Τον χαβά τους τα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Κι ενώ βρισκόμαστε στην αρχή ενός εμπορικού πολέμου, μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, οι ευρωπαίοι καταναλωτές φαίνεται πως συνεχίζουν να προτιμούν τα κινεζικά αυτοκίνητα.
Παρά τα όσα ακούγονται περί δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα, οι ευρωπαίοι φαίνεται (προς ώρας τουλάχιστον) πως εξακολουθούν να βλέπουν με καλό μάτι μοντέλα που προέρχονται από την Άπω Ανατολή.
Καθ' όλη τη διάρκεια του Αυγούστου, εταιρείες όπως η BYD και η MG σημείωσαν επιτυχίες στις πωλήσεις τους. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, ξεπέρασαν ακόμα και ευρωπαϊκές εταιρείες, πιστοποιώντας έτσι την δουλεία, τον εύπεπτο σχεδιασμό και την τεχνογνωσία τους.
Τα κινεζικά αυτοκίνητα συνεχίζουν την επέλασή τους στην Ευρώπη
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H MG δείχνει τον δρόμο στους Κινέζους
Το MG4, το ηλεκτρικό χάτσμπακ της MG, τα πηγαίνει περίφημα στην Ευρώπη, καθώς βρίσκεται στη λίστα με τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά. Στην λίστα με τα πιο δημοφιλή μοντέλα βρίσκονται και άλλα κινεζικά αυτοκίνητα.
Το MG ZS, το μικρό SUV της MG (σε άκρως ανταγωνιστική τιμή και εντός ελληνικής αγοράς), βρίσκεται και αυτό μέσα στα πρώτα 50 αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη (θέση 44).
Οι συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις για τη μάρκα τον Αύγουστο του 2023 ήταν σχεδόν τριπλάσιες από ό,τι τον ίδιο μήνα πέρυσι. Συγκεκριμένα, η εταιρεία που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της SAIC, πούλησε 14.411 αυτοκίνητα, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι πούλησε 5.338 αυτοκίνητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η MG κατάφερε να πουλήσει περισσότερες μονάδες τον περασμένο μήνα από τις Volvo, Suzuki και Mini.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS 1.0 T-GDi
Η BYD, συνεπικουρούμενη από το αυξανόμενο ευρωπαϊκό της αποτύπωμα, πούλησε 2.685 αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα. Πρόκειται για μία αξιοσημείωτη βελτίωση, αν αναλογιστούμε ότι τον Αύγουστο του 2022 παρέδωσε 122 αντίτυπα.
Tη μερίδα του λέοντος κατείχε με συντριπτικό ποσοστό το Atto 3, με 2.559 αυτοκίνητα. Το κόμπακτ SUV της BYD κατάφερε ακόμη και να ξεπεράσει σε πωλήσεις γνωστά και μη εξαιρετέα αυτοκίνητα όπως η Mercedes E-Class και η BMW Series 5 και Series 4.
Η Polestar είδε παρόμοια αποτελέσματα, με όλα τα οχήματά της να προέρχονται πλέον από την Κίνα. H αύξηση των πωλήσεων, εν συγκρίσει με το ίδιο διάστημα πέρυσι αγγίζει το 250%.
Συνολικά, οι αποστολές κινεζικών υβριδικών ή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 112% τους πρώτους επτά μήνες του 2023 και ένα εκπληκτικό 361% από το 2021.
H ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας αναζητούν νέα πλοία για τη μεταφορά οχημάτων. Την ίδια στιγμή, η ΕΕ, εξετάζει τη λήψη μέτρων (δασμούς) για να ανακόψει την πορεία των κινεζικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η Γαλλία έγινε η πρώτη χώρα της Ευρώπης που θα εξαιρέσει τα κινεζικά αυτοκίνητα από τις κρατικές επιδοτήσεις, που αφορούν την αγορά των EV.
Κατά τα λοιπά, αυξημένες πωλήσεις παρουσίασαν η Jeep, η Lexus, η CUPRA, η Renault, αλλά και η Tesla, ιδίως λόγω Model Y (30.679 αυτοκίνητα).