Ποιο μικρό SUV έχει τα καλύτερα φρένα;
Η δεύτερη αναφορά μας για τα καλύτερα φρένα αφορά την κατηγορία των B-SUV που είναι και η δημοφιλέστερη της αγορά στη χώρα μας με ποσοστό πάνω από 26% των συνολικών ταξινομήσεων.
Ύστερα από την πρώτη αναφορά μας σχετικά με τα καλύτερα φρένα ανά κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των σουπερμίνι, ήρθε και η δεύτερη. Τα B-SUV που αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία στα καινούργια αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, εκπροσωπώντας πάνω από το ¼ των ταξινομήσεων.
Η κατηγορία των B-SUV συντίθεται από 25 μοντέλα. Από αυτά, στον πίνακα που θα δείτε παρακάτω απουσιάζουν τρία: Το Kia Soul του οποίου δεν έχουμε δοκιμάσει την πρόσφατη γενιά, το Ford Ecosport που δεν υπάρχει πλέον στον τιμοκατάλογο της ελληνικής Ford και το Dacia Spring που δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα, αλλά είναι και 100% ηλεκτρικό οπότε δεν περιλαμβάνεται στον πίνακά μας.
Αξιολογούμε τα φρένα όλων των μοντέλων που ανήκουν στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, τα B-SUV.
Φυσικά για λόγους τάξης και υπενθύμισης θα επαναλάβουμε τη «μεθοδολογία». Και αυτή μπαίνει εντός εισαγωγικών, καθώς τα στοιχεία είναι αποτέλεσμα της άντλησης των μετρήσεων στα φρένα από την databank του DRIVE και όχι μιας ξεχωριστής, κοινής μέτρησης. Ας τη δούμε λοιπόν.
Καταρχήν, για τις επιδόσεις έχουμε πάρει τις καλύτερες που έχει πετύχει ένα αυτοκίνητο σε επίπεδο μοντέλου. Δηλαδή, στην περίπτωση που έχουμε μετρήσει περισσότερες από μία εκδόσεις, που είναι και η συνηθέστερη περίπτωση, πήραμε την κορυφαία των μετρήσεων στα φρένα ανεξάρτητα αν ήταν ντίζελ, βενζίνη, bi-fuel ή υβριδικό. Από αυτές έχουν αποκλειστεί οι σπορ εκδόσεις που πολύ συχνά φορούν πιο φαρδιά λάστιχα, είναι χαμηλωμένες και με πιο σκληρή ανάρτηση. Και οι 100% ηλεκτρικές εκδόσεις, λόγω βάρους και συχνά ισχυρότερων φρένων.
To δεύτερο σημείο που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι τα αυτοκίνητα ναι μεν έχουν δοκιμαστεί σε κοινό πεδίο, αλλά εκ των πραγμάτων με διαφορετικές καιρικές συνθήκες (υγρασία, θερμοκρασία και ηλιοφάνεια) και κατάσταση του δρόμου όσον αφορά στη σκόνη -μετρήσεις σε βρεγμένο έχουν απορριφθεί.
Τα λάστιχα όλων των αυτοκινήτων ήταν σε πολύ καλή έως άριστη κατάσταση, καθώς οι μετρήσεις γίνονται με τα αυτοκίνητα καινούργια και με λιγότερο από 1.500 km στο οδόμετρο.
Η πάγια μεθοδολογία της μέτρησης στο DRIVE συντίθεται από επιβραδύνσεις μέχρι ακινητοποιήσεως και για αρκετές φορές. Ο λόγος είναι ότι τα φρένα πετυχαίνουν τις καλύτερες τιμές επιβράδυνσης όταν φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Οπότε προϊόντων των επαναλήψεων, η επίδοση βελτιώνεται. Μόλις στη ν φορά αρχίσει να μεγαλώνει η απόσταση απόσταση ακινητοποίησης σημαίνει πως έχουμε πιάσει την καλύτερη επίδοση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι στον πραγματικό κόσμο, κανένας οδηγός δεν θα πιάσει αυτή την επίδοση σε ένα φρενάρισμα πανικού, καθώς τα φρένα του θα είναι κρύα.
Και μην ξεχνάτε ότι η μέτρηση που αναγράφεται είναι απόσταση που δεν περιλαμβάνει την αντίδραση του οδηγού ούτε εκείνον τον απειροελάχιστο χρόνο μέχρι το πεντάλ να πατηθεί με όλη τη δύναμη. Με άλλα λόγια, ένας οδηγός χρειάζεται κάτι λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο έως 3,5" μεταξύ της αναγνώρισης ενός αντικειμένου ή ενός κινδύνου στον δρόμο και της ενεργοποίησης των φρένων. Εύρος που έχει να κάνει με το αν βρίσκεται σε εγρήγορση ή όχι.
Ο χρόνος αντίδρασης πέδησης ή Brake Reaction Time που χρησιμοποιείται συνήθως στους υπολογισμούς είναι τα 2,5 δευτερόλεπτα που είναι και ο μέσος χρόνος του 90% των οδηγών, βάσει ερευνών. Έτσι στη μέτρηση 50-0 km/h, θα πρέπει να προσθέσεις στον πραγματικό κόσμο ακόμη 34,7 m.
Ακόμη όμως κι αν υποθέσουμε ότι ανήκεις σε εκείνο το καλό κομμάτι του 10% με BRT 1", χρειάζεται να προσθέσεις ακόμα 13,9 m. Δηλαδή 1,5 φορά πάνω από το καθαρό κομμάτι του φρεναρίσματος. Δεν το λες και λίγο! Για κάντε τις πράξεις με 110 km/h που το αυτοκίνητο διανύει 30,6 m κάθε δευτερόλεπτο...
Τέλος, πέραν από τις κλασικές μετρήσεις ακινητοποίησης 50-0, 80-0, 100-0 km/h και 110-0 km/h, περιλάβαμε και την επιβράδυνση 110-50 km/h που αντιπροσωπεύει πιο αξιόπιστα την επιβραδυντική ικανότητα του αυτοκινήτου, αφαιρώντας την ευαισθησία του ABS στη μικρή ταχύτητα που αλλοιώνει σημαντικά τα συμπεράσματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς είναι η υγεία των φρένων σας;
Πριν όμως διαβάσετε τον πίνακα, να επαναλάβουμε για ακόμη μία φορά ότι οι επιδόσεις που βλέπετε αποτελούν ενδείξεις της ικανότητας των φρένων κάθε μοντέλου και όχι απαραίτητα συγκρίσιμα στοιχεία.
Μέτρηση km/h | |||||
50-0 | 80-0 | 100-0 | 110-0 | 110-50 | |
Επίδοση σε μέτρα | |||||
Ford Puma | 8,9 | 22,5 | 35,5 | 42,7 | 33,8 |
VW Taigo | 9,3 | 23,2 | 35,8 | 43,7 | 34,4 |
Audi Q2 | 8,9 | 22,9 | 35,8 | 43,7 | 34,8 |
VW T-Roc | 9,3 | 23,8 | 36,8 | 44,7 | 35,4 |
Toyota Yaris Cross | 8,9 | 23,1 | 36,7 | 44,4 | 35,5 |
Opel Mokka | 9,3 | 23,4 | 36,9 | 45,1 | 35,8 |
Renault Captur | 9,2 | 24,0 | 36,4 | 45,1 | 35,9 |
Hyundai Kona | 9,3 | 23,5 | 37,1 | 45,4 | 36,1 |
SEAT Arona | 9,5 | 24,3 | 37,7 | 46,0 | 36,5 |
VW T-Cross | 9,3 | 23,6 | 37,5 | 45,9 | 36,6 |
Škoda Kamiq | 9,7 | 24,3 | 38,6 | 46,4 | 36,7 |
Hyundai Bayon | 9,9 | 24,2 | 38,2 | 46,8 | 36,9 |
Jeep Renegade | 9,8 | 24,5 | 38,1 | 46,7 | 36,9 |
Opel Crossland | 9,8 | 25,3 | 39,1 | 47,0 | 37,2 |
Citroën C3 Aircross | 9,7 | 25,3 | 39,0 | 47,1 | 37,4 |
Peugeot 2008 | 8,9 | 24,1 | 36,9 | 46,4 | 37,5 |
Nissan Juke | 9,3 | 24,3 | 37,8 | 46,8 | 37,5 |
Dacia Sandero Stepway | 9,6 | 23,5 | 37,4 | 47,1 | 37,5 |
FIAT 500X | 9,7 | 24,7 | 38,5 | 47,7 | 38,0 |
Suzuki Vitara | 9,5 | 24,1 | 38,1 | 47,6 | 38,1 |
DS 3 Crossback | 9,4 | 24,7 | 38,8 | 47,6 | 38,2 |
Kia Stonic | 9,6 | 24,4 | 38,2 | 47,9 | 38,3 |