Ευρώπη: Νέα υποχρεωτικά συστήματα στα αυτοκίνητα;
Η οδική ασφάλεια αποτελεί ανησυχία ευρωπαϊκής κλίμακας, καθώς κάθε χρόνο καταγράφονται 25.000 θάνατοι και 135.000 σοβαροί τραυματισμοί στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Τα ετήσια στοιχεία των οδικών συμβάντων δραστηριοποίησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τη θέσπιση πρόσθετων βοηθημάτων ασφαλείας στα παντός είδους οχήματα. Το όργανο που απαρτίζεται από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης επικύρωσε αυτή την πρόταση...
Βάσει λοιπόν των παραπάνω, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενδέχεται σύντομα να κληθούν να εγκαταστήσουν πρόσθετες συσκευές ασφαλείας στα καινούργια τους αυτοκίνητα και βαν, ενώ αργότερα στα φορτηγά και στα λεωφορεία. Η πρόταση πρέπει να περάσει εν αρχή από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά δεν έχει ακόμη οριστεί ημερομηνία για την έναρξη της συζήτησης. Εάν ψηφιστεί από τους ευρωβουλευτές, ο νέος εξοπλισμός θα είναι υποχρεωτικός εντός τριών ετών από την ψήφισή του.
Για την Κομισιόν, αυτά τα νέα μέτρα θα μπορούσαν να σώσουν χιλιάδες ζωές και έτσι να βοηθήσουν να προσεγγιστεί ο μακροπρόθεσμος στόχος της ΕΕ για μηδενικούς θανάτους και μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι το 2050.
Ποια συστήματα ασφαλείας όμως θα πρέπει να έχουν σε ένα εγγύς στο μέλλον τα IX, τα φορτηγά και τα λεωφορεία στην Ευρώπη;
Για τα αυτοκίνητα
-Προηγμένο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης
Για τα αυτοκίνητα και τα βαν
- Καταγραφέας οδικών δεδομένων
- Βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας
- Παρμπρίζ με κρύσταλλο ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης με ποδηλάτη ή πεζό
Για τα αυτοκίνητα, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία
- Σύστημα κλειδώματος με αλκοολόμετρο
- Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης και υπνηλίας
- Σήμα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
- Έξυπνο βοήθημα ταχύτητας
- Κάμερα οπισθοπορείας
Για τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία
-Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
Για τα φορτηγά και τα λεωφορεία
- Σύστημα ανίχνευσης ευάλωτων χρηστών του δρόμου
- Βελτιωμένη άμεση ορατότητα των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου από το κάθισμα του οδηγού