Τα 5 νέα SUV της ελληνικής αγοράς
Το 2022 έχει μπει για τα καλά και η αγορά του αυτοκινήτου έχει ήδη αρχίσει να δέχεται τις πρώτες νέες προσθήκες. Εδώ θα εξετάσουμε πέντε άρτι αφιχθέντα SUV μοντέλα, που στοχεύουν το καθένα στο δικό του κοινό.
Μικρά ή μεγάλα, πολυτελή ή value for money, στην αγορά υπάρχουν νέα SUV μοντέλα για όλα τα γούστα και όλες τις απαιτήσεις. Και πως να μην ίσχυε αυτό, όταν τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μία έντονη μεταστροφή του κοινού προς αυτά. Είτε μιλάμε για την Ελληνική, είτε για την Ευρωπαϊκή αγορά, το ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται πλέον είναι ελευθέρου χρόνου.
Η τάση αυτή του κοινού -και ακολούθως η κάλυψη των αναγκών από τους κατασκευαστές- αποτελεί μία win-win συνθήκη, από την οποία όλοι βγαίνουν κερδισμένοι. Το γιατί θα το ανακαλύψουμε σε ένα βαθμό παρακάτω, εξετάζοντας πέντε από τις νέες προτάσεις που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας, το τελευταίο διάστημα.
Πρόκειται για μοντέλα που απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά. Που αναβαθμίζουν την πολυτέλεια και την ποιότητα κύλισης στις μετακινήσεις, προσφέρουν εκτός δρόμου δυνατότητες, ευελιξία στο αστικό περιβάλλον και, τελικά, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα καλύψουν τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός.
BMW X3
Από την παρούσα λίστα το μόνο μοντέλο που δεν είναι εντελώς καινούριο αλλά αποτελεί ανανέωση της υπάρχουσας γενιάς είναι η BMW X3. Παρόλα αυτά, οι αλλαγές που υπέστη είναι εκτεταμένες και δεν περιορίζονται μόνο στη δυναμική αναβάθμιση της εξωτερικής εμφάνισης. Ξεκινώντας από το ηλεκτρονικό υπόβαθρο, είναι αυτό που περιμένει κανείς από ένα Premium SUV, εν έτει 2022. Περιλαμβάνει τα πάντα, αρχής γενομένης από το Live Cockpit με τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες που κοσμούν το ταμπλό.
Στο θέμα των κινητήρων, ολόκληρη η διαθέσιμη παλέτα διαθέτει κάποια μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης, mild hybrid είτε ακόμα και plug-in hybrid. Μπορεί κανείς να επιλέξει σύγχρονα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου που διακρίνονται για την ισχύ και την οικονομία τους. Ενδεικτικά, η X3 xDrive30e αποδίδει 292 ίππους με μέση κατανάλωση μόλις 2,0-2,6 lt/100 km! Φυσικά οι επιδόσεις κρίνονται ανάλογες των προσδοκιών ενώ, στο δρόμο, το αυτοκίνητο εκφράζει απόλυτα την οδηγοκεντρική προσέγγιση της Βαυαρικής φίρμας. Με βελτιώσεις στην αεροδυναμική και σε στοιχεία της ανάρτησης, παρουσιάζει ακόμα πιο τονισμένα χαρακτηριστικά άνεσης και αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Την ίδια στιγμή διακρίνεται για την αμεσότητα και την ακρίβεια στον έλεγχο του αμαξώματος.
H X3 σε αριθμούς
Λανσάρισμα Τέλη 2021
Διαστάσεις 4,71 x 1,89 x 1,68 m
Διάμετρος στροφής 12,0 m
Πορτμπαγκάζ 550-1.600 lt
Κινητήρες Βενζίνης 2.0 με 184 και 245 PS, 3.0 με 360 PS, πετρελαίου 2.0 με 150 PS και 190 PS, 3.0 με 286 και 340 PS , PHEV 2.0 με 292 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού -
Ρύποι Από 45 g CΟ2/km
Τιμή Από €55.950
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Ποιότητα κατασκευής και κύλισης
+ Τεχνολογικό υπόβαθρο
+ χώροι
+ Πληθώρα κινητήρων
- Αύξηση κόστους με την προσθήκη έξτρα εξοπλισμού
Διαβάστε τη σχετική δοκιμή
Δοκιμάζουμε τις νέες BMW X3 & X4
Το νέο, απαστράπτων μοντέλο της DS Automobiles θα έπρεπε να βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις αλλά μία μικρή αργοπορία έχει μεταθέσει την κυκλοφορία του για το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Παρόλα αυτά, δεν παύει να αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προσθήκες του νέου έτους. Δομικά βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ χάτσμπακ και crossover. Το μήκος των 4,4 μέτρων το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV. Όσο για την εξωτερική εμφάνιση, ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα και το δυναμισμό.
Αναφορικά με το εσωτερικό, είναι εξίσου προχωρημένο στιλιστικά, με προσοχή στη λεπτομέρεια και με αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Πέρα από τις ψηφιακές οθόνες και τα συνήθη ηλεκτρονικά άνεσης και ασφάλειας, το νέο DS4 Cross εφοδιάζεται με το σύστημα Active Scan suspension. Αυτό, με τη βοήθεια κάμερας διαβάζει το δρόμο μπροστά και ρυθμίζει ανάλογα την απόσβεση της ανάρτησης. Υπάρχει ακόμα ένα ευρύ HUD, σύστημα νυχτερινής όρασης, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και διάφορα άλλα τεχνολογικά καλούδια.
Οι βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τους 130 ίππους, με τα γνωστά σύνολα Puretech της εταιρίας και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης ένα ντίζελ, BlueHDI, ανάλογης ισχύος, καθώς επίσης και μία plug-in hybrid εκδοχή με 225 PS και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 50 km.
Το DS4 Cross σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2022
Διαστάσεις 4,40 x 1,83 x 1,47 m
Διάμετρος στροφής 10,8 m
Πορτμπαγκάζ 439-1.240 lt
Κινητήρες Βενζίνης 1.2 με 130 PS, 1.6 με 180 PS, πετρελαίου 1.5 με 130 PS, PHEV 1.6 με 225 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού -
Ρύποι Από 29 g CΟ2/km
Τιμή Αναμένεται
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Εξωτερική σχεδίαση
+ Τεχνολογικό υπόβαθρο
Kia Sportage
Εάν το ηλεκτρικό EV6 είναι το βασικό όπλο της φίρμας για τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, το νέο Sportage είναι αυτό που κάνει άμεσα αισθητή την αναβάθμιση της Kia, ως κατασκευαστή αυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα μοντέλο με τολμηρό σχεδιασμό και μήκος 4,51 m, που το καθιστά ένα από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις compact SUV. Εντός διαθέτει μία premium αύρα, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και αρκετό εξοπλισμό, από τη βασική έκδοση. Στις καλές εκδόσεις, μάλιστα, συναντάμε δύο οθόνες 12,3” που ενισχύουν τον ψηφιακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Περνώντας στο κομμάτι των κινητήρων, ολόκληρη η γκάμα διαθέτει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, είτε μιλάμε για ήπια υβριδικά, είτε για plug-in hybrid σύνολα. Η ισχύς ξεκινά από τους 150 και φτάνει στους 265 ίππους ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε δυο ή και στους τέσσερις τροχούς. Στο δρόμο, το νέο Kia Sportage είναι ένα από τα πιο ευχάριστα και ικανά μοντέλα της κατηγορίας. Φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, διαθέτει καλή ηχομόνωση και προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Το κόστος κτήσης, βέβαια, δεν είναι ασήμαντο. Αν σκεφτεί όμως κανείς το τι περιλαμβάνει -καθώς και τα επτά χρόνια εγγύησης, συν πέντε χρόνια δωρεάν service- η τιμή του δικαιολογείται απόλυτα.
Το Sportage σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2022
Διαστάσεις 4,51 x 1,86 x 1,64 m
Διάμετρος στροφής 10,9 m
Πορτμπαγκάζ 562-1.751 lt
Κινητήρες Βενζίνης 1.6 με 150, 180 και 230 PS, πετρελαίου 1.6 με 136 PS, PHEV 1.6 με 265 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Dynamic, Titanium, GT-Line, Launch Edition
Ρύποι Από 125 g CΟ2/km
Τιμή Από €29.990
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Ποιότητα κατασκευής και κύλισης
+ Οδική συμπεριφορά
+ χώροι
+ 7 χρόνια εγγύηση
- ευχρηστία πάνελ κλιματισμού/ infotainment
Suzuki S-Cross
Σύμφωνα με τη Suzuki, το νέο S-Cross αποτελεί το καλύτερο οικογενειακό SUV που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Και αυτό, σε μεγάλο βαθμό, αποδεικνύεται στην πράξη. Πρόκειται για ένα μοντέλο με περιορισμένες για τα δεδομένα των C-SUV διαστάσεις (το μήκος του είναι μόλις 4,3 μέτρα), που καταφέρνει όμως να προσφέρει επαρκείς χώρους για 4-5 επιβάτες και 430 λίτρα αποσκευών. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με έμφαση στην εργονομία και στην πρακτικότητα. Αντίστοιχα καλό είναι και το επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, από τη βασική έκδοση. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι ως επί το πλείστον σκληρά, για ένα μοντέλο όμως με τόσο ανταγωνιστική τιμή, αυτό είναι μάλλον λεπτομέρεια.
Αναφορικά με τον κινητήρα, κάτω από το καπό του Suzuki S-Cross συναντάμε το γνωστό BoosterJet των 1,4 λίτρων, με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους, ενώ η ροπή είναι 235 Nm. Στην πράξη δείχνει ζωντανός από χαμηλά και εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 9,1”. Όσο για τη μέση κατανάλωση, κυμαίνεται γύρω στα 7,1 l/100km. Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, παραμένει ουδέτερο και αρκετά συμμετοχικό, ικανοποιώντας αυτόν που του αρέσει η οδήγηση. Με ένα επιπλέον κόστος, μάλιστα, προσφέρεται και το σύστημα τετρακίνησης AllGrip.
Το S-Cross σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2022
Διαστάσεις 4,30 x 1,78 x 1,58 m
Διάμετρος στροφής 10,8 m
Πορτμπαγκάζ 430-1.360 lt
Κινητήρες Βενζίνης 1.4 με 129 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού GL, GL+, GLX, GLX Sunroof
Ρύποι Από 120 g CΟ2/km
Τιμή Από €20.670
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Εργονομία
+ Οδική συμπεριφορά
+ Value for money
- Σκληρότητα πλαστικών
- Έλλειψη γκάμας κινητήρων
Διαβάστε τη σχετική δοκιμή
Test drive: Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip [video]
Volkswagen Taigo
Το νέο μικρό SUV της Volkswagen βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 και αποτελεί ουσιαστικά μια υλοποίηση B-SUV με κουπέ χαρακτήρα. Σε σχέση με τα ήδη υπάρχοντα T-Cross και T-Roc είναι λίγο μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πιο φρέσκο σχεδιαστικά. Εντός διαθέτει πιο ποιοτικά, μαλακά πλαστικά, καθώς επίσης και Digital Cockpit, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και το νεότερο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της VW.
Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από τα 1,0 λίτρα και τους 95 ίππους και φτάνει μέχρι τα 1,5 λίτρα και 150 PS. Πιο ισορροπημένη είναι η έκδοση με το 1.000άρι μοτέρ των 110 ίππων, που εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις και λογική κατανάλωση. Ανάλογα με την περίσταση η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα, μέσω χειροκίνητων κιβωτίων 5/6 σχέσεων ή ενός αυτόματου DSG 7 σχέσεων. Το οδηγικό προφίλ του Taigo είναι παραδοσιακά Volkswagen, παραμένει δηλαδή ασφαλές και ευκολοδήγητο ακόμα και όταν πιεστεί. Στο δρόμο θυμίζει αρκετά Polo, έχοντας μία ελαφρά πιο μαλακή ανάρτηση. Σε κάθε περίπτωση έρχεται να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα προσθήκη στη γκάμα των Γερμανών, που είναι αναμφίβολα η πιο πλούσια σε εναλλακτικές στη μικρότερη κατηγορία των SUV.
Το Taigo σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2022
Διαστάσεις 4,27 x 1,76 x 1,51 m
Διάμετρος στροφής 10,9 m
Πορτμπαγκάζ 440-1.222 lt
Κινητήρες Βενζίνης 1.0 με 95 και 110 PS, 1.5 με 150 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Comfort, Life, Move, Style
Ρύποι Από 124 g CΟ2/km
Τιμή Από €20.050
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Εξωτερική εμφάνιση
+ Ποιότητα και ευρυχωρία καμπίνας
+ διαμέρισμα αποσκευών
- Τραχύτητα κινητήρα 1.0 110 PS ψηλά
- Περιορισμένη γκάμα εκδόσεων