Δακτύλιος: Αναδίπλωση της κυβέρνησης με ελεύθερη κυκλοφορία για EV, υβριδικά, υγραερίου και φυσικού αερίου, και Euro 6 έως 120 g CO₂/km
Σε ισχύ από τις 25 Οκτωβρίου - Αναλυτικά τι αποφασίστηκε στη διυπουργική σύσκεψη ύστερα από την καταγέλαστη και ανεύθυνη αρχική αναγγελία που επέτρεπε ελεύθερη κυκλοφορία μόνο στα EV.
Σε ισχύ τίθεται από τις 25 Οκτωβρίου 2021 το μέτρο του «Καθαρού Δακτυλίου» στο κέντρο της Αθήνας. To Μαξίμου αναγκάστηκε να ξαναβάλει το θέμα επί τάπητος, ύστερα από τον σάλο που δημιουργήθηκε από την προχειροφτιαγμένη ρύθμιση που είχε αναφανδόν ταξικό πρόσημο και ήταν εκτός ελληνικής οικονομικής πραγματικότητας .
Να θυμίσουμε ότι εν μία νυκτί, το υπουργείο Μεταφορών ανέτρεψε την προηγούμενη ΚΥΑ του Απριλίου, απαγορεύοντας την ελεύθερη κίνηση και στα νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που μέχρι πρότινος κυκλοφορούσαν καθημερινά και χωρίς απαγόρευση στο κέντρο της Αθήνας και αφήνοντας ελεύθερα μόνο τα πανάκριβα EV σε μια πόλη χωρίς σοβαρή υποδομή φόρτισης. Με άλλα, απέκλεισε από την ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο σε όσα αυτοκίνητα κινούνται με αέριο καύσιμο, είτε είναι Euro 5 είτε Euro 6 είτε ολοκαίνουργια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και ύστερα και με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Μάλιστα, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε ότι, «Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, γι’ αυτό θα τον ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”».
Η ρύθμιση αυτή ξεσήκωσε και δικαίως θύελλα αντιδράσεων από πολίτες και φορείς, προκαλώντας κυβερνητική σύναξη κορυφής προκειμένου να υπάρξει συντεταγμένη αναδίπλωση.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν λοιπόν σε διυπουργική σύσκεψη υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, εντός του Δακτυλίου της Αθήνας θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα, τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα, τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 g/km CO2.
Παράλληλα περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των αδειών που θα χορηγηθούν για κατ' εξαίρεση κίνηση εντός του Δακτυλίου ενώ αναθεωρείται προς το αυστηρότερο, το πλαίσιο φορτοεκφορτώσεων. Για τους ελέγχους τήρησης των μέτρων θα τεθεί σε εφαρμογή από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία, αυστηρό σχέδιο αστυνόμευσης.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής και δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος και η εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Δέσποινα Αλεξανδροπούλου.