Οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες από τους άντρες στα τροχαία

Οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες από τους άντρες στα τροχαία

Μια γυναίκα είναι 73% πιθανότερο να τραυματιστεί σοβαρά σε μετωπική σύγκρουση σε σύγκριση με έναν άντρα.

Οι γυναίκες έχουν σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα τραυματισμού ή θανάτου σε τροχαία ατυχήματα σύμφωνα με σχετικές έρευνες, όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα του βρετανικού Autoexpress.

Πιο συγκεκριμένα, μελέτη του Κέντρου Εφαρμοσμένης Βιομηχανικής στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια (ΗΠΑ) έδειξε πως μια γυναίκα που φορά ζώνη ασφαλείας είναι 73% πιθανότερο να τραυματιστεί σοβαρά σε μετωπική σύγκρουση σε σύγκριση με έναν άντρα. Επιπλέον, ερευνητές από τη Σουηδία αναφέρουν πως οι γυναίκες επιβάτες αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο κακώσεων σε οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς λόγω των μικρότερων διαστάσεων που έχουν κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τους άντρες τα καθίσματα τις εκτοξεύουν μακρύτερα λειτουργώντας ως τραμπολίνο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προειδοποιεί ότι οι γυναίκες έχουν 47% μεγαλύτερη πιθανότητα από τους άνδρες να τραυματιστούν σοβαρά σε τροχαία, όταν οι ερευνητές ελέγχουν για παράγοντες όπως το ύψος, το βάρος, η χρήση ζώνης ασφαλείας και η ένταση της σύγκρουσης.

woman driving

Οι κούκλες που χρησιμοποιεί ο οργανισμός Euro NCAP στις δοκιμές πρόσκρουσης ήταν βασισμένες στο μέσο αντρικό σώμα (ύψος 1,75 m και βάρος 75 kg) μέχρι και το 2015, οπότε και προστέθηκε μια νέα κούκλα που αντιπροσωπεύει τις κοντύτερες και ελαφρύτερες γυναίκες. Βέβαια όπως αναφέρει ο Richard Schram, τεχνικός διευθυντής του Euro NCAP, μέσα στα πρώτα 20 χρόνια των δοκιμών δεν είχε τόσο σημασία το είδος της κούκλας που χρησιμοποιούσαν καθώς οι δομές των αυτοκινήτων ήταν πολύ αδύναμες. Ο λόγος που ο οργανισμός επέλεξε ένα μέσο άντρα είναι πως αυτή η κούκλα κάλυπτε το 49% του πληθυσμού της Ευρώπης και το 76% των θανάτων σε τροχαία.

Μιλώντας για τους αυξημένους κινδύνους τραυματισμού των γυναικών, ο Richard Schram δήλωσε: «Βιολογικά, οι γυναίκες είναι ελαφρώς πιο αδύναμες και το γεγονός ότι οι γυναίκες κάθονται πιο κοντά στο τιμόνι είναι ένας παράγοντας. Υπάρχει διαφορά μεταξύ αντρών και γυναικών. Το αναγνωρίζω αυτό και επίσης αναγνωρίζω πως μπορεί να είναι δύσκολο για της γυναίκες να το αποδεχτούν. Όμως αυτό δεν είναι ένα εύκολο πρόβλημα για να λυθεί. Θα μπορούσαμε να πούμε το ίδιο και για τους  ηλικιωμένους, καθώς ούτε αυτοί ανήκουν στο μέσο όρο. Οι ηλικιωμένοι είναι πιο ευάλωτοι από τους μέσους οδηγούς λόγω πιο αδύναμων οστών και χαμηλότερης μυικής μάζας. Τώρα που έχουμε λύσει τόσα πολλά θέματα μπορούμε να ασχοληθούμε και με τα άκρα. Γιατί αν έχεις λύσει αρκετά στη μέση, τα πάνω και κάτω άκρα γίνονται πιο σημαντικά. Όλοι παλεύουν για να κάνουμε τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή.»

Πηγή: Autoexpress

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube