Το collision prevention assist μειώνει κατά 40% τα ατυχήματα

Το collision prevention assist μειώνει κατά 40% τα ατυχήματα

Τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτόνομης πέδησης μειώνουν κατά 40% τις συγκρούσεις.

Έρευνες του ινστιτούτου για την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων, στην Αμερική, δείχνουν ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων που λειτουργούν με κάμερες ραντάρ και συνδέονται με το σύστημα πέδησης μειώνουν σημαντικά τις συγκρούσεις, σώζοντας ζωές και περιουσίες.

Τα συστήματα αυτά προειδοποιούν τον οδηγό όταν το όχημα πλησιάζει με μεγάλη ταχύτητα άλλο αυτοκίνητο που κινείται πολύ πιο αργά ή είναι ακινητοποιημένο. Ταυτόχρονα προετοιμάζουν το σύστημα πέδησης για την μέγιστη απόδοση, και εν τέλει ενεργοποιούν τα φρένα, αν ο οδηγός αργήσει να αντιδράσει. Αυτού του είδους η τεχνολογία μειώνει τις συγκρούσεις κατά 40%. Το αντίστοιχο νούμερο για τα φθηνότερα, λιγότερο εξελιγμένα συστήματα, που δεν ενεργοποιούν τα φρένα, είναι 23%.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους τραυματισμούς που προκαλούνται στις από πίσω συγκρούσεις, τα συστήματα που χρησιμοποιούν τα φρένα φέρνουν μείωση της τάξης του 42%, ενώ η σκέτη προειδοποίηση, χωρίς την χρήση των φρένων, μόλις 6%.

Τα συστήματα αυτά προς το παρόν διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό μόνο των σχετικά ακριβών αυτοκινήτων, ενώ στα φθηνότερα, αν υπάρχει αυτού του είδους η τεχνολογία, είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού. Παρόλα αυτά σύντομα μπορεί αυτό να αλλάξει. Τον Σεπτέμβριο δέκα μεγάλοι κατασκευαστές συμφώνησαν με τις ομοσπονδιακές αρχές για να κάνουν σταδιακά αυτού του είδους την τεχνολογία μέρος του βασικού εξοπλισμού. Κάτι ανάλογο είχε γίνει και παλαιότερα, όταν αποφασίστηκε το ABS και ο αερόσακκος οδηγού να γίνουν στάνταρ εξοπλισμός.

Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το πότε η συμφωνία αυτή θα εφαρμοστεί στην πράξη από όλους και πέρα από την αμερικανική ήπειρο, ωστόσο τα ευρήματα της έρευνας είναι μια μορφή πίεσης προς αυτή την κατεύθυνση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube