοντας τα ultrasoft και φορώντας τα πολύ σκληρότερα soft για να φτάσει ως τον τερματισμό. Ο Γερμανός βρήκε αμέσως ρυθμό κι έκανε αλλεπάλληλα προσπεράσματα. Σε 12 γύρους είχε περάσει και τον Sainz, ανεβαίνοντας στην 5η θέση.
Ο γρήγορος ρυθμός του Vettel τον έφερε προσωρινά μέχρι και σε θέση βάθρου, όταν οι Ricciardo και Raikkonen σταμάτησαν για λάστιχα γύρω στα μισά του αγώνα. Όμως τα λάστιχά του Γερμανού είχαν αρχίσει να φθείρονται, είχε τιμωρηθεί και με ποινή 5 δευτερολέπτων για το ατύχημα με τον Bottas, οπότε ήταν εύκολος στόχος.
Μετά από 6 γύρους ο Ricciardo, με φρέσκα soft, πέρασε τον Vettel κρατώντας μια πιο κλειστή γραμμή στη διπλή δεξιά K10-K11, και 6 γύρους αργότερα ο Raikkonen εκμεταλλεύτηκε τα φρέσκα supersoft του για περάσει κι αυτός τον team-mate του.
Ο Φιλανδός της Ferrari εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα ελαστικών του για να φτάσει τον Ricciardo 7 γύρους πριν το τέλος. Έκανε δύο άκαρπες επιθέσεις από την εξωτερική της Κ1 και της Κ3, πριν περάσει τελικά τη Red Bull στο σικέιν Κ8 αφού της πήρε το slipstream στην πίσω ευθεία.
Έτσι ο Raikkonen ανέβηκε στο βάθρο ενώ ο Ricciardo τερμάτισε 4ος, μισό λεπτό μπροστά από τον Vettel, που δυσκολευόταν με τα φθαρμένα λάστιχά του πριν τα αλλάξει με ultrasoft αφού η Mercedes του δώρισε ένα τζάμπα pit-stop καλώντας τον Bottas στα pits για άγνωστο λόγο.
Το pit-stop του Φιλανδού καθυστέρησε με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις, αλλά με τα φρέσκα supersoft κατάφερε να ανέβει στην 7η θέση. Προσπάθησε και για την 6η, αλλά ο Kevin Magnussen αντιστάθηκε και κράτησε τη θέση με τη Haas, βοηθούμενος κι από ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στους τελευταίους γύρους.
Οι Magnussen και Bottas είχαν ήδη περάσει τον Sainz που παραπονιόταν ότι έχασε δύναμη, αλλά κατάφερε τελικά να τερματίσει 8ος, μπροστά από τον team-mate του, τον Nico Hulkenberg, στον εθνικό αγώνα της Renault.
Ο Charles Leclerc ήταν για μία ακόμη φορά μέσα στους βαθμούς με τη Sauber, τερματίζοντας 10ος ενώ ήταν μέχρι και 6ος στην αρχή του αγώνα.
Ο λόγος για το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος του αγώνα ήταν ένα κλατάρισμα του εμπρός αριστερού ελαστικού του Lance Stroll στη γρήγορη δεξιά Signes, αφού ο Καναδός είχε συμπληρώσει 47 γύρους με τα λάστιχα αυτά, έχοντας κάνει pit-stop στην αρχή του αγώνα, υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Πέρα από τους Gasly και Ocon, ο μόνος άλλος που δεν κατατάχτηκε ήταν ο Sergio Perez, που είχε πρόβλημα με τον κινητήρα του ενώ διεκδικούσε βαθμούς.
Στον τελευταίο γύρο σταμάτησε κι ο Fernando Alonso με σπασμένη πίσω αριστερή ανάρτηση, ενώ ήταν τελευταίος. Νωρίτερα είχε κάνει τετακέ, μάλλον από επαφή την ώρα που τον περνούσε ο Vettel.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ GP ΣΤΟ PAUL RICARD
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1h30m11.385s |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 53 | 7.090s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 | 25.888s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 53 | 34.736s |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 1m01.935s |
6 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 53 | 1m19.364s |
7 | Valtteri Bottas | Mercedes | 53 | 1m20.632s |
8 | Carlos Sainz | Renault | 53 | 1m27.184s |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 53 | 1m31.989s |
10 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 53 | 1m33.873s |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 52 | 1 Lap |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 52 | 1 Lap |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 | 1 Lap |
14 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 52 | 1 Lap |
15 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 52 | 1 Lap |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 50 | 3 Laps |
17 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 48 | Tyre |
- | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 27 | Power Unit |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 0 | Collision |
- | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 0 | Collision |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 145 |
2 | Sebastian Vettel | 131 |
3 | Daniel Ricciardo | 96 |
4 | Valtteri Bottas | 92 |
5 | Kimi Raikkonen | 83 |
6 | Max Verstappen | 68 |
7 | Nico Hulkenberg | 34 |
8 | Fernando Alonso | 32 |
9 | Carlos Sainz | 28 |
10 | Kevin Magnussen | 27 |
11 | Pierre Gasly | 18 |
12 | Sergio Perez | 17 |
13 | Esteban Ocon | 11 |
14 | Charles Leclerc | 11 |
15 | Stoffel Vandoorne | 8 |
16 | Lance Stroll | 4 |
17 | Marcus Ericsson | 2 |
18 | Brendon Hartley | 1 |
19 | Romain Grosjean | 0 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 237 |
2 | Ferrari | 214 |
3 | Red Bull/Renault | 164 |
4 | Renault | 62 |
5 | McLaren/Renault | 40 |
6 | Force India/Mercedes | 28 |
7 | Haas/Ferrari | 27 |
8 | Toro Rosso/Honda | 19 |
9 | Sauber/Ferrari | 13 |
10 | Williams/Mercedes | 4 |