Απειλή για την οδική ασφάλεια τα ανήσυχα παιδιά στο αυτοκίνητο

Απειλή για την οδική ασφάλεια τα ανήσυχα παιδιά στο αυτοκίνητο

Αποκαλυπτική έρευνα της Nissan για τις «μάχες» που δίνονται από τα παιδιά στο πίσω κάθισμα που αποσπούν την προσοχή των γονιών.

Σύμφωνα με έρευνα της Nissan, το 63% των γονέων δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν στην οδήγηση όταν τα παιδιά τους προκαλούν αναστάτωση μέσα στο αυτοκίνητο.

Οι 5.000 γονείς που συμμετείχαν στην έρευνα οδηγούν κατά μέσο όρο δύο ώρες και 54 λεπτά την εβδομάδα με τα παιδιά τους μέσα στο αυτοκίνητο, κάτι που αντιστοιχεί σε έξι ημέρες το χρόνο.

Η προσοχή των γονέων αποσπάται από τα ανήσυχα παιδιά τους, με αποτέλεσμα να μην έχουν τα μάτια τους διαρκώς στο δρόμο και να μην κρατούν πάντα το τιμόνι και με τα δύο χέρια. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν πως έχουν περάσει με κόκκινο φανάρι, έχουν ξεχάσει να βγάλουν φλας, έχουν φρενάρει απότομα, έχουν αλλάξει λωρίδα χωρίς να το θέλουν ή έχουν αναγκαστεί να ακινητοποιήσουν στο όχημα λόγω της φασαρίας στα πίσω καθίσματα.

Οι πιο ενοχλητικές συμπεριφορές των παιδιών είναι οι φωνές και τα κλάματα (65%), οι μάχες μεταξύ φίλων ή αδερφών στα πίσω καθίσματα (58%), οι κλωτσιές στο πίσω μέρος του καθίσματος του οδηγού (49%), το λύσιμο των ζωνών ασφαλείας (43%) και το πέταγμα παιχνιδιών στην καμπίνα του αυτοκινήτου (39%).

Όλα αυτά κάνουν τους γονείς να αγχώνονται, να μαλώνουν με το σύντροφό τους και να φτάνουν καθυστερημένα στον προορισμό τους. Για να αποφύγουν τα χειρότερα, το 15% των οδηγών αποφεύγει τις εθνικές οδούς ή τους πολυσύχναστους δρόμους όταν έχει τα παιδιά στο αυτοκίνητο, το 37% προσπαθεί να τους αποσπάσει την προσοχή με τάμπλετ ή smartphone, το 41% με διάφορα παιχνίδια, το 22% με γλυκίσματα και το 53% με μουσική και τραγούδια.

Ενδεικτικό είναι πως ένας στους τρεις γονείς (34%) δηλώνει πως θα ήθελε το επόμενό τους αυτοκίνητο να έχει συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και το ενεργό cruise control. Τέτοιου είδους τεχνολογία είναι και το ProPILOT της Nissan που βοηθά τον οδηγό με το τιμόνι, το γκάζι και το φρένο σε περίπτωση ανάγκης.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube