Σιδηρόδρομος: Έρχεται για επίδειξη το ελληνικό «Ασημένιο Βέλος»
Έρχεται για επίδειξη το τρένο-αστραπή που θα αλλάξει τα πάντα στις μεταφορές σταθερής τροχιάς μεγάλων αποστάσεων – Η ταχύτητα που θα πιάσει
Το τρένο θα φτάσει από την Ιταλία και το παρθενικό ταξίδι του στην Ελλάδα θα είναι από τη Θεσσαλονίκη στην Κατερίνη. Το «Ασημένιο Βέλος» θα αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις...
Το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, στις 09:00 στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, θα σφυρίξει για πρώτη φορά, το Frecciargento ETR 485, το τρένο που θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για τη νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενταγμένη στον ιταλικό όμιλο FSItaliane, θέλει να αποδείξει έτσι ότι είναι έτοιμη να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, μόλις η ΕΡΓΟΣΕ παραδώσει τη διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, σε όλο το μήκος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τέλος Μαΐου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, είχε ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ «να φέρει τα τρένα», πράγμα που βλέπουμε να συμβαίνει. Η πρώτη λοιπόν αμαξοστοιχία, το ιταλικό «Ασημένιο Βέλος» θα αφιχθεί στη Θεσσαλονίκη στις 27 ή στις 28 Αυγούστου, όπου και θα περιμένει για να κάνει το ντεμπούτο του στο ελληνικό δίκτυο, το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το τρένο θα το συνοδεύσουν Έλληνες τεχνικοί από τα σύνορα Σλοβενίας-Κροατίας μέχρι τα ελληνικά σύνορα. Οι Έλληνες τεχνικοί θα έχουν μία ολιγοήμερη εκπαίδευση στην Ιταλία. Κατά το προηγούμενο διάστημα Έλληνες μηχανοδηγοί επίσης εκπαιδεύτηκαν στην Ιταλία, ενώ Ιταλοί τεχνικοί πρόσφατα έχουν επιθεωρήσει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για την υποδοχή του «Frecciargento», που συμβολίζει τη νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο ΟΣΕ κάνει το κάτι παραπάνω στους χώρους του Ν.Σ.Σ., φρεσκάροντας το χώρο της αποβάθρας, της αίθουσας VIP και τους χώρους υποδοχής επιβατών. Το «Ασημένιο Βέλος», στις 8 Σεπτεμβρίου, πανηγυρικά, θα κάνει το πρώτο επίσημο δρομολόγιό του στην Ελλάδα, από Θεσσαλονίκη μέχρι Κατερίνη, αναπτύσσοντας ταχύτητες μέχρι και 200 km/h.
Το τρένο θα μείνει στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη για το διάστημα της 83ης Διεθνούς Έκθεσης και στη συνέχεια θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τα έργα αναβάθμισης της γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός αναμενόταν να παραδοθούν τον Ιούνιο του 2018, ημερομηνία που μετατέθηκε για το φθινόπωρο, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται ως τότε τα συστήματα ελέγχου του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS - European Rail Traffic Management System) και φωτοσήμανσης.
Υπενθυμίζεται ότι τα έργα αναβάθμισης στο πιο «αμαρτωλό» κομμάτι του ελληνικού σιδηροδρόμου, δηλαδή στο Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός, ξεκίνησαν το 1997 με αρχική πρόβλεψη την ολοκλήρωσή τους το 2004, χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων. Τελικά, τα έργα θα περαιωθούν το 2018 και αφού το κόστος της «διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων», με ηλεκτροκίνηση, έφτασε κοντά στα 1,8 δισ. ευρώ, επένδυση που χρηματοδοτήθηκε από τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης/Eπιχειρησιακά Προγράμματα και το Connecting Europe Facility 2014-2020.
Η FSItaliane και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν δεσμευτεί να φέρουν στην Ελλάδα σύγχρονο τροχαίο υλικό, μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο σημειωτέον ανήκει στον ΟΣΕ. Το ETR 485 που έρχεται για τα πρώτα δρομολόγια σε ελληνικό έδαφος, έχει μέγιστη ταχύτητα 250 km/h, αλλά στο σύντομη επικοινωνιακή διαδρομή Θεσσαλονίκη-Κατερίνη, δεν θα ξεπεράσει τα 200 km/h, ταχύτητα που θα πιάσει μόλις για 1’.
Το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη εκτός από γρήγορο θα είναι και άνετο καθώς το Frecciargento (Ασημένιο Βέλος) έχει όλα τα κομφόρ για τους επιβάτες, όπως κλιματισμό, τραπεζάκια ανά κάθισμα, οθόνες LCD για την παρακολούθηση μηνυμάτων και ψυχαγωγικού προγράμματος, μπαρ κ.ά.
Το συγκεκριμένο τρένο που επιλέχθηκε από τη Ferrovie μπορεί να διανύει αποστάσεις με μεγάλες ταχύτητες ως και 200 km. Από το 2019 οπότε και θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στη γραμμή η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να φέρει και τη ναυαρχίδα των τρένων της, το Frecciarossa (Κόκκινο Βέλος) στην Ελλάδα.
Με αυτό, η κάλυψη της απόστασης από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 2 ώρες και 30 λεπτά με ταχύτητες ως και 300 km/h.
[Πηγή voria.gr]