FIAT Panda 4x40° για τα 40χρονα του Panda 4x4
Οι Ιταλοί γιορτάζουν τα 40 χρόνια του FIAT Panda 4x4 με μια ειδική έκδοση που ονομάζεται FIAT Panda 4x40°, και θα κατασκευαστεί σε 1.983 μονάδες.
Το 1983, η τορινέζικη φίρμα λανσάρισε το FIAT Panda 4x4 που γνώρισε αμέσως επιτυχία. Πολύ πριν από τη μόδα των SUV και πολύ πιο προσιτό από τα μεγάλα αντίστοιχά του, ογκώδη off-roaders, πρόσφερε μια έξυπνη και πρακτική εναλλακτική σε όσους έπρεπε συχνά να αντιμετωπίζουν δύσκολες οδικές συνθήκες.
Η εξοχή και τα βουνά ήταν τότε το αγαπημένο του τερέν. Η απλότητα, η «αγροτική» αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα ήταν οι πυλώνες αυτού του off-roader τσέπης. Με το FIAT Panda 4x40° λοιπόν, ο Ιταλός κατασκευαστής αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα εμβληματικά αυτοκίνητά του, χωρίς να αλλάξει τη φιλοσοφία.
Με το FIAT Panda 4x40°, ο Ιταλός κατασκευαστής θέλει να τιμήσει τα 40χρονα του τετρακίνητου Panda, προσφέροντας 1983 συλλεκτικά κομμάτια.
Το FIAT Panda 4x4 λανσαρίστηκε το 1983 και στην ουσία του ήταν ένα «κανονικό» Panda με κίνηση όμως σε όλους τους τροχούς, με τετρακίνηση σχεδιασμένη από την αυστριακή μαστόρισσα του είδους Steyr-Puch. Σήμερα, το αυτοκίνητο διάγει την τρίτη γενιά, με τη Serie 1 να εισέρχεται στην αγορά το 1983 και να μένει στις επάλξεις για 20 χρόνια, μέχρι το 2003.
Η μακροημέρευση αυτή χαρακτηρίστηκε από διάφορες εξελίξεις. Το 2004, γεννήθηκε μια νέα γενιά του FIAT Panda, με την έκδοση 4x4 που μετονομάστηκε σε FIAT Panda Cross να λανσαρεται το 2005. Αντικαταστάθηκε το 2014 από την τρίτη γενιά, η οποία εξακολουθεί να πωλείται μέχρι σήμερα. Και η οποία είναι επομένως το αντικείμενο της περιορισμένης έκδοσης για την 40ή επέτειο του μοντέλου.
Μια 40χρονη πορεία που έχει κερδίσει σχεδόν 800.000 πελάτες σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της… Και που δεν έχει τελειώσει ακόμα.
Ιδιαίτερα κόμπακτ, το FIAT Panda 4x4 γεννήθηκε με σύστημα τετρακίνησης που ενεργοποιείτο, αφήνοντας την επιλογή μεταξύ 2x4 ή 4x4, αλλά χωρίς κοντές σχέσεις. Τότε θεωρούνταν πιο σοφό και λιγότερο δαπανηρό ο εξοπλισμός του με κιβώτιο πέντε σχέσεων, με την 1η πολύ κοντή και την 5η πολύ μακριά για να καλύπτει όλες τις ανάγκες ανάλογα με τη χρήση.
Διότι αυτό το μικρό ιταλικό τζιπάκι ήταν ικανό να το εκμεταλλευτείς σε δύσκολο, απότομο ή λασπώδες έδαφος, διασύροντας συχνά μεγαλύτερα, πιο εξελιγμένα και (σημαντικά) πιο ακριβά μοντέλα.
Με το FIAT Panda 4x40°, ο Ιταλός κατασκευαστής θέλει να τιμήσει την περίσταση και προσφέρει ήδη 1983 συλλεκτικά κομμάτια. Τα οποία διαφέρουν από ένα στάνταρ FIAT Panda που θα βρείτε στις εκθέσεις, δηλαδή με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, από την εμφάνιση αλά «SUV» μέσα από διαφορετικές αισθητικές πτυχές και συγκεκριμένο εξοπλισμό.
Το αμάξωμα υιοθετεί ένα ιβουάρ χρώμα σε συνδυασμό με μαύρους καθρέφτες και δίχρωμες ζάντες 15 ιντσών. Στα πλαϊνά θα παρατηρήσουμε τα πλαστικά καλούπια με τον κόκκινο λογότυπο «4x40°». Υπάρχουν επίσης αυτοκόλλητα που δείχνουν τη σιλουέτα του Panda 4x4 του 1983 και την τρέχουσα έκδοση καθώς και τη σήμανση «4x40°» στην κεντρική κολόνα.
Στην καμπίνα επιβατών, το ταμπλό παίρνει το χρώμα του αμαξώματος και στα καθίσματα αναγράφονται οι ημερομηνίες, «1983» στου συνοδηγού και «2023» στου οδηγού. Σε συνδυασμό κάθε φορά με τη σιλουέτα της αντίστοιχης γενιάς. Η κυρίως γκρι επένδυση των καθισμάτων περιλαμβάνει ενισχύσεις στο ύψος των μηρών και πάνω μέρος της πλάτης σε κρεμ χρώμα, με τον ανάγλυφο λογότυπο «4x40°».
Βασισμένο στην έκδοση Cross, το συλλεκτικό FIAT Panda 4x40° διαθέτει επίσης φώτα ομίχλης και ημέρας με τεχνολογία LED, κόκκινους γάντζους ρυμούλκησης και μαύρες μπάρες οροφής.
Με την παραγωγή περιορισμένη σε 1.983 μονάδες, το FIAT Panda 4x40° θα διατεθεί μόνο στις «αλπικές» αγορές: Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία και Ελβετία. Οπότε για όποιον θα ενδιαφερόταν στην Ελλάδα… τόμπολα!