Βρήκαμε Citroën AX με 480 άλογα!
Εργοστασιακό αγωνιστικό, που μάλιστα οδήγησε ο Jean-Pierre Jarier, αναρτήθηκε σε αγγελία έναντι €60.000. Και ύστερα από λίγο η αγγελία κατέβηκε. Δεν προλάβαμε!
Περιδιαβαίνοντας κατά το προσφιλές συνήθειό μας τα ξένα site μεταχειρισμένων, το μάτι έπεσε σε μια αγγελία για ένα Citroën AX στον ιστότοπο boncoin.fr. Ένα ΑΧ με μοτέρ 480 άλογα! Σωστά διαβάσατε, όπως κι εμείς σωστά διαβάσαμε πόσα ζητούσαν: 60.000 ευρώ.
Προφανώς με τέτοια τιμή δεν επρόκειτο για όποιο AX να ’ναι. Μιλάμε για ένα από τα μόλις τέσσερα Citroën AX 1.6 Turbo Superproduction που εξελίχτηκαν για να συμμετάσχουν στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Supertourisme του 1988. Και το περί ου ο λόγος είναι το κομμάτι που εμπιστεύτηκε το εργοστάσιο στα χέρια του πρώην οδηγού της Formula 1, Jean-Pierre Jarier.
Για την Ιστορία βέβαια να πούμε ότι, το 1988, τον τίτλο στο πρωτάθλημα τον πήρε ο Jean Ragnotti με Renault 21 Turbo. Κι αν αναρωτιέστε με τι αυτοκίνητα τα έβαζε αυτό το AX στις πίστες, να σας πούμε πως υπήρχαν Audi 200 Quattro, Peugeot 505, Porsche 911 bi-turbo και Renault 21 Turbo 4x4.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Citroën AX Sport 1987-1991
Φυσικά, όπως καλά παρατηρείτε, το αμάξωμα από πολυεστέρα δεν έχει τίποτα κοινό με το τυπικό καβούκι του AX, εκτός από τη συγκράτηση της πίσω πόρτας. Σημειώστε επίσης το μέγεθος των τροχών και την πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος. Κάτω από καπό αυτό του AX, που προφανώς δεν είναι street legal, έρχεσαι αντιμέτωπος με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.580 cc με δύο εκκεντροφόρους, δεκαέξι βαλβίδες -που ψύχονται με νάτριο, παρακαλώ- που αποδίδει μέγιστη ισχύ 480 ίππων.
Εδώ να διευκρινίσουμε ότι οι προγενέστερες εκδόσεις του Citroën AX Turbo Superproduction, του 1987 και των αρχών του 1988, έβγαζαν «μόλις» 330 και 380 άλογα αντίστοιχα. Αλλά αυτά φορούσαν το μικρό μοτέρ των 1.360 cc, φυσικά πάντα υπερτροφοδοτούμενο.
Όπως καταλαβαίνετε, από το AX που μπορούσε να αγοράσει ο καθένας, σχεδόν τίποτα δεν παρέμεινε ίδιο πάνω στο AX Turbo Superproduction, και το κομμάτι που βλέπετε στις φωτογραφίες βρίσκεται σε σχεδόν τέλεια κατάσταση. Αγοράστηκε από τον Dianelson το 1996 και στη συνέχεια αποκαταστάθηκε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση με τη βοήθεια του Force Motorsport.
Πριν από ένα μήνα περίπου, το είχαμε ξαναδεί σε δημοπρασία από τον οίκο Aguttes, με εκτίμηση ανάμεσα στις 60 με 80 χιλιάδες ευρώ. Αλλά δεν βρέθηκε αγοραστής για να το χτυπήσει. Και το ξανάδαμε στο boncoin.fr, απ’ όπου στη συνέχεια περιέργως αποσύρθηκε.