EV: Η κατάσταση της μπαταρίας, κριτήριο τιμής για το μεταχειρισμένο;
Η αγορά στα μεταχειρισμένου EV θα ακολουθήσει αυτή της θερμικής: Οι πιθανοί αγοραστές θα είναι πολλοί ή λίγοι ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Αλλά αντί για ιστορικό συντήρησης θα ψάχνουν την μπαταρία.
Στην Ελλάδα, ακόμα δεν έχουμε μπει καν στην «κανονικότητα» του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά σιγά σιγά, θέλοντας και μη, θα ακολουθήσει κι αυτή την υπόλοιπη Ευρώπη. Η μετάβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αλλάξει όμως επί της ουσίας τη διαδικασία αγοράς του μεταχειρισμένου.
Θα συνεχίσουμε λοιπόν να κάνουμε το γύρο του αυτοκινήτου και θα ελέγχουμε τα ευαίσθητα σημεία. Αλλά αυτά τα τελευταίο είναι που θα αλλάξουν δραστικά: Αντίο, επαλήθευση των τιμολογίων service (αλλαγές λαδιού, φίλτρα, περιοδική συντήρηση και τα ρέστα), ακρόαση του κινητήρα στο ραλαντί, δοκιμή της αύξησης της θερμοκρασίας, επαλήθευση στις στάθμες και στα χρώματα των υγρών... Για το μεταχειρισμένο EV, το μεγαλύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης θα γίνεται γύρω από την κατάσταση των μπαταριών. Καθώς, εξ ορισμού, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί λίγη ή καθόλου συντήρηση.
«Πολλές δοκιμές έχουν δείξει ότι η γήρανση των μπαταριών του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με την περίπτωση, ανάλογα με το προφίλ του ιδιοκτήτη. Η εκτίμηση της εναπομένουσας χωρητικότητας και των εναπομενουσών επιδόσεων της μεταχειρισμένης μπαταρίας είναι καθοριστικός παράγοντας για την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου», επισημαίνει η εξειδικευμένη εταιρεία Twaice, σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τo Autovista Group και τον TÜV.
Το απλούστερο θα είναι ο ιδιοκτήτης να έχει μια λεπτομερή αναφορά, ένα πιστοποιητικό για την κατάσταση της μπαταρίας, προκειμένου να πετύχει το προσδοκώμενο ποσό κατά την μεταπώληση: «Η Autovista Group έχει κάνει μια προσομοίωση που δείχνει ότι μια πιστοποιημένη μπαταρία, που παρέχεται με πιστοποιητικό “υγείας”, μπορεί να ανεβάσει μέχρι και €450 την αξία στη μεταπώληση για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 3ετίας στην κατηγορία των κόμπακτ χάτσμπακ» -σ.σ. μέγεθος VW Golf.
Ορισμένες μάρκες προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά σπάνια είναι λεπτομερείς. Στην καλύτερη περίπτωση, είναι δυνατόν να γνωρίζουμε την εναπομένουσα χωρητικότητα. Αλλά αυτή η πληροφορία δεν δίνει εικόνα για τη χρήση της μπαταρίας από την πρώτη ενεργοποίησή της μέχρι σήμερα. Ούτε για τις μεθόδους επαναφόρτισης του προηγούμενου ιδιοκτήτη, οι οποίες επηρεάζουν ισχυρά την εναπομένουσα ζωή της.