Μη χρησιμοποιείτε τη μεσαία πίσω θέση στα νέα SΕΑΤ Arona και Ibiza, και στο VW Polo!
Σχετικά με την ακούσια απασφάλιση της αριστερής πίσω ζώνης ασφαλείας στα SΕΑΤ Arona και Ibiza και στο VW Polo, η επίσημη σύσταση είναι να μην χρησιμοποιείται η μεσαία θέση.
Εκπρόσωπος της VW δήλωσε στο Autocar ότι η ανάκληση για το πρόβλημα της απασφάλισης στη αριστερή ζώνη του πίσω καθίσματος, θα διεξαχθεί σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές κάθε χώρας, οι οποίες επίσης εγκρίνουν τα μέτρα ανάκλησης της ασφάλειας.
«Ως άμεση δράση, θα ενημερώσουμε τους πελάτες και θα συμβουλεύσουμε να μην χρησιμοποιούν οι επιβάτες το μεσαίο πίσω κάθισμα των σημερινών μοντέλων Polo (VI), μέχρι τα αυτοκίνητα να είναι εξοπλισμένα με το επανασχεδιασμένο στήριγμα στις ζώνες ασφαλείας».
Να θυμίαουμε, ότι ένα πρόβλημα στη ζώνη ασφαλείας, που μπορεί να αφήσει έναν από τους πίσω επιβάτες χωρίς συγκράτηση, παρουσιάστηκε κατά τη δοκιμή ελιγμού υψηλής ταχύτητας στα SΕΑΤ Arona, SΕΑΤ Ibiza και Volkswagen Polo.
Το φινλανδικό περιοδικό αυτοκινήτου Tekniikan Maailma διαπίστωσε ότι η αριστερή πίσω πόρπη και στα τρία μοντέλα, τα οποία βασίζονται στην Πλατφόρμα MQB Α0 του ομίλου Volkswagen, όταν αυτά μετέφεραν πέντε επιβάτες απασφαλιζόταν.
Η δυσλειτουργία φαίνεται να σχετίζεται με τη θέση της μεσαίας πόρπης, η οποία είναι τοποθετημένη ελαφρώς υψηλότερα από αυτή που βρίσκεται στα αριστερά της. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής αλλαγής λωρίδας με υψηλή ταχύτητα προς τα αριστερά, το βάρος του αριστερού επιβάτη πιέζει την αριστερή πόρπη πάνω στη δεξιά πόρπη, υπό τέτοια γωνία, έτσι ώστε αυτή πατάει το κουμπί, απελευθερώνοντας τη ζώνη (βλ. εικόνα).
Το Tekniikan Maailma ανέφερε ότι αυτό συνέβη σε πολλές περιπτώσεις για καθένα από τα παραπάνω μοντέλα. Το περιοδικό δοκίμασε δύο Arona για να επιβεβαιώσει ότι το πρόβλημα δεν ήταν απομονωμένο σε ένα από αυτά τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Είπε δε ότι το πρόβλημα δεν είχε εντοπιστεί σε προηγούμενες δοκιμές, καθώς αυτές δεν είχαν διεξαχθεί με πέντε επιβάτες στη καμπίνα.
«Σύμφωνα με την κρίση μας, η απασφάλιση προκαλείται από σχεδιαστικό σφάλμα», ανέφερε το περιοδικό σε δήλωσή του. «Η πιο εύκολη λύση για το πρόβλημα θα ήταν είτε να μειωθεί ή να επιμηκυνθεί ο ιμάντας πρόσδεσης της μεσαίας πόρπης κατά μερικά εκατοστά».
Η SEAT επιβεβαίωσε ότι εντόπισε το ίδιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια νέων δοκιμών. Εκπρόσωπος της ισπανικής φίρμας δήλωσε: «Εργαζόμαστε πάνω σε πιθανές λύσεις, γι’ αυτό και θα σας ενημερώσουμε για την τελική απόφαση το συντομότερο δυνατό».
Η Volkswagen θεωρείται επίσης ότι δοκιμάζει το Polo για την επίλυση του ίδιου προβλήματος και ότι επίσης, θα δώσει διευκρινίσεις και απάντηση μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι.