GM: Τα EV αξίας έως $40.000 δεν έχουν κέρδος

GM: Τα EV αξίας έως $40.000 δεν έχουν κέρδος

Η CEO της GM, Mary Barra, υποστήριξε ότι καμία εταιρεία δεν έχει κέρδος από την πώληση EV στα $40.000. Εκεί δηλαδή όπου θα τοποθετηθεί και το επερχόμενο Chevrolet Equinox EV.

Η Mary Barra, μέχρι πέρσι υποστήριζε ότι η GM μέσα στον επόμενο χρόνο (φέτος δηλαδή) θα ξεπερνούσε την Tesla σε πωλήσεις παγκοσμίως. Μετά ανασκεύασε τη δήλωση της λέγοντας πως εννοούσε μόνο τις ΗΠΑ και πλέον δηλώνει σίγουρη ότι η εταιρεία της θα πουλά 1 εκατ. EV παγκοσμίως έως το 2025. 

«Το κόστος της μπαταρίας σε ένα EV είναι πολύ υψηλό, ειδικά για την κατασκευή κερδοφόρων ηλεκτρικών οχημάτων στην κατηγορία τιμών από $30.000 έως $40.000» ανέφερε η CEO της GM 

Η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, Mary Barra, μιλώντας προ ημερών στο συνέδριο του Sanford Bernstein, φάνηκε σαφώς πιο προσγειωμένη στην πραγματικότητα. Παραδέχθηκε ότι η Tesla δεν έχει αντίπαλο αυτή τη στιγμή στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων και στις μεθόδους παραγωγής, ενώ τόνισε ότι είναι πρακτικά αδύνατο ένα ηλεκτρικό όχημα που κοστίζει έως $40.000 να είναι επικερδές για μια αυτοκινητοβιομηχανία. Σε αυτό το τιμολογιακό εύρος όμως θα κινείται το επερχόμενο Chevrolet Equinox EV που ετοιμάζει ο όμιλος, άρα η Barra εμμέσως πλην σαφώς, παραδέχτηκε ότι η GM θα μπει μέσα με την παραγωγή του!

Chevrolet Equinox

Τώρα εάν υπολογίσει κανείς ότι σε αυτά τα τιμολογιακά μονοπάτια συναντά κανείς στις ΗΠΑ και το Tesla Model 3 αντιλαμβάνεται το δύσκολο έργο που έχει ο αμερικανικός όμιλος στη μετάβαση του στη νέα ηλεκτρική εποχή.  

Η GM όπως αποδεικνύεται, τώρα αρχίζει να καταλαβαίνει εμπράκτως ότι οι εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης την έχουν ξεπεράσει. Ίσως θα έπρεπε να πάρει ως παράδειγμα τη Ford η οποία είχε μέχρι πρότινος την ίδια φιλοσοφία αλλά αντιλήφθηκε πιο γρήγορα ότι ο ανταγωνισμός δεν αστειεύεται και έχει ρίξει όλο της το βάρος και το χρήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Η Ford θα χάσει ακόμα 3 δισ δολάρια φέτος επιχειρώντας τον ηλεκτρικό της μετασχηματισμό, ελπίζοντας ωστόσο να είναι και τα τελευταία χρήματα που χάνει. 

Αντίθετα, η GM πούλησε μετά βίας 1.000 νέα ηλεκτρικά μοντέλα το 2022 και άλλα 1.000 το πρώτο τρίμηνο του 2023. Το μοναδικό της EV που πάει καλά εμπορικά είναι το Bolt, με την παραγωγή του ωστόσο να ρίχνει αυλαία στα τέλη του έτους. 

ultium

Η GM έχει δηλώσει ότι θα επικεντρωθεί στην παραγωγή EV με βάση την τεχνολογία μπαταριών «Ultium», έχοντας στα πλάνα της να παράγει 36.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του έτους. 

Το επερχόμενο Chevrolet Equinox EV, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα δε θα υπερβαίνει τα $40.000, είναι το μοντέλο που θα βγάλει από το τέλμα την GM; Δύσκολο ειδικά εάν λάβουμε υπόψη μας τα λεγόμενα της Mary Barra. Επομένως η GM θα πρέπει να στραφεί σε πιο ακριβές και premium προτάσεις εάν θέλει να περιορίσει τη χασούρα. Δίχως όμως κάποια σοβαρά δείγματα γραφής στον τομέα της ηλεκτροκίνησης πως θα πείσεις το κοινό να δώσει 50-60 ή $70.000 για το δικό σου μοντέλο κι όχι για ένα ήδη δοκιμασμένο του ανταγωνισμού; Αυτά φυσικά και πολλά ακόμα θα πρέπει να τα σκεφτεί καλύτερα η Mary Barra…

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube