Ανάκληση Mazda3 για αλλαγή του σήματος στο τιμόνι!
Η πρώτη γενιά του Mazda3 έχει βγει στη σύνταξη πριν σχεδόν από 15 χρόνια, αποτελεί ωστόσο αντικείμενο ανάκλησης-έκπληξης: Το σήμα στο τιμόνι που θα μπορούσε να επιδεινώσει τα τραύματα του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος.
Κανείς σοβαρός κατασκευαστής δεν παίζει με την ασφάλεια. Μπορεί το πρώτο Mazda3 να ολοκλήρωσε την καριέρα του το 2006, η ιαπωνική φίρμα όμως αναγκάζεται τώρα να ανακαλέσει κάμποσες δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Το πρόβλημα αφορά τον αερόσακο οδηγού που όμως δεν έχει να κάνει με την προμηθεύτρια Takata και το θηριώδες σκάνδαλο με τον ελαττωματικό εξοπλισμό.
Σε αυτήν την περίπτωση αφορά τον λογότυπο στο τιμόνι που έχει μπει στο μικροσκόπιο. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό το διακοσμητικό πλαστικό κομμάτι χάνει τις μηχανικές ιδιότητές του και μπορεί να γίνει εύθραυστο. Και τότε υπάρχει κίνδυνος να σπάσει σε περίπτωση ενεργοποίησης του αερόσακου και τα θραύσματά του να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό.
Για να διορθωθεί αυτό, η Mazda προχωρά στην αντικατάσταση του καλύμματος του τιμονιού, μια διαδικασία αποκατάστασης που διαρκεί από 35 έως 40 λεπτά. Όλες οι μονάδες υπό ανάκληση αντιστοιχούν στην ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου που κατασκευάστηκε μεταξύ 18 Φεβρουαρίου 2003 και 22 Ιουνίου 2006. Καθώς πρόκειται για ανάκληση ασφάλειας, τα ανταλλακτικά και το κόστος εργασίας επιβαρύνουν τον κατασκευαστή.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η ειδοποίηση των ιδιοκτητών γίνεται με συστημένη αλληλογραφία. Αλλά δεδομένου ότι αυτή η καμπάνια απευθύνεται σε ένα μοντέλο που πιθανότατα και κατά πλειονότητα έχει εγκαταλείψει το επίσημο δίκτυο της φίρμας εδώ και πολύ καιρό, δεν είμαστε σίγουροι ότι οι ειδοποιήσεις θα φτάσουν στον προορισμό τους. Ειδικά για την Ελλάδα δε, όπου η φίρμα έμεινε για χρόνια χωρίς αντιπροσώπευση, να επισημάνουμε ότι η σημερινή αντιπροσωπεία διαθέτει στον επίσημο ιστότοπό της online εργαλείο για τις ανακλήσεις. Οπότε αν υποπτεύεστε ότι κατέχετε ένα από τα υπό ανάκληση αυτοκίνητα, πατήστε εδώ.