Νέο χαράτσι έως και €3.000 στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Νέες επιβαρύνσεις στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα φέρνει τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και προβλέπει την καταβολή Περιβαλλοντικού Τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα, οχήματα.
Σύμφωνα με την τροπολογία που κατατέθηκε χθες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, προβλέπεται καταβολή Περιβαλλοντικού Τέλους για τα παλαιά ρυπογόνα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, το οποίο θα φθάνει τα €3.000 για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και €1.000 για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a και Euro 5b.
Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας (7.2.2022) και περιλαμβανόταν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο, «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ”Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας”», το οποίο θα συζητηθεί στη Βουλή.
Από το Περιβαλλοντικό Τέλος εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.
Επίσης από την καταβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους εξαιρούνται και όσα αυτοκίνητα ή φορτηγά Euro 5b έχουν δήλωση άφιξης οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής τα οποία έχουν καταβληθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας.
Αναλυτικά η τροπολογία
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην σχετική τροπολογία περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής οχημάτων, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων.
α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:
αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4.
αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b.
β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.