Ταξινομήσεις Αυγούστου: Τα υβριδικά ανεβαίνουν
Οι ταξινομήσεις του Αυγούστου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.
Οι ταξινομήσεις στη χώρα μας συνεχίζουν να διαγράφουν ανοδική πορεία, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις καινούριων οχημάτων για το μήνα Αύγουστο παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 19%, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2022 (10.371 έναντι 8.658 αυτοκινήτων).
Τη μερίδα του λέοντος στις ταξινομήσεις συγκεντρώνουν ακόμα τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα
Η κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, βάσει ταξινομήσεων είναι αυτή των μοντέλων Β-Segment. Παρά την ανεπαίσθητη πτώση της κατά 2,6% εξακολουθεί να συγκεντρώνει ποσοστό άνω του 50% επί των συνολικών ταξινομήσεων (51,4%). Μάλιστα, τα οχήματα της κατηγορίας Β βρίσκονται στην κορυφή από την αρχή του χρόνου, με ποσοστό 53,1%.
Ιδιαίτερα μεγάλη άνοδο σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο αποτυπώνεται στις ταξινομήσεις των αυτοκινήτων πόλης (Α-Segment). Tα εν λόγω αυτοκίνητα είδαν τα ποσοστά τους να ανεβαίνουν κατά 11,1%, αγγίζοντας πλέον το 19,1%. Στον αντίποδα, η κατηγορία C, είδε τα ποσοστά της να μειώνονται κατά σχεδόν 10% (9,9%). Παρά ταύτα όμως διατηρεί τη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων του Αυγούστου με ποσοστό 22,4% αλλά και των συνολικών ταξινομήσεων του έτους με 29%.
Τόσο στις κατηγορίες B και C την μερίδα του λέοντος κατέχουν τα SUV. Στην κατηγορία Β, τον Αύγουστο σημείωσαν ταξινομήσεις 26,8% (-2% σε σχέση με πέρυσι), ενώ από την αρχή της χρονιάς κατέχουν ένα ποσοστό της τάξης του 25,7 (+0,8% σε σχέση με πέρυσι). Αναφορικά με την κατηγορία C οι ταξινομήσεις είναι μεν πεσμένες κατά 4,8% για τον Αύγουστο (17,8%), αλλά σχετικά με το πρώτο οκτάμηνο του έτους εμφανίζονται σταθερές με πολύ μικρή μείωση 1,2% (20,5% έναντι 21,7%). Η διαφορά των SUV με τα συμβατικά αυτοκίνητα του C-Segment παραμένει μεγάλη. Σε συνολικό ποσοστό 22,4%, το 17,8% αφορά αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σαρώνουν στις ευρωπαϊκές πωλήσεις τα SUV
Τι συμβαίνει όμως στον ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στίβο των καυσίμων; Η ραγδαία άνοδος των υβριδικών συνεχίζεται. Αν λάβουμε υπόψιν μας τα δεδομένα του περασμένου Αυγούστου, τα υβριδικά μοντέλα έχουν αυξηθεί κατά 12,4%, αγγίζοντας πλέον το 35,6%, καλοβλέποντας την κορυφή.
Εκεί παραμένουν τα βενζινοκίνητα, με ποσοστό 39,2%. Να σημειώσουμε βέβαια πως καταγράφουν απώλειες 8,8% εν συγκρίσει με πέρυσι. Πτωτική πορεία παρουσιάζουν και τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ. Το συνολικό ποσοστό των ταξινομήσεων μειωμένο κατά 6,2% φτάνει πλέον το 13%. Βίους αντίθετους διάγουν τα επαναφορτιζόμενα, είτε μιλάμε για αμιγών ηλεκτρικά, είτε για PHEV. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 3,3% καλύπτοντας πλέον ένα ποσοστό της τάξης του 10%. Σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κινήθηκαν τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου και υγραερίου (-0,3% και 0,4% αντίστοιχα).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρωπαϊκή αγορά: Για πρώτη φορά τα EV ξεπέρασαν τα ντίζελ
Συνολικά, το πρώτο οκτάμηνο του έτους οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων μοντέλων αντιπροσωπεύουν ποσοστό 43,5% (-3,7 σε σχέση με το 2022), ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών καλύπτουν το 30% της αγοράς (+2,9%).