Τα 5 ελληνικά best-seller B-SUV: Ποιο να διαλέξω;
Για τα B-SUV που ξεπερνούν το 20% της ελληνικής αγοράς, ο ανταγωνισμός είναι αναμενόμενα ισχυρός. Ποιοι είναι και τι προσφέρουν οι πρωταθλητές των πωλήσεων;
Τα B-SUV και C-SUV, αλλά και τα μεγαλύτερα έχουν μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας. Και πώς να μην το κάνουν, αφού προσφέρουν εμφάνιση, χώρους και πρακτικότητα, διατηρώντας παράλληλα τις επιδόσεις και τα οδηγικά χαρακτηριστικά που θα περίμενε κάποιος από ένα συμβατικό μοντέλο δρόμου.
Στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις τους αγγίζουν πλέον το 50% του συνόλου, ωθώντας τους κατασκευαστές να δίνουν όλη τους την ενέργεια για να παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις.
Αυτό, αναφορικά με τον ανταγωνισμό, μόνο καλό μπορεί να είναι στο επίπεδο του καταναλωτή. Στις μέρες μας υπάρχουν προτάσεις για όλα τα γούστα, όλα τα βαλάντια και για κάθε ανάγκη. Εδώ θα ρίξουμε μία ματιά στη μικρή κατηγορία των B-SUV και πιο συγκεκριμένα στα πέντε πιο εμπορικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς, με βάση τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων του πρώτου 9μήνου του έτους. Πού υπερτερεί το καθένα και τι ιδιαιτερότητες έχει.
Peugeot 2008
Έχοντας ξεπεράσει τις 2.500 πωλήσεις το πρώτο 9μηνο του έτους, το B-SUV του Sochaux, το Peugeot 2008, αποτελεί εμπορικά τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη της κατηγορίας. Και όχι άδικα, αφού πρόκειται για ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2019, με πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και εντυπωσιακή εμφάνιση.
Με μήκος 4,3 μέτρα θεωρείται από τα μεγάλα της κατηγορίας, πράγμα που αντανακλά στους προσφερόμενους χώρους. Στα συν θα αναφέρουμε το επίπεδο του εξοπλισμού που κρίνεται επαρκές από τη βασική κιόλας διαμόρφωση. Παρόλα αυτά, αν κάποιος επιθυμεί να εντυπωσιάσει τους φίλους του (προσθέτοντας i-Cockpit 3D κ.λπ.), η τιμή μπορεί να ανέβει αρκετά.
Πέρα από την οδική συμπεριφορά, που είναι αυτή που θα περίμενε κάποιος από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, το 2008 προσφέρει επίσης μία επαρκή γκάμα κινητήρων χαμηλού κυβισμού. Εδώ υπάρχουν τόσο βενζινοκίνητες όσο και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Δεν λείπει μάλιστα και μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή για όσους νιώθουν έτοιμοι να κάνουν το μεγάλο βήμα. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στις δοκιμές που ακολουθούν.
Το 2008 σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2019
Διαστάσεις 4,30 x 1,77 x 1,53 m
Διάμετρος στροφής 10,4 m
Πορτμπαγκάζ 405-1.496 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.2 με 110, 130 και 155 PS
Κινητήρες ντίζελ 1.5 με 110 και 130 PS
Αμιγώς ηλεκτρικό με 136 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Active, Active Plus, Allure, Allure Plus, GT και GT Plus
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦
Ρύποι Από 114 g CΟ2/km
Τιμή Από €22.000
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Εξωτερική εμφάνιση
+ Προσφερόμενοι χώροι
- Εργονομία διακοπτών
Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE;
Εάν εμείς οι ίδιοι μπαίναμε στην αντιπροσωπεία, θα στρεφόμασταν στο 2008 1.2 PureTech των 130 PS της έκδοσης εξοπλισμού Active Plus, με τιμή €24.300. Με αυτή την επιλογή εξασφαλίζουμε καλές επιδόσεις και ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών ασφαλείας, χωρίς να ξεφύγουμε σε κόστος.
Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές
Test drive: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Test drive: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Test drive: Peugeot e-2008
Kia Stonic
Εάν το μπάτζετ είναι περιορισμένο και η αξιοπιστία βρίσκεται ψηλά στη λίστα των αναγκών σας, τότε το Stonic ίσως να είναι το κατάλληλο μοντέλο. Ένα από τα πιο μικρά σε διαστάσεις B-SUV της κατηγορίας, με κόστος αγοράς που ξεκινά μόλις από τα 15.290 ευρώ και με εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών, τη μεγαλύτερη που θα βρείτε σε ολόκληρη την αγορά.
Το Stonic ξεκίνησε την πορεία του το 2017, πέρυσι όμως υποβλήθηκε σε ένα αναζωογονητικό facelift για να στέκεται up-to-date απέναντι στον ανταγωνισμό. Αναφορικά με τους κινητήρες, δεν προσφέρεται κάποια εκτεταμένη γκάμα. Τα δύο όμως σύνολα του ενός λίτρου, με ιπποδύναμη 100 και 120 PS, θα καλύψουν τις περισσότερες ανάγκες. Ειδικά το δεύτερο που συνοδεύεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Εάν ταξιδεύετε συχνά με κόσμο, ίσως οι εσωτερικές διαστάσεις πίσω να μην ικανοποιήσουν απόλυτα τους επιβάτες. Εμπρός όμως, ο οδηγός είναι σίγουρο πως θα απολαύσει την καθημερινότητα. Εν μέρει χάρη στην οθόνη των 8” του συστήματος infotainment με την ασύρματη διασύνδεση Android Auto και Apple CarPlay.
Το Stonic σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2017, ανανέωση 2020
Διαστάσεις 4,14 x 1,76 x 1,52 m
Διάμετρος στροφής 10,4 m
Πορτμπαγκάζ 332-1.155 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.2 με 84 PS, 1.0 με 100 και 120 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού GL Inmotion, GL Optimum, GLS Platinum και GT Line
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦♦
Ρύποι Από 116 g CO2/km
Τιμή Από €15.290
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Τιμή αγοράς και προσφερόμενη εγγύηση
- Εσωτερικές διαστάσεις
Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE
Εάν εμείς οι ίδιοι μπαίναμε στην αντιπροσωπεία της Kia για ένα B-SUV, θα στρεφόμασταν στο Stonic 1.0T των 120 PS της έκδοσης εξοπλισμού GT-Line, με τιμή €22.490. Αυτό διότι προσφέρει σπορ στοιχεία και πλούσιο εξοπλισμό, σε κόστος που άλλοι ανταγωνιστές τοποθετούν τις βασικές τους εκδόσεις.
Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές
Συγκρίνουμε: Kia Stonic 1.0T 48V Hybrid vs Suzuki Vitara 1.4 48V Hybrid
Volkswagen T-Roc
Το καλό με τη Volkswagen είναι πως στη δεδομένη κατηγορία των B-SUV διαθέτει όχι μία αλλά δύο εναλλακτικές, T-Roc και T-Cross! Εδώ θα σταθούμε στην πρώτη που αποτελεί τη μεγαλύτερη από άποψης διαστάσεων και την πιο εμπορική. Αυτή μάλιστα έχει την ιδιαιτερότητα να προσφέρεται και σε έκδοση Cabriolet, κάτι που μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον μίας μικρής μερίδας κόσμου.
Οπτικά οι Γερμανοί στο B-SUV τους ακολουθούν την πεπατημένη, με αυστηρές, ουδέτερες γραμμές. Στο εσωτερικό όμως, οι σχεδιαστές της φίρμας καταφέρνουν να δώσουν ένα πιο νεανικό τόνο, χάρη στα χρώματα και στα χρησιμοποιούμενα υλικά. Οι διαθέσιμοι χώροι κρίνονται επαρκείς, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Το αυτοκίνητο προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και είναι ευχάριστο στον δρόμο. Ανάλογα μάλιστα με την έκδοση μπορεί να προσφέρει και κορυφαίες επιδόσεις, αφού εξοπλίζεται με κινητήρες έως 300 PS. Όσο για το τεχνολογικό του υπόβαθρο, όταν είχε παρουσιαστεί κρινόταν κορυφαίο. Τώρα εξακολουθεί να παραμένει σε καλό επίπεδο, στην πιάτσα όμως υπάρχουν και πιο ολοκληρωμένα πακέτα.
Το T-Roc σε 10 αριθμούς
Λανσάρισμα 2017
Διαστάσεις 4,23 x 1,82 x 1,57 m
Διάμετρος στροφής 11,1 m
Πορτμπαγκάζ 445-1.290 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.0 με 110 PS, 1.5 με 150 PS, 2.0 με 300 PS
Κινητήρες ντίζελ 2.0 με 150 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού Discover, Advance, Experience και R
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦♦
Ρύποι Από 136 g CO2/km
Τιμή Από €21.400
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Εύρος διαθέσιμων κινητήρων
+ Προσφερόμενοι χώροι
- Διάσταση οθόνης Infotainment
Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE
Εάν εμείς οι ίδιοι μπαίναμε στην αντιπροσωπεία, θα στρεφόμασταν στο T-Roc 1.0 TSI των 110 PS της έκδοσης εξοπλισμού Advance, με τιμή €22.850. Βασικές προτεραιότητες στο γερμανικό B-SUV αποτελούν η οικονομία στη χρήση και η διατήρηση του κόστους αγοράς σε χαμηλό επίπεδο.
Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές
Test drive: Volkswagen T-Roc R
Test drive: Volkswagen T-Roc 1.6 TDI
Test drive: VW T-Roc 2.0 TDI 4MOTION DSG7
Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen T-Roc 1.0 TSi 115 PS
Suzuki Vitara
Παρά τα χρονάκια που κουβαλάει στην πλάτη του, θα μπορούσε κάποιος να πει πως το δημοφιλές B-SUV της Suzuki αποτελεί ένα από τα πιο ισορροπημένα της αγοράς. Έχει λογική -για τα όσα προσφέρει- τιμή, είναι ανθεκτικό, όμορφο και πρακτικό για την πόλη. Παράλληλα, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης μπορεί να φτάσει σε μέρη μακριά από την άσφαλτο, τέτοια που δεν θα αντικρύσει ποτέ η πλειονότητα των σημερινών SUV.
Από άποψης κινητήρα έρχεται με μία και μόνη επιλογή, ένα ήπια υβριδικό μοτέρ των 129 ίππων. Δεν πρόκειται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, θα καλύψει όμως επαρκώς τις ανάγκες της συντριπτικής πλειονότητας των δυνητικών αγοραστών.
Στα θετικά θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε την καλή ποιότητα κύλισης και τη γενικότερη οδική συμπεριφορά, που δεν αφήνει αμέτοχο τον οδηγό. Πρακτικό είναι επίσης το infotainment των 7”, αν και τα γραφικά με τη διαγώνιο της οθόνης έχουν αρχίσει να δείχνουν τα χρόνια τους.
Το Vitara σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2015, ανανέωση 2018
Διαστάσεις 4,18 x 1,78 x 1,61 m
Διάμετρος στροφής 10,4 m
Πορτμπαγκάζ 375-1.120 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.4 με 129 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού GL, GL+ και GLX
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦♦
Ρύποι Από 121 g CO2/km
Τιμή Από €18.570
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Τετρακίνηση
- Γκάμα κινητήρων
Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE
Εάν εμείς οι ίδιοι μπαίναμε στην αντιπροσωπεία, θα στρεφόμασταν στο τετρακίνητο Vitara 1.4 Hybrid της έκδοσης εξοπλισμού GL+, ένα B-SUV που προσφέρει όλα τα αναγκαία από άποψης εξοπλισμού, καθώς και το σύστημα 4Χ4, διατηρώντας χαμηλά την τιμή, στις €22.820.
Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές
Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip auto
Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip
Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD
Ford Puma
Τόσο η φήμη της Ford όσο και η εξωτερική εμφάνιση του B-SUV του Μπλε Οβάλ μαρτυρούν το ίδιο πράγμα. Το Puma είναι ένα από τα πιο fun-to-drive μοντέλα που μπορεί κάποιος να επιλέξει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ένα μικρό SUV που στρίβει σαν καλοστημένο χάτσμπακ, έχει καλές επιδόσεις και είναι συμμετοχικό στην οδήγηση.
Από άποψης επιπέδου εξοπλισμού, ακόμα και η βασική έκδοση μπορεί να θεωρηθεί φορτωμένη. Ως εκ τούτου, οι πάντες θα μείνουν ευχαριστημένοι. Στον τομέα της άνεσης, ίσως να θέλαμε τα εμπρός καθίσματα λίγο πιο αναπαυτικά. Αυτό όμως είναι το μόνο που μπορούμε να παρατηρήσουμε, σε αυστηρή κριτική. Κατά τα άλλα, οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, με δεδομένες τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου. Υπάρχει μάλιστα και το Megabox, ένα επιπλέον διαμέρισμα κάτω από το δάπεδο των αποσκευών, χωρητικότητας 80 λίτρων.
Τώρα για τους κινητήρες, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε σύγχρονα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Κερασάκι αποτελεί η έκδοση ST των 200PS που το μετατρέπει σε ένα hot-SUV, αποδεικνύοντας πως μπορείς να γευτείς μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης από ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο.
Το Puma σε αριθμούς
Λανσάρισμα 2019
Διαστάσεις 4,19 x 1,81 x 1,54 m
Διάμετρος στροφής 10,3 m
Πορτμπαγκάζ 401-1.326 lt
Κινητήρες βενζίνης 1.0 με 125 και 155 PS και 1.5 με 200 PS
Κινητήρες ντίζελ 1.5 με 120 PS
Εκδόσεις εξοπλισμού ST-Line, ST-Line X, ST-Line Vignale και ST
Αξιολόγηση Euro NCAP ♦♦♦♦♦
Ρύποι Από 119 g CO2/km
Τιμή Από €21.402
Τι μας αρέσει και τι όχι
+ Οδική συμπεριφορά
+ Σπορ έκδοση ST
- Άνεση καθισμάτων
Ποια έκδοση προτείνει το DRIVE
Εάν εμείς οι ίδιοι μπαίναμε στην αντιπροσωπεία, θα στρεφόμασταν στο Puma 1.0 155 PS της έκδοσης εξοπλισμού ST-Line με τιμή €23.171. Έτσι θα συνδυάζαμε το μπρίο και τις επιδόσεις, με ένα απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού.
Διαβάστε τις σχετικές δοκιμές
Test drive: Ford Puma 1.5 EcoBlue 120PS
Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost DCT 125PS
Test drive: Ford Puma ST [video]
Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]